Toon posts:

Macbook Pro SR trage effecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week een Macbook Pro Santa Rosa (Geforce 8600 GT 128mb) aangeschaft. Ik zit met een vervelend probleem:

Als ik op de batterij werk, lijken de effecten niet zo vlot te gaan. vb dashboard schokt een beetje. na enkele keren dashboard te activeren en weer gesloten te hebben, gaat het wel vlot. na een tijdje (5 - 10 sec) schokt het weer. ook exposé vertoont dit gedrag. Wanneer ik op netstroom werk, gaat alles zoals het hoort.

is dit een driver issue of iets anders?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Sja, het zal wel met power management te maken hebben. Stel eens een profiel in zonder energiebesparende functies en kijk of het nog zo is?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Je processor en grafische kaart zullen op een energie zuinigere stand worden gezet als je op de batterij werkt. Dat regelt de MBP voor je. Als je hem flink gaat gebruiken, dan schroeft hij dat weer flink op, maar dat doetie niet direct.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De nVidia chips hebben een 'Full performance' stand en een 'Low Power' stand. Wanneer er geen zware 3D apps draaien en je op accu werkt zal de chip in 'Low Power' stand staan, en even Dashboard activeren zal daar weinig verandering in brengen. Wanneer je dit echter meerdere keren achter elkaar doet zal er een redelijke hoeveelheid shaderberekeningen vereist zijn; genoeg om de GeForce naar 'Full Performance' te tillen. Daarna gaat het wel soepel.

Apple zou er voor kunnen kiezen om eerder naar 'Full Performance' te gaan maar dit zou ten koste gaan van battery life. Wat een betere tussenoplossing zou zijn is de chip in 'Low Power' stand iets hoger klokken.

Launching containers into space

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik had hier ook last van, ik heb gisteren mijn Macbook Pro opnieuw geinstallleerd en heb er nu geen last meer van.

Volgens mij is het bij mij gekomen doordat ik een user migratie heb gedaan van mijn oude Macbook.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Verwijderd

Topicstarter
Eergisteren ook op mijn mbp een herinstallatie uitgevoerd. Nog steeds hetzelfde probleem met de lag. Is er geen manier om de powermode van de geforce manueel aan te passen?
Pagina: 1