Toon posts:

Nvidia Geforce 4 go 420 toshiba 6100 op LG breedbeeld lcd tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba SP6100 laptop zonder scherm als server op mn nieuwe LG 37LE2R lcd tv aangesloten; videokaart in dat ding is een Nvidia Geforce 4 go 420 via de sub-d, standaard monitor aansluiting en dat werkt, maar ik heb geen breedbeeld. Dwz, wel breedbeeld, maar hij rekt alles op, dus geen breedbeeld. En ik kan die optie ook niet kiezen in de settings van XP pro. Ik heb me afgelopen nacht het leplazarus gezocht naar hoe dat nu zit, maar kom er ff niet meer uit.
Nvidia heeft ook geen nieuwe drivers voor dat ding, of ik zie ze niet.
XP herkent mn tv niet, dus die staat op standaard monitor, of een standaard plug en play ( en lcd scherm van de laptop ziet ie ook nog, terwijl t scherm eraf is, maar ok). Nu dacht ik slim te doen en installeerde een inf bestand van een andere LG breedbeeld monitor (voor de 37LE2R is geen inf te vinden bij LG), maar nog steeds geen optie om breedbeeld te kiezen in XP.
Hoe zit dat nu precies? Wat bepaalt of ik die breedbeeld optie krijg, de monitor of de video kaart, de drivers?
Ik kan niet een andere videokaart in die laptop stoppen en een andere tv is ook geen optie.
Wie laat zijn breedbeeld licht es schijnen op dit probleem?
dank!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 13:59
je moet via powerstrip of de nvidia software een Custom resolutie aanmaken.
er lopen diverse topics hierover, zoek maar eens

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als het vinkje "Do not show resolutions this monitor cant display" uitgevinkt?
Kun je vaak wel ergens vinden in het control panel van de videokaart.
Ik vermoed dat de Windows Standaardscherm driver dat soort resoluties maskeert en dan de Plug&Play driver mogelijk problemen heeft om het EDID van de TV te proben en dus terugvalt op die standaard-driver.

[ Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 13-10-2007 14:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
@ultraman

Vinkje had ik al uitgezet. Al dat soort dingen al geprobeerd. Wilde zelfs de windows standaard monitor inf files al gaan editen, maar zijn er nogal wat.

Die P&P heb ik zelf toegevoegd, hij ziet de hele tv niet. En daar een inf van een andere monitor op geinstalleerd (een lg breedbeeld uiteraard), maar ook dat geeft geen respijt. Denk dat t aan de videokaartdrivers ligt icm xp.

Heb net bij nvidia wat van die tools geprobeerd, maar daar komen drivers mee die hij niet wil installeren omdat t een andere videokaart is. Nvidia heeft blijkbaar deze videokaart niet zoveel gebruikt en maakt sowieso geen driverupdates voor het publiek voor laptops. Dat moeten de laptop fabrikanten doen, staat op de site.
En tja, wie hangt er nu een laptop die geen breedbeeld had aan een breedbeeld tv? Ja ik dus.

Anyway, heb net die powerstrip gedownload en probeer dat nog ff.

Maar kep al besloten dat deze laptopbak wel linux-web/mailserver mag worden, omdat het geluid ook niet echt goed is. Sound internal was kapot dus speelt ie nu via een usb-soundstick en die PLOKT bij in en uitschakelen. Dat kan me versterkers en speakers gaan kosten dus nee, deze wordt t niet.
Kep nog een Spresso staan, dat wordt dan maar XP server en multimedia ding.
Geeft alleen iets meer warmte en dus wat meer herrie om te koelen, maar dat is wel op te lossen denk ik.