[stilte]Ati fans

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05
Ik wil een Ati Radeon AGP 1950GT of Pro gaan bestellen. Nu ben ik zeer kritisch over kabaal van die fans, zet meestal zelf een Zalman erop. Maar omdat ik maar kort wil doen met deze kaart, wil ik de stockfan laten zitten. Nu wil ik weten, ik hoorde dat Ati fans na tijdje langzaam gaan draaien, en bij game weer harder. Hebben de modellen die ik op het oog heb dat ook? En werkt deze functie goed in Xp, en eventueel Vista?

Verwijderd

Yup, 1950 serie heeft dat ook. In windows zijn ze erg stil, als je gaat gamen word het een monster als je een tijdje een zwaar spel draait. Mij persoonlijk maakt dat niet uit, want door het geluid van de game hoor je de fan niet.

• Sjah
Mooi, dan weet ik wel genoeg, tx. Alhoewel... weet je ook of de spiksplinternieuwe sapphire 2600 Pro (agp) het heeft? Daar zit een klein kutfannetje op, maar als die zacht draait... Probleem is dat die langer dan 20 dagen levertijd heeft.. :|

[ Voor 77% gewijzigd door Sjah op 13-10-2007 16:01 ]

Verwijderd

ik geloof dat alle hedendaagse kaarten dit hebben, maar nee dat weet ik niet. want die kaart heb ik niet in mijn bezit.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:28:
Yup, 1950 serie heeft dat ook. In windows zijn ze erg stil, als je gaat gamen word het een monster als je een tijdje een zwaar spel draait. Mij persoonlijk maakt dat niet uit, want door het geluid van de game hoor je de fan niet.
Dat geldt misschien voor de XT, maar de (mijn) 1950 PRO (asus) blijft ook onder het gamen nagenoeg stil..

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Fanspeed kan je gewoon instellen met atitool oid.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07 10:57
primusz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:05:
[...]

Dat geldt misschien voor de XT, maar de (mijn) 1950 PRO (asus) blijft ook onder het gamen nagenoeg stil..
Die asus X1950 pro heef een andere koeler dan de meeste reference X1950 pro kaarten.

Ik zou gewoon een club3d x1950 pro nemen. krijg je meteen een arctic accelero x2
er op

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Verwijderd

primusz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:05:
[...]

wat de een stil vind, vind de ander luidruchtig

• Sjah
Die club3d is niet de goodkoopste, en ik wil voor een lief prijsje klaar zijn. In een pricewatch review las ik dat die x1xxx koelers under load toch wel kabaal maken, hmmm.

http://tweakers.net/productreview/5306 (zie ook userreacties)

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 14-10-2007 14:22 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:36:
Mooi, dan weet ik wel genoeg, tx. Alhoewel... weet je ook of de spiksplinternieuwe sapphire 2600 Pro (agp) het heeft? Daar zit een klein kutfannetje op, maar als die zacht draait... Probleem is dat die langer dan 20 dagen levertijd heeft.. :|
Gelukkig is die toch niet sneller, en ga je aan dat DX10 erop ook niets hebben :Y)

Als de fan trouwens naar jouw mening niet zacht genoeg draait kun je met RivaTuner de fan nog meer dimmen, en natuurlijk ook nog de 2D kloksnelheden. Dit gaat op driver-level, dus je kunt er weinig mee forceren/kwaad, en je hoeft niet iedere keer het programma op te starten om dit te doen.

• Sjah
Aah ok.

En over DX10, ik ga voorlopig niet naar vista, dus dat DX10 kan me nog even gestolen worden.

edit: ik denk dat dit hem wordt, wel een grote en stile koeler wat hier op zit, toch..

http://global.msi.com.tw/...no=&cat3_no=&prod_no=1146

[ Voor 47% gewijzigd door Sjah op 14-10-2007 14:58 ]

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Groot? Ja. Stil? :P

Er zit nog steeds een fan in van ongeveer 80mm, en die maken altijd herrie, behalve als er zalman op staat of een ander merk, iig niet de stock koeler :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38

Cheezus

Luiaard

Die fan is geen 80 mm, eerder 60 mm..

En de opmerking dat een stock koeler lawaai maakt en een zalman of ander merk stil is is ook een beetje onzin, op full-speed zal die fan vast herrie maken maar op een 1950pro hoeft ie waarschijnlijk maar op 30% ofzo te draaien waardoor er weinig herrie uit komt.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:45

Dani86

AeroGeek

M'n sapphire maakt alleen als ie boven ongeveer 50 graden C komt hoorbaar geluid, maar dat hoor je idd niet als je aan het gamen bent :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Pagina: 1