[XP] hoe een complete drive sharen?

Pagina: 1
Acties:

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 16:17

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Hi guys,

Waarom kan ik met een andere pc (w2k prof) in m'n netwerk niet de admin share openen van een XP bak?

bijvoorbeeld: (van w2k naar xp dus he)

\\192.168.0.10\c$

Als ik dan als admin probeer aan te loggen accepteerd'ie het niet.

Dus toen op die XP bak maar properties van c opgevraagd, sharing aangezet, dacht eerst dat XP standaard geen admin share heeft ofzo. Nou ja, fuck it, dan maar de c open en bloot sharen. Prima, c share opgezet. Toen connecten naar c, joepie, ben er in. Klik dus ff verder, jahh helaas dus, onderliggende mappen zijn dan weer niet gehared. Dus nog maar eens een map geshared, kom nu al 1 nivo verder, wil weer verder/dieper klikken, helaas. Arghhh

Toen maar ff bij MS gekeken, ahhh computer management, shares and stuff... hmmm tot m'n stomme verbazing dus wel een admin share (c$).... maar kan er niet naartoe connecten.

Hmmm precies de reden waarom ik nu pas op Windows eXtra Problems draai. btw, ik draai nu pas een paar weken xp dus... en dat omdat ik echt gedwongen word omdat bepaalde software w2k niet meer ondersteund, huil, huil, huil hahahaha

Iemand een suggetie ?

Alvast bedankt!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is zeer vreemd. Als ik namelijk naar een admin share zou gaan (heb de mijne uitgezet via nLite) kan ik wel de hele schijf bekijken. Zelf heb ik ook een paar schijven gedeelt voor mapping en eenvoud, geen enkel probleem om onderliggende mappen te zien en openen. Check je NTFS en sharing rechten eens. Tevens, op welke manier heb je de sharing aangezet? Via simpel delen of uitgebreid (zoals bij 2k)? Probeer het eens met een gebruikersnaam die op beide computers bestaat met hetzelfde wachtwoord. Heb je wel een wachtwoord ingesteld voor je admin account? Dat kan je probleem namelijk ook verklaren.

Gebruik je trouwens XP Pro of Home? Pro heeft betere en meer netwerk mogelijkheden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ahh ok, wat een gezeik met dat xp zeg.. haaha nou ja goed, je geeft me wel wat idee-en....

- tis trouwens prof
- simple sharing?? wtf - ken er maar eentje, denk't wel ja (via simple)
- ik heb automatisch aanmelden uitgezet, dus log altijd in met admin, neem aan dat'ie dan admin ww heeft
- die xp draaid onder vmware, daarom gebruik ik andere wachtwoorden voor de virtual machines

ik ga wel ff opzoek, dank voor je antwoord iig ;-)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
connect je wel met een user die bekend is op die XP bak ? (let ook op waar je die user authenticeerd dus: username@xpbak i.p.v. alleen username)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:10

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Als je vmware gebruikt kun je ook gewoon files drag en droppen in je vmware venster, even als omlossing...

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
ja klopt met de vmware tools, maar ik heb op m'n gewone pc dus vmware draaien en wil vanuit m'n laptop connecten.

@dubox, jahh denk het wel maargoed ik ga er zo wel uitkomen, zit net ff een paar potjes ETQW te spelen...

Thanx guys ;-)

[ Voor 35% gewijzigd door ocdaan op 13-10-2007 14:17 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ocdaan schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:57:
Ahh ok, wat een gezeik met dat xp zeg.. haaha nou ja goed, je geeft me wel wat idee-en....

- tis trouwens prof
- simple sharing?? wtf - ken er maar eentje, denk't wel ja (via simple)
- ik heb automatisch aanmelden uitgezet, dus log altijd in met admin, neem aan dat'ie dan admin ww heeft
- die xp draaid onder vmware, daarom gebruik ik andere wachtwoorden voor de virtual machines

ik ga wel ff opzoek, dank voor je antwoord iig ;-)
Admin wachtwoord stel je in tijdens setup. Heb je daar geen wachtwoord ingevuld, dan heb je geen wachtwoord.
Je hoeft alleen maar een gebruikersnaam te maken die gelijk is aan degene die je gebruikt op je laptop en/of andere computers. Aanmelden met deze gebruiker hoeft niet. Ik heb het zelfde voor de PC van mijn vader gedaan namelijk. Zijn gebruiker meld automatisch aan, maar de mijne staat er ook tussen om mee aan te melden (deze is nooit lokaal aangemeld, dus nog geen profielmap aanwezig) en ik kan gewoon zijn share benaderen zonder problemen. Geen wachtwoord nodig, dat stuurt XP en 2k vanzelf mee voor netwerkshares. Komt het niet overeen met de lokale computer waar je naartoe wilt, dan gaat hij vragen voor een gebruikersnaam en wachtwoord (indien Gast is uitgeschakeld of bepaalde gebruiker erop mag).

Even over het aanmelden, dat zou dan <computernaam>\<gebruikersnaam> moeten zijn. Daar komt Windows vanzelf mee als de gebruiker niet klopt. Er staat dan standaard de computernaam van je eigen computer, niet van de remote.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1