Toon posts:

playstation 2 memorycard data gewist

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Sinds gister ben ik erachter gekomen dat mijn ps2 memorycard is gewist. Zoonlief is een beetje aan het klooien geweest met alle gevolgen indien... in iedergeval z'n 800 uur speeltijd is gewist. Nu vroeg ik me af of het mogenlijk is om de data terug te krijgen.

Hebben jullie enig idee wat voor software ik hiervoor kan gebruiken? of hebben jullie sites die mij verder kunnen helpen?

alvast bedankt,

m.v.g.

Wierd

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05 12:32

lasharor

7 december 2004

Datel heeft wel speciale software voor de memorycard, maar of je daar ook al je data mee terug kan krijgen weet ik niet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zich is data nooit verloren, zolang je er maar niet weer over heen schrijft. Maar of er programmatuur is om een MC uit te lezen is een andere vraag.

/Je zit trouwens in een verkeerd subforum...

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 13-10-2007 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelf zat ik te denken om de memory card via een adapter te koppelen aan de pc en dan via een recover program de data terug te krijgen.

Sorry voor het plaatsen op heb verkeerde subforum (denk past wel onder geheugen)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05 12:32

lasharor

7 december 2004

Volgens mij zijn er wel adaptoren waarmee je je ps2 adapter op je pc kan aansluiten, maar of deze ook als een UMS worden gedetecteerd is maar de vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er van uit dat de adapter er een soort externe schijf van maakt.

Hier volgen twee memory adapters die ik ben tegen gekomen:

http://www.psxshop.nl/memory-adaptor-ps20462-p-1470.html
http://www.consolesandgad...r-playstation-p-1002.html

Ik vroeg me echter ook af of de psx/ps2 memory to ps3 mischien ook op de PC past sinds het een usb aansluiting is.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Als er iets is wat erg kan zijn, is het wel data verliezen van je memorycard...
Ik kan het weten;

Een tijdje geleden verkocht ik een memorycard. Die had ik niet nodig, omdat ik al 2 andere mmc's had. Ik had met de verkoper afgesproken dat hij m kon ophalen. Die dag kwam hij, maar ik was de afspraak vergeten. :o
Mijn zusje deed de deur open, en gaf hem de mmc. De MeMoryCard die in mijn PS2 zat bedoel ik daarmee. :s
10 was de prijs. :O Al mijn saves... gta vc, sa, lcs, battlefield 2, nfs, gt4 en meer.

Gulfstream G650

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

VERVOLG:
Ik was heel boos, en probeerde 2 jaar moeite terug te krijgen, helaas; zijn zoon had alles al gewist. :(

Maar ik ben hierop voorbereid; ik heb immers een tweede mmc, speciaal voor als er iets mis gaat. (veel kans!) Nu was ik "maar 1 maand gaming verloren ofzo.

Gr. O-)
Modbreak:Dit is niet alleen offtopic, je post ook volstrekt onnodig twee keer achter elkaar. Voortaan edit-knop gebruiken - of nog liever: post on-topic of post gewoon niet.

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 14-10-2007 22:19 ]

Gulfstream G650

• Vortex_be
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03-2024
Game op de computer dan heb je daar geen last van :D tenzij de PC crashed natuurlijk maarja usb stick of een externe hardeschijf is dan ook een oplossing. Jammer genoeg weet ik niet veel van playstations maar ik weet wel dat je die kan aansluiten op de PC. ik weet niet juist hoe maar .... Google is je vriend :D

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

Verwijderd

Topicstarter
gamen op de pc doe ik er ook gewoon naast, maar niet alle game komen uit op de PC helaas....
iig ik heb even een mailtje gestuurt naar de leverancier van de adapter en hoop dat ze me kunnen helpen, al heb ik hier wel en hard hoofd in.

tegen die tijd sta ik open voor alle hulpvolle informatie.

die 800 uur....man als ik er te lang over na denk...aaagghhh :(

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Er zijn wel bepaalde fabrikanten die tools / apparatuur hebben ontworpen voor het kopiëren van memorysticks naar bv. een PC. Echter is de kans dat je daar wat effectiefs mee kunt bereiken relatief klein. Als dergelijke apparatuur (waar ik geen ervaring mee heb) geen 'restore'-button hebben dan moet je zelf gaan "klooien". Iets wat diepgaande kennis over geheugen en PS2 memorysticks vereist. Dan nog is het de vraag of het gaat lukken.

Om de herstelkansen groter te houden doe je er verstandig aan om de memorystick simpelweg met rust te laten. Zodra je er nieuwe data op wegschrijft wordt het nóg moeilijker om data terug te krijgen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik zou gewoon Sony bellen (afdeling hier in nederland dan he ;) ). En dan vragen of je kunt opsturen met verhaaltje van de details en data die erop staat/stond.

Grote kans dat je 3weken later en 30euro armer weer een paar save games terug hebt. Als Sony zegt dat ze het nie doen, of dat het niet kan dan staat vragen naar datasheets van het geheugen vrij natuurlijk.

Ctrl+k

Pagina: 1