Watercooling met een 8800GTX

Pagina: 1
Acties:

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik ben zelf bezig met een nieuwe computer samen te stellen.

Nu wil ik ook meteen van de stofzuiger af zijn, en wil er waterkoeling inzetten.
Ik ben zelf Zalman freak en koop bijna altijd alles van hun.

De volgende processor komt er in:
Intel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 8 MB , Boxed
De volgende videokaart komt er in:
MSI VGA GeForce NX8800GTS OC Edition 640 MB, PCI-e 16x
of een 8800GTX 768MB.

Als ik op de website van Zalman kijk dan staat er elke videokaart die gaatjes heeft. Maar er staat niet bij de hij alle snelle kaarten ook aan kan.

Daarom is mijn vraag eigenlijk of iemand ervaring heeft met een RESERATOR 2 of RESERATOR XT i.c.m. een 8800GTX of 8800GTS?

edit:
Topic kan dicht, ben er inmiddels toch zelf achter gekomen. Je kan een apart koelblok erbij kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Scoop_Scoop op 13-10-2007 14:52 ]

Verwijderd

Geen probleem, zie deze test

In het testsysteem worden een Intel EE 955 (125A, 130W) en een 8800GTX 7honderdzoveel MB gekoeld en met goed resultaat. Jouw cpu wordt minder heet (115A, 95W)

Stresstemps in de test op de stilste stand: CPU @ 40 graden en VGA @ 59 (GPU) graden.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
Denk wel aan om ook je geheugen te koellen op di kaart.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Scoop_Scoop
ja geheugen coolen had ik wel aan gedacht. Je kan nog een los setje erbij halen voor watercooling voor het geugen zag ik.

En enig idee of de Zalman RESERVATOR 1 of 2 ook hiermee werken aangezien die een stuk goedkoper zijn. of zullen die dat niet trekken kwa hitte afvoeren?

[ Voor 39% gewijzigd door Scoop_Scoop op 15-10-2007 12:41 ]

Verwijderd

Je moet kiezen of je kwaliteit wil of niet.
Natuurlijk is zalman niet slecht, maar als je zelf een setje samen steld (reken wel op iets van 320 euro) heb je beter.

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
En verder denk ik dat een black-ice pro (de stilste rad) met 2 noctua fans (iig 2 stille) op 5v beter koeler en net zo stil zijn als die reserator.
En 320 euro is wel heel ruim genomen, het kan goedkoper.

• d.exe
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:41
Tip, grafikkartenpower ;). Zoek maar op via google.
Zijn gemodde videokaarten, vaak in prijs goedkoper + garantie van de modder.
Staan aantal kaarten met waterkoelblok eraan.

Helpt je misschien verder bij het samenstellen van je pc.

[ Voor 15% gewijzigd door d.exe op 15-10-2007 18:32 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Waarom wacht je niet even op de 8800GT? Moet ongeveer hetzelfde presteren alleen een stuk zuiniger.

Verwijderd

Zijn resonators niet voor stilte gemaakt? Goede luchtkoeling koelt vaak beter.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:04:
Zijn resonators niet voor stilte gemaakt? Goede luchtkoeling koelt vaak beter.
Dan een reserator hoop ik dat je bedoelt :) Dan heb je idd. gelijk in. Maar zo'n ding neem je weer niet voor ultra-low temps.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:18:
[...]
Dan een reserator hoop ik dat je bedoelt :) Dan heb je idd. gelijk in. Maar zo'n ding neem je weer niet voor ultra-low temps.
:)
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:55:
Geen probleem, zie deze test
In het testsysteem worden een Intel EE 955 (125A, 130W) en een 8800GTX 7honderdzoveel MB gekoeld en met goed resultaat. Jouw cpu wordt minder heet (115A, 95W)
Stresstemps in de test op de stilste stand: CPU @ 40 graden en VGA @ 59 (GPU) graden.
Thanx PaCko das een leuke test die je linkt (Y) :D
Machtig ding die Zalman Resperator XT _/-\o_
Ook ongetwijfelt genoeg modbaar om de prestatie nog meer te verbeteren.

@Tser. Bij de resperator XT zelf staat toch welke blokjes derop kunnen?
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=285&code=021
Weet zelf dat bijna alle blokjes erop kunnen. Vaak wordt dan alleen het geheugen van de vga niet gekoelt, en die willen nog wel warm worden. Daarvoor zijn dus de fullcover blokken, maar zalman heeft ook nog andere waterkoelings opties zoals je ook kan zien :P
Vraag me wel af of de kleinere blokjes de kaart wel koel kunnen houden, (die ontworpen voor 6600 etc). kleiner blok met losse ramblokjes zou het ook doen, maar dan moet je wel een fan aan de zijkant op vga hoogte hebben om nog wat airflow te geven.

Qua geluid is het niet echt nodig om ook de vga ook te koelen met water omdat die sowieso erg stil is. Alleen hij wordt wel erg warm en je hebt goeie airflow in de kast nodig anders gaat hij wel in stofzuiger modus. imo niet nodig vga te waterkoelen als je niet overklokken wilt.

