Toon posts:

LAN-verbinding verbreekt bij starten videostreaming

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een probleem waar ik op dit en andere forums of faqs geen antwoord op kon vinden.

Als ik bepaalde videostreams start, zoals via uitzendinggemist.nl of tvopjepc.nl wordt mijn LAN-verbinding verbroken. Ik heb dit probleem alleen met videostreaming via mediaplayer. Quicktime of flash films (youtube) zijn geen probleem, radio via mediaplayer ook niet en gewoon surfen en downloaden gaat ook prima.

Als ik een videostream via mediaplayer start, krijg ik de melding 'LAN-verbinding verbroken, een van de netwerkkabels is niet aangesloten'.

We maken hier gebruik van een router die het signaal zowel via UTPkabels als draadloos doorzend. De router is een Netgear WGR614v7. Ik zit zelf via de UTP bedrading op het netwerk, via de Marvell 88E8053 onboard netwerkkaart die op m'n ASUS P5GD1 pro mobo zit. Ik ben de enige die dit probleem heeft, de andere compus die op het netwerk zitten hebben mijn probleem niet!!!

Ik heb al aardig wat geprobeerd. Mediaplayer heb ik geupgrade naar de laatste versie (11) en de opties binnen WMP heb ik gechecked (binnen het tabblad 'speler' tenminste). Mijn firewall heb ik aan en uit gezet. De router heb ik gereset. Mijn optie 'MediaType' van mijn netwerkkaart heb ik op alle mogelijke waarden van auto sense tot 100Mbps full duplex gezet. Dit waren de mogelijke oplossingen die ik voor soortgelijke problemen tegenkwam, maar het heeft allemaal niet geholpen.

Zelf heb ik het gevoel dat ik een of ander stomme optie moet aan of uitvinken, maar ik zou niet weten wat. Ik kan me niet voorstellen dat het ergens anders aan ligt, omdat alle drie de andere compus op het netwerk hier probleemloos werken (lijkt me sterk dat het dan aan de router ligt) en mijn eigen internet verder vlekkeloos werkt, behalve bij media player videostreaming dus.

Ik hoop dat ik m'n probleem een beetje duidelijk heb kunnen maken, en dat iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn. Alvast superbedankt!!

Martin

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai trouwens Windows XP prof SP2

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

Verwijderd

Klinkt mij als een hardware / driver probleem

Heb je toevallig geen ander netwerkkaartje liggen om te testen?

Daar zou ik iig mee beginnen

Verwijderd

alle updates al binnen gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb een pci netwerkkaartje geprobeerd maar dat maakte geen verschil. drivers en windows en wmp zijn allemaal tot de nieuwste versies geupdate

Verwijderd

Staat in device manager aan dat dit device (netwerkkaart) uigeschakeld mag worden om stroom te besparen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat staat aan

Verwijderd

probeer eens zodra je dit uit zetten, al heb je dat misschien al gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, heb ik ook geprobeerd, maar helaas, ook dat wil niet baten. heeft iemand een idee of zo'n probleem aan de instellingen van wmp of ie kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost! Het was geen instellingsprobleem, maar blijkbaar iets met de router. Ik heb een nieuwe router geprobeert en daar werkt-ie wel mee. Ik vind het nog steeds vaag allemaal, want mijn huisgenoten hadden geen problemen met dezelfde router die er aan hing. Anyway, hartelijk bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1