Ik wil een Ati Radeon AGP 1950GT of Pro gaan bestellen. Nu ben ik zeer kritisch over kabaal van die fans, zet meestal zelf een Zalman erop. Maar omdat ik maar kort wil doen met deze kaart, wil ik de stockfan laten zitten. Nu wil ik weten, ik hoorde dat Ati fans na tijdje langzaam gaan draaien, en bij game weer harder. Hebben de modellen die ik op het oog heb dat ook? En werkt deze functie goed in Xp, en eventueel Vista?
Verwijderd
Yup, 1950 serie heeft dat ook. In windows zijn ze erg stil, als je gaat gamen word het een monster als je een tijdje een zwaar spel draait. Mij persoonlijk maakt dat niet uit, want door het geluid van de game hoor je de fan niet.
Mooi, dan weet ik wel genoeg, tx. Alhoewel... weet je ook of de spiksplinternieuwe sapphire 2600 Pro (agp) het heeft? Daar zit een klein kutfannetje op, maar als die zacht draait... Probleem is dat die langer dan 20 dagen levertijd heeft..
[ Voor 77% gewijzigd door Sjah op 13-10-2007 16:01 ]
Verwijderd
ik geloof dat alle hedendaagse kaarten dit hebben, maar nee dat weet ik niet. want die kaart heb ik niet in mijn bezit.
Dat geldt misschien voor de XT, maar de (mijn) 1950 PRO (asus) blijft ook onder het gamen nagenoeg stil..Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:28:
Yup, 1950 serie heeft dat ook. In windows zijn ze erg stil, als je gaat gamen word het een monster als je een tijdje een zwaar spel draait. Mij persoonlijk maakt dat niet uit, want door het geluid van de game hoor je de fan niet.
Fanspeed kan je gewoon instellen met atitool oid.
Die asus X1950 pro heef een andere koeler dan de meeste reference X1950 pro kaarten.primusz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:05:
[...]
Dat geldt misschien voor de XT, maar de (mijn) 1950 PRO (asus) blijft ook onder het gamen nagenoeg stil..
Ik zou gewoon een club3d x1950 pro nemen. krijg je meteen een arctic accelero x2
er op
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Verwijderd
wat de een stil vind, vind de ander luidruchtigprimusz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:05:
[...]
Dat geldt misschien voor de XT, maar de (mijn) 1950 PRO (asus) blijft ook onder het gamen nagenoeg stil..
Die club3d is niet de goodkoopste, en ik wil voor een lief prijsje klaar zijn. In een pricewatch review las ik dat die x1xxx koelers under load toch wel kabaal maken, hmmm.
http://tweakers.net/productreview/5306 (zie ook userreacties)
http://tweakers.net/productreview/5306 (zie ook userreacties)
[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 14-10-2007 14:22 ]
Gelukkig is die toch niet sneller, en ga je aan dat DX10 erop ook niets hebbenSjah schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:36:
Mooi, dan weet ik wel genoeg, tx. Alhoewel... weet je ook of de spiksplinternieuwe sapphire 2600 Pro (agp) het heeft? Daar zit een klein kutfannetje op, maar als die zacht draait... Probleem is dat die langer dan 20 dagen levertijd heeft..
Als de fan trouwens naar jouw mening niet zacht genoeg draait kun je met RivaTuner de fan nog meer dimmen, en natuurlijk ook nog de 2D kloksnelheden. Dit gaat op driver-level, dus je kunt er weinig mee forceren/kwaad, en je hoeft niet iedere keer het programma op te starten om dit te doen.
Aah ok.
En over DX10, ik ga voorlopig niet naar vista, dus dat DX10 kan me nog even gestolen worden.
edit: ik denk dat dit hem wordt, wel een grote en stile koeler wat hier op zit, toch..
http://global.msi.com.tw/...no=&cat3_no=&prod_no=1146
En over DX10, ik ga voorlopig niet naar vista, dus dat DX10 kan me nog even gestolen worden.
edit: ik denk dat dit hem wordt, wel een grote en stile koeler wat hier op zit, toch..
http://global.msi.com.tw/...no=&cat3_no=&prod_no=1146
[ Voor 47% gewijzigd door Sjah op 14-10-2007 14:58 ]
Groot? Ja. Stil? 
Er zit nog steeds een fan in van ongeveer 80mm, en die maken altijd herrie, behalve als er zalman op staat of een ander merk, iig niet de stock koeler
Er zit nog steeds een fan in van ongeveer 80mm, en die maken altijd herrie, behalve als er zalman op staat of een ander merk, iig niet de stock koeler
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Die fan is geen 80 mm, eerder 60 mm..
En de opmerking dat een stock koeler lawaai maakt en een zalman of ander merk stil is is ook een beetje onzin, op full-speed zal die fan vast herrie maken maar op een 1950pro hoeft ie waarschijnlijk maar op 30% ofzo te draaien waardoor er weinig herrie uit komt.
En de opmerking dat een stock koeler lawaai maakt en een zalman of ander merk stil is is ook een beetje onzin, op full-speed zal die fan vast herrie maken maar op een 1950pro hoeft ie waarschijnlijk maar op 30% ofzo te draaien waardoor er weinig herrie uit komt.
M'n sapphire maakt alleen als ie boven ongeveer 50 graden C komt hoorbaar geluid, maar dat hoor je idd niet als je aan het gamen bent
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Pagina: 1