Beste, als je een projector aanschaft als gebruik voor Tv-projectie, moet je dan een TV ernaast hebben om de "kabel" te ontvangen? of hoe wordt dat gedaan?
Verwijderd
Alles waar een (TV) tuner in zit met een uitgang die je aan je projector kan hangen is geschikt.
Een videorecorder kan dus ook.
wat is het meest voor de hand liggend dat ze gebruiken voor een deftige beeldkwaliteit te verkrijgen?Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:34:
Alles waar een (TV) tuner in zit met een uitgang die je aan je projector kan hangen is geschikt.
nog bijkomend vraagje, aan zo'n projector zou ik graag Telenet Digibox, pc en TV tuner aansluiten, helaas beschikken de projectoren niet zoveel ingangen, zijn hier oplossingen voor?
mvg
mvg
Een splitter? Of gewoon stekkertjes wisselen?Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:45:
nog bijkomend vraagje, aan zo'n projector zou ik graag Telenet Digibox, pc en TV tuner aansluiten, helaas beschikken de projectoren niet zoveel ingangen, zijn hier oplossingen voor?
mvg
We are shaping the future
http://www.sony.nl/view/S...Home+Cinema+Projector#tab
deze zou ik me willen aanschaffen, maar waar gaat die tv-tuner/digibox/pc gesplit in? en die HDMI aansluiting aan projector, die kan ik enkel gebruiken als ik een HDMI ingang aan reciever heb eh (voor surround setje),
mvg
deze zou ik me willen aanschaffen, maar waar gaat die tv-tuner/digibox/pc gesplit in? en die HDMI aansluiting aan projector, die kan ik enkel gebruiken als ik een HDMI ingang aan reciever heb eh (voor surround setje),
mvg
Bij de specificaties staat een VGA-aansluiting, een composiet-aansluiting en een S-Video-aansluiting. PC sluit je aan op VGA, Digibox zal vast wel S-Video-uit hebben en de tuner zal vast wel composiet-video ondersteunen...
Kijk even naar de apparaten die je wilt aansluiten, en baseer daarop je keuze en hoe je het aan wilt sluiten. Composiet heeft een slechtere kwaliteit dan S-Video, en aangezien digitale tv vaak een hogere kwaliteit heeft dan een gewone tuner lijkt het mij slimmer om die Digibox op S-Video te zetten zodat je minder kwaliteitsverlies hebt...
Kijk even naar de apparaten die je wilt aansluiten, en baseer daarop je keuze en hoe je het aan wilt sluiten. Composiet heeft een slechtere kwaliteit dan S-Video, en aangezien digitale tv vaak een hogere kwaliteit heeft dan een gewone tuner lijkt het mij slimmer om die Digibox op S-Video te zetten zodat je minder kwaliteitsverlies hebt...
We are shaping the future
Verwijderd
Bij de tw700 en tw1000 van Epson kan je gewoon een toestel met scart aansluiten.
Bvb die digibox.
Het loopt wel via een speciaal meegeleverde kabel die hoort bij de projector.
Daar sluit je dan je scartkabel op aan en die kabel splitst zich in composite en d-scart.
Naast de composite en d-scart ingangen, heb je nog steeds hdmi, s-video, vga en bovendien ook nog component.
Als ik het goed heb, dan heeft die digibox geen s-video ondersteuning.
Dan wordt het in combinatie met die Sony iets moeilijker.
Met de juiste adapter lukt alles natuurlijk, maar je zit toch beperkter in het aantal te gebruiken ingangen.
Zelf ben ik niet echt laaiend enthousiast over de digibox.
Het digitale signaal wordt terug analoog over scart naar een display gestuurd, om daar dan nog eens van analoog naar digitaal te worden omgezet.
Veel van die omzettingen komen niet ten goede aan de beeldkwaliteit.
Los van dit feit heb ik hem omdat de resultaten van analoge tv op plasma en projectie echt erbarmelijk slecht zijn.
Bvb die digibox.
Het loopt wel via een speciaal meegeleverde kabel die hoort bij de projector.
Daar sluit je dan je scartkabel op aan en die kabel splitst zich in composite en d-scart.
Naast de composite en d-scart ingangen, heb je nog steeds hdmi, s-video, vga en bovendien ook nog component.
Als ik het goed heb, dan heeft die digibox geen s-video ondersteuning.
Dan wordt het in combinatie met die Sony iets moeilijker.
Met de juiste adapter lukt alles natuurlijk, maar je zit toch beperkter in het aantal te gebruiken ingangen.
Zelf ben ik niet echt laaiend enthousiast over de digibox.
Het digitale signaal wordt terug analoog over scart naar een display gestuurd, om daar dan nog eens van analoog naar digitaal te worden omgezet.
Veel van die omzettingen komen niet ten goede aan de beeldkwaliteit.
Los van dit feit heb ik hem omdat de resultaten van analoge tv op plasma en projectie echt erbarmelijk slecht zijn.
Verwijderd
Over diezelfde projector, de AW10 en AW15, wordt aangegeven dat de standaard, native resolutie 1280x800 is en de maximum resolutie full hd 1080p is.
Hoe groot is het kwaliteitsverschil tussen standaard resolutie en maximum resolutie? Is het beeld van bv blu-ray altijd mooier op een beamer die native 1080p is?
van kieskeurig.nl
'Er zijn beamers die ook op een hogere resolutie kunnen projecteren. Het apparaat moet dan gebruik maken van interpolatie en vergroot de resolutie kunstmatig.'
wat houdt interpolatie precies in?
Hoe groot is het kwaliteitsverschil tussen standaard resolutie en maximum resolutie? Is het beeld van bv blu-ray altijd mooier op een beamer die native 1080p is?
van kieskeurig.nl
'Er zijn beamers die ook op een hogere resolutie kunnen projecteren. Het apparaat moet dan gebruik maken van interpolatie en vergroot de resolutie kunstmatig.'
wat houdt interpolatie precies in?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 21:16 ]
Verwijderd
Het waarneembare kwaliteitsverschil is naast de resolutie ook afhankelijk van de schermgrootte, de kijkafstand en de ogen van de kijker.
Als je bvb een 65 inch plasma bekijkt in sd en daarnaast in hd, dan zal je vanaf een 10tal meter geen verschil zien ts de twee.
Als je hetzelfde doet met een 42 inch, dan wordt die afstand korter.
Druk je een foto in 10Mpixel af op 10x15cm en 1 in 5Mpixel, dan zal je op die afmeting geen verschil in scherpte zien.
Daarnaