DVI niet op native resolutie, VGA wel

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 14:23
ik heb hier een acer al2023 tft monitor staan op een acer systeem aangesloten. In dit systeem zit een nvidia 7300 videokaart.
Het probleem is nu: als ik de monitor met vga aansluit, dan krijg ik mooi de resolutie van 1600X1200. Maar als ik de monitor met dvi aansluit, dan gaat de resolutie niet hoger dan 1024X768.

Ik draai windows vista home premium.

Ik heb ook al powerstrip geprobeerd en deze geeft aan dat ik 1600x1200, maar dit kun ik niet instellen.

Wie kan mij helpen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat heb je al geprobeerd? Er zijn namelijk nog steeds dingen als drivers die dit soort dingen kunnen beïnvloeden. Had liever gezien dat je dat al geprobeerd had.
Begin eens met het installeren van de monitor driver welke Acer er vast bijgeleverd heeft op een CDtje. Die bevatten vaak een aantal settings voor de resolutie welke Windows overneemt.
Als dat niet werkt zou je ook de videodrivers kunnen verwijderen en een recente versie herinstalleren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 14:23
sorry voor het niet vermelden wat ik al gedaan heb. Ik heb al een andere nieuwere driver geprobeerd en ik heb ook de driver van de monitor geinstalleerd, maar dit heeft niets geholpen

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-06 22:09
hmm, vreemd.

Ik heb een Geforce 7400, en ik heb een soortgelijk probleem.

Wanneer ik mijn laptop via dvi->vga aansluit op mijn lcd monitor pakt ie keurig de resolutie 13xx X 768 ofzo, (iig de max res van de tv). Wanneer ik een dvi->hdmi kabel gebruik moet ik zelf kiezen, maar de max res zit er niet tussen, waardoor ik terug moet naar 1280x720.

Het meest vervelende is nog, als ik de laptop aansluit via hdmi, dan mis ik gewoon hele stukken beeld aan de boven/onder en zij kanten :S kan mn start balk bv niet zien.

Heb al even gekeken naar d einstellingen op de tv, maar het blijkt aan de geforce te liggen, diedat niet output oid.

Iemand hier ervaring mee? :S

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Je kan proberen tot je een ons weegt. Bij sommige Acer schermen (en andere ook) is gebleken dat door verkeerde firmware de DVI niet goed werkt. Kijk maar in dit topic: DVI zonder DVIop Acer X222W Het zou heel goed de firmware kunnen zijn. Bij de 22" modellen hadden ze dat. Sommige 24" schermen hebben het ook. Veel voorkomend probleem dus ;)

Mijn Acer werkte ook niet goed op de DVI. Nadat Acer het scherm gerepareerd had stuurt de monitor welke resolutie windows moet draaien. (als je windows draait that is ;) ) Je start op en dan zet het scherm de resolutie dus meteen op native zeg maar. Waarschijnlijk werkt het wel op de VGA maar niet op de DVI poort, klopt dat?

[ Voor 30% gewijzigd door R-O-Y op 14-10-2007 22:51 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• Bert2000
R-O-Y schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:49:
Je kan proberen tot je een ons weegt. Bij sommige Acer schermen (en andere ook) is gebleken dat door verkeerde firmware de DVI niet goed werkt. Kijk maar in dit topic: DVI zonder DVIop Acer X222W Het zou heel goed de firmware kunnen zijn. Bij de 22" modellen hadden ze dat. Sommige 24" schermen hebben het ook. Veel voorkomend probleem dus ;)

Mijn Acer werkte ook niet goed op de DVI. Nadat Acer het scherm gerepareerd had stuurt de monitor welke resolutie windows moet draaien. (als je windows draait that is ;) ) Je start op en dan zet het scherm de resolutie dus meteen op native zeg maar. Waarschijnlijk werkt het wel op de VGA maar niet op de DVI poort, klopt dat?
Bij mij klopt dit inderdaad.

Als ik het niet op kan lossen, dan heb ik mn dvi->hdmi kabel voor nix gekocht :'(

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Nee, die heb je niet voor niks gekocht. Je scherm is dan gewoon defect. Als je wilt kan je dit kosteloos door Acer laten maken. Je hoeft alleen een bon te hebben waarop de aanschafdatum te zien is. Dan laat Acer het scherm ophalen en ook weer bezorgen ;) Je kan je DVI poort dus laten maken als je wilt :P

Ik denk zelf dat Acer geluk heeft dat veel mensen hun scherm op VGA aansluiten en daardoor niet doorhebben dat de DVI niet werkt. Dat scheelt een hoop RMA's :X ;)

Youtube Download ubersnel.nl

• Bert2000
R-O-Y schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:28:
Nee, die heb je niet voor niks gekocht. Je scherm is dan gewoon defect. Als je wilt kan je dit kosteloos door Acer laten maken. Je hoeft alleen een bon te hebben waarop de aanschafdatum te zien is. Dan laat Acer het scherm ophalen en ook weer bezorgen ;) Je kan je DVI poort dus laten maken als je wilt :P

Ik denk zelf dat Acer geluk heeft dat veel mensen hun scherm op VGA aansluiten en daardoor niet doorhebben dat de DVI niet werkt. Dat scheelt een hoop RMA's :X ;)
het zure is dat mijn scherm niet van acer is, maar een samsung lcd tv 32".

Laptop fujitsu siemens pa1538, gf 7400 graka
Via vga werkt alles perfect en steld hij gelijk de max res in van mn tv.

Via dvi, is het echter een ander verhaal... hij detect niet de native res van de tv, en alle video die ik doorvoer naar mn tv mis ik de randen van alle kanten. enorm irritant.

Heb al getest, door het schermfomraat 4:3 in te stellen (op de tv), kon ik de linker en rechterkant van de input zien, de graka faalt gewoon om het complete beeld door te sturen, welke resolutie ik ook in stel 8)7

Omdat onze videokaart soortgelijk is, vermoed ik dat het aan de graka ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bert2000 op 14-10-2007 23:35 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoezo heb je dan de dvi naar dhmi voor niks gekocht ?
er zit toch geen hdmi plug op je monitort ?

Iperf

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met syncmaster 226BW en ASUS V9750 FX5700 Nvidia kaart. kan hem niet op 1680x1050 zetten, maar wel op 1200x1024 op DVI. VGA werkt correct.

Na heel veel gegoogle vond ik het volgende : http://forums.nvidia.com/...&st=0&p=17992&#entry17992

Dit forum stamt uit 2005 (maarja mijn kaart is uit 2004). Lees het maar eens.

Kan iemand bevestigen dat dit klopt ?
hutmannetje schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:35:
ik heb hier een acer al2023 tft monitor staan op een acer systeem aangesloten. In dit systeem zit een nvidia 7300 videokaart.
Het probleem is nu: als ik de monitor met vga aansluit, dan krijg ik mooi de resolutie van 1600X1200. Maar als ik de monitor met dvi aansluit, dan gaat de resolutie niet hoger dan 1024X768.

Ik draai windows vista home premium.

Ik heb ook al powerstrip geprobeerd en deze geeft aan dat ik 1600x1200, maar dit kun ik niet instellen.

Wie kan mij helpen

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 16:51

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Er is een soortgelijk topic op het Nvidia forum te vinden, waarin staat waarom het wel op VGA werkt maar niet op DVI.

Lees dit maar eens aandachtig door.
Blank screen when using DVI output, Appying resolution 1600x1200 from FX5700

Edit:
Toevallig zelfde link in bovenstaande post, dus net te laat.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRedbeard op 15-10-2007 02:57 ]

• Bert2000
fish schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:39:
hoezo heb je dan de dvi naar dhmi voor niks gekocht ?
er zit toch geen hdmi plug op je monitort ?
Even ter duidelijkheid, ik heb niet hetzelfde probleema ls TS.

Ik heb de kabel gekocht om mijn laptop op mijn tv aan te sluiten, hij voor zijn monitor.

Maar we delen het zelfde probleem. Dat DVI niet de native resolutie van het aangesloten scherm op pakt, maar vga wel.

Ik heb de kabel gekocht met de intentie om video ed. te kijken op mijn tv, nu blijkt dus dat de vga kabel hier veel beter voor werkt. Ik mis op DVI zelfs delen van het beeld on screen.

Daarom kwam ik tot de conclusie, dat ik de kabel voor lucht heb. 8)7

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Jullie zijn er toch wel van bewust dat er nog zoiets bestaat als single link en dual link dvi?

Max resolutie single link: 1920 x 1080

Max resolutie dual link: 2048 x 1536

Source: http://www.datapro.net/te...info.html#Page02google.nl
Pagina: 1