[WINXP] Windows XP ziet mijn hardeschijven als 10 GB.

Pagina: 1
Acties:

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 21:39
Ik heb onlangs Windows server 2003 geinstalleerd op een andere partitie (D:) , ik had toen nog steeds windows xp geinstalleerd op de C: Schijf

Hierna startte ik windows xp weer op, maar nu zag windows alle schijven in deze computer (inclusief externe my book hdd's) als een grootte van 10 GB. Wel staan alle bestanden er nog op en kan ik alles kopieren. Naar een andere externe HDD of via het netwerk.

Maar ik kan nu niet meer bestanden er heen kopieren. Wel er vanaf, maar eigenlijk kan ik nu niets meer met de HDD's....

Misschien weet iemand een oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~beudeker/500gbmybook.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door pruimenpit op 13-10-2007 13:08 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:27

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Het is maar een ideetje en of het gaat werken weet ik niet maar je zou kunnen proberen om de drives (extern) los te koppelen, en de interne drives uit het apparaat beheer te verwijderen. Opnieuw opstarten en kijken of het probleem opgelost is.

Ik neem namelijk aan (zeker weten doe ik het ook niet) dat het een foutje in het hardware beheer van XP is. (Het lijkt mij namelijk niet aannemelijk dat al je drives ineens raar doen, ergo een software probleem!) De kans bestaat dat als je OS de drives opnieuw gaat zoeken, deze wel goed gezien worden.

edit:

Voor de volledigheid zou ik ook mijn IDE/SATA (chipset) drivers wegmikken en opnieuw installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Kluk-Kluk op 13-10-2007 16:28 ]