Het Zalman fullcover blok is wel erg stoer trouwes _/-\o_

Als je maar surveys dervan maakt he :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Powrskin op 15-10-2007 19:42 ]

Nukezone FTW

Verwijderd

To_Tall schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:57:
Denk wel aan om ook je geheugen te koellen op di kaart.
De VGA koeler (GWB8800Ultra/GTX danwel GWB8800GTS) koelt ook het geheugen. Geen losse koeler voor het geheugen nodig.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32
Powrskin schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:39:
[...]
Machtig ding die Zalman Resperator XT _/-\o_
Ook ongetwijfelt genoeg modbaar om de prestatie nog meer te verbeteren.
Machtig? Beetje toyboy apparaatje meer, de prijs is ook machtig en voor dat geld koop je ook practisch een supersetje die netzo stil is. Waarom het setje zo duur is? Kwalitatief zit het natuurlijk enorm goed verpakt met duurdere materialen (compleet ALU)
Enige manier om een dergelijk apparaat beter te laten presteren is door er een rad bij te zetten maar dan schiet ie z'n doel toch voorbij en wil ik het iig niks modbaars noemen :P
Qua externe variant kwam ik ook deze tegen, ziet er ook leuk uit en met goede materialen (en een stukje vriendelijker geprijst)

Maar voor die prijs zou ik eens naar zelf samengestelde sets kijken zoals degene die je hier onder elkaar ziet:
PassieWassie in "[WC] Post je WC systeem topic"

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je slaat de spijker op z'n kop. Die Resorator is niet eens full cupper! Hoewel het uiterlijk natuurlijk ook wel wat waard is en het een makkelijk apparaat is om te gebruiken, zijn er betere. Vooral custom setjes natuurlijk :) Die vind ik sowieso veel fijner aangezien je ze naar je kast kan kopen. Ook heb jij mss dingen nodig die een ander compleet onzinnig vindt ed.

• Vortex_be
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik wil nu niet de vervelende uit hangen maar hij wilt geen OC watercooling maar een stille. hij is de stofzuiger geluiden beu dus kan hij best een pasive WC kopen. en ik denk inderdaad dat de restorator 2 zeker geen slechte keuze is. Een zelf gemaakte WC set zal mss wel beter zijn maar als je niet al te handig bent kun je beter een setje kopen.

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

Verwijderd

Ik zou voor een Thermalright HR-03 plus gaan, heb deze ook op een 8800gtx en hij koeld even goed als die reserator van zalman. Bij mij 46c idle en 58c load icm een stille scythe s-flex. Kost minder als 50 euro

Verwijderd

Ik heb zelf 2 x 320MB DDR3 8800GTX in SLI staan die watergekoeld worden. in idle zijn ze ongeveer een graad of 45 en in gebruik een graad of 53. Ik koel ze met de Blue Eye van Gigabyte. Ik heb er wel zelf een los plaatje bij moeten bestellen bij gigabyte voor de montage op een 8800, want bij default support de bleu eye alleen tot 8600. Het is werkelijk fantastisch en supersnel. Standaard zijn dekaarten af fabriek al op 550 mhz gezet en het geheugen op 850 Mhz.

Ik kwam met een veilige overclock op 650 Mhz voor video en 1000 Mhz voor het geheugen!!!

Ik draai met 800 Mhz DDR2 Ultra GEIL Geheugen 4 GB en Windows Vista x64 Bit.

Alles staat gebouwd in een gigabyte mercury kast die standaard met een watercoling geleverd wordt. ( 3d Galaxy systeem ) ook los te koop overigens.

Heb net een test achter de rug met compny of herous directx 10 en Medal of Honor Airborne op directx 9.0c op een 64 bit platform. KNALLEN MAAR!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:53:
Ik heb zelf 2 x 320MB DDR3 8800GTX in SLI staan die watergekoeld worden. in idle zijn ze ongeveer een graad of 45 en in gebruik een graad of 53. Ik koel ze met de Blue Eye van Gigabyte. Ik heb er wel zelf een los plaatje bij moeten bestellen bij gigabyte voor de montage op een 8800, want bij default support de bleu eye alleen tot 8600. Het is werkelijk fantastisch en supersnel. Standaard zijn dekaarten af fabriek al op 550 mhz gezet en het geheugen op 850 Mhz.

Ik kwam met een veilige overclock op 650 Mhz voor video en 1000 Mhz voor het geheugen!!!

Ik draai met 800 Mhz DDR2 Ultra GEIL Geheugen 4 GB en Windows Vista x64 Bit.

Alles staat gebouwd in een gigabyte mercury kast die standaard met een watercoling geleverd wordt. ( 3d Galaxy systeem ) ook los te koop overigens.

Heb net een test achter de rug met compny of herous directx 10 en Medal of Honor Airborne op directx 9.0c op een 64 bit platform. KNALLEN MAAR!!!!
Een 8800GTX met 320MB :?

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
denk dattie een GTS bedoelt ;)

• Scoop_Scoop
Ik heb via jullie opmerkingen een site gevonden die erg veel in watercooling handeld. Daar ga ik eens even verder neuzen. Denk wel dat het mij lukt om zelf een setje samen te stellen.
Vandread schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:35:
[...]

Machtig? Beetje toyboy apparaatje meer, de prijs is ook machtig en voor dat geld koop je ook practisch een supersetje die netzo stil is. Waarom het setje zo duur is? Kwalitatief zit het natuurlijk enorm goed verpakt met duurdere materialen (compleet ALU)
Enige manier om een dergelijk apparaat beter te laten presteren is door er een rad bij te zetten maar dan schiet ie z'n doel toch voorbij en wil ik het iig niks modbaars noemen :P
Qua externe variant kwam ik ook deze tegen, ziet er ook leuk uit en met goede materialen (en een stukje vriendelijker geprijst)

Maar voor die prijs zou ik eens naar zelf samengestelde sets kijken zoals degene die je hier onder elkaar ziet:
PassieWassie in "[WC] Post je WC systeem topic"
THNX, ik zal dat topic eens even doorspitten.
Pagina: 1