Ik heb continue het probleem in Vista dat ik bij het verplaatsen van bepaalde mappen gezever krijg van UAC met de melding dat ik moet bevestigen dat ik een map wil verplaatsen, en dat is nog tot daar aan toe, maar met als resultaat dat ik een melding krijg dat ik administratorrechten nodig heb op die bewerking uit te voeren, en dat het dus niet lukt.
Het mooie is dat het de ene keer wel lukt de andere keer niet. Zo heb ik net een aantal DVD-bestanden gedownload vanaf een nieuwsgroep, waarbij deze bestanden in een "temp"- directory komen te staan als ze compleet zijn. Daarna wil ik ze verplaatsen naar een map DVDs.
De ene verplaats ik zonder enige melding of probleem, de volgende krijg ik niet verplaatst.
dus:
E:/temp/DVD1/ verplaatsen naar E:/DVD/ werkt probleemloos
E:/temp/DVD2/ verplaatsen naar E:/DVD/ werkt gaat niet.
Mijn gebruikersaccount is administrator. Ik heb ook de rechten al opnieuw doorgevoerd (wat al bullshit is aangezien de eerste map zonder problemen verplaatst kan worden).
Ik heb het ook vaak als ik een gedownloade directory wil verwijderen.
Heeft dit misschien met indexeren te maken? DVD2 bestaat uit losse DVD-files, DVD1 is één ISO-file.
Volgens mij lukt het vrijwel altijd wel na een reboot.
Het mooie is dat het de ene keer wel lukt de andere keer niet. Zo heb ik net een aantal DVD-bestanden gedownload vanaf een nieuwsgroep, waarbij deze bestanden in een "temp"- directory komen te staan als ze compleet zijn. Daarna wil ik ze verplaatsen naar een map DVDs.
De ene verplaats ik zonder enige melding of probleem, de volgende krijg ik niet verplaatst.
dus:
E:/temp/DVD1/ verplaatsen naar E:/DVD/ werkt probleemloos
E:/temp/DVD2/ verplaatsen naar E:/DVD/ werkt gaat niet.
Mijn gebruikersaccount is administrator. Ik heb ook de rechten al opnieuw doorgevoerd (wat al bullshit is aangezien de eerste map zonder problemen verplaatst kan worden).
Ik heb het ook vaak als ik een gedownloade directory wil verwijderen.
Heeft dit misschien met indexeren te maken? DVD2 bestaat uit losse DVD-files, DVD1 is één ISO-file.
Volgens mij lukt het vrijwel altijd wel na een reboot.
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 13-10-2007 10:49 ]