Vista Query User blokkeert www.bol.com

Pagina: 1
Acties:
  • 1.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 17:14
Vandaag ben ik achter een component van windows gekomen waar ik nog nooit van gehoord had,

In de windows firewall zit blijkbaar de filter `query user´ deze blokkeert op mijn moeders Vista laptop nu al enkele weken de website www.bol.com, en dan ook alleen die website

als ik surf naar www.bol.com, maakt IE7 daar netjes http etc. etc. van
maar geeft daarna de melding

´De webpagina kan niet worden weergegeven´

erg generiek, nu druk ik op probleem detecteren

en tadan ´query user´
Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/2drqbt.jpg

IK heb al een tijdje gegoogled en ondere tips op deze website geprobeerd
http://tweakhound.com/vista/tweakguide/page_9.htm (op een andere website had ik gevonden dat na deze tweaks en dan vooral door autotuning uit te zetten de problemen weg waren) helaas hielp dit niet.

Ook domweg de firewall uitzetten in services.msc hielp niet.. daar kon ik trouwens ook geen query user service vinden of iets dergelijks.

Ben nu een beetje ten einde raad, ik kan pingen ik kan tracen, maar in IE7 krijg ik www.bol.com er gewoon niet op, elk andere website doet het wel :(

~ Mijn prog blog!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Installeer firefox :D

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Dat wou ik ook al zeggen, maar goed.
hier staat iemand met hetzelfde probleem, en die is er al wel verder mee. Hij heeft de firewall uit gezet en internet protected mode ook.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sypher schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:53:
Dat wou ik ook al zeggen, maar goed.
hier staat iemand met hetzelfde probleem, en die is er al wel verder mee. Hij heeft de firewall uit gezet en internet protected mode ook.
Dat is symptoombehandeling.

Kunt ge niet eens klikken op dat venstertje?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 17:14
Snake schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:54:
[...]

Dat is symptoombehandeling.

Kunt ge niet eens klikken op dat venstertje?
al gedaan maar dan krijg je gewoon de standaard windows firewall handleiding, waar als je in zoekt niks te vinden is over de query user.

Heb net de website toegevoegd aan de veilig bevonden websites, maar dan nog werkt het niet echt goed. De pagina wordt geopened in een nieuw venster waar dan een foutmelding in komt te staan (message box met pagina kan niet worden geladen en het bijbehorende piepje)

In een tabblad in de browser waar je dan bezig was opent dan wel www.bol.com, maar kan niet op de links klikken zonder weer een kan de pagina niet laden fout te krijgen (en ja heb nl.bol.com ook toegevoegd :) )

Hmmz zal zo even naar die link kijken!

~ Mijn prog blog!