Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] bestanden verplaatsen: UAC-melding

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Ik heb continue het probleem in Vista dat ik bij het verplaatsen van bepaalde mappen gezever krijg van UAC met de melding dat ik moet bevestigen dat ik een map wil verplaatsen, en dat is nog tot daar aan toe, maar met als resultaat dat ik een melding krijg dat ik administratorrechten nodig heb op die bewerking uit te voeren, en dat het dus niet lukt.

Het mooie is dat het de ene keer wel lukt de andere keer niet. Zo heb ik net een aantal DVD-bestanden gedownload vanaf een nieuwsgroep, waarbij deze bestanden in een "temp"- directory komen te staan als ze compleet zijn. Daarna wil ik ze verplaatsen naar een map DVDs.
De ene verplaats ik zonder enige melding of probleem, de volgende krijg ik niet verplaatst.

dus:
E:/temp/DVD1/ verplaatsen naar E:/DVD/ werkt probleemloos
E:/temp/DVD2/ verplaatsen naar E:/DVD/ werkt gaat niet.

Mijn gebruikersaccount is administrator. Ik heb ook de rechten al opnieuw doorgevoerd (wat al bullshit is aangezien de eerste map zonder problemen verplaatst kan worden).
Ik heb het ook vaak als ik een gedownloade directory wil verwijderen.

Heeft dit misschien met indexeren te maken? DVD2 bestaat uit losse DVD-files, DVD1 is één ISO-file.
Volgens mij lukt het vrijwel altijd wel na een reboot.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 13-10-2007 10:49 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom zet je niet UAC uit? Ik zie het nut er zoieso niet van in om jezelf tegen te houden als je bv het Configuratiescherm wilt openen :/ Kan je net zo goed met een P3 gaan draaien als het zolang duurt om iets te bereiken :/

Goedkoop bellen via VoIP

• Stefke
MensionXL schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:51:
Waarom zet je niet UAC uit? Ik zie het nut er zoieso niet van in om jezelf tegen te houden als je bv het Configuratiescherm wilt openen :/ Kan je net zo goed met een P3 gaan draaien als het zolang duurt om iets te bereiken :/
Het resultaat van de meldingen is telkens dat ik de actie niet kan uitvoeren, ook al bevestig is de UAC melding. Ik vraag me af of het wel werkt als ik UAC uitzet; dan krijg ik geen melding maar lukt het nog steeds niet?

En waarom de ene dir wel en de andere niet? (Beide vannacht met Grabit gedownload dus zeker géén verschillen in rechten)

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 13-10-2007 10:57 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

stefijn schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:56:
Ik vraag me af of het wel werkt als ik UAC uitzet; dan krijg ik geen melding maar lukt het nog steeds niet?
Probeer het? Dan weet je gelijk waar het aan ligt.

Goedkoop bellen via VoIP

• Stefke
MensionXL schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:05:
[...]

Probeer het? Dan weet je gelijk waar het aan ligt.
Misschien...maar ik heb nu gereboot en nu kan ik de directory ineens wel weer verplaatsen zonder een melding. Het lijkt er op alsof iets "sommige" directorys in gebruik houdt op de een of andere manier?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

UAC uitzetten, dat scheelt sowieso veel "problemen".

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 23:07
Exorcist schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:09:
UAC uitzetten, dat scheelt sowieso veel "problemen".
En veroorzaakt een shitload aan andere ellende en zou in dit geval toch geen moer geholpen hebben.

Ik heb dit verschijnsel eerder gezien. Het komt inderdaad doordat de file of directory in gebruik is.
Vista zou aan moeten geven dat de file in gebruik is ipv aan te nemen dat je geen rechten hebt de file te verplaatsen / verwijderen.

Wat zou moeten gebeuren: eerst kijken of de file in gebruik is, daarna controleren of je wel rechten hebt hem te verwijderen.
Vista lijkt dit precies andersom te doen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

doctormetal schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:17:
[...]

En veroorzaakt een shitload aan andere ellende en zou in dit geval toch geen moer geholpen hebben.
Ja, voor gebruikers die overal doorheen klikken zonder te kijken. UAC is niets meer dan pure zelfbescherming voor mensen die complete digibeten zijn. Niet voor niets oppert men hier altijd om het z.s.m. uit te zetten.
Pagina: 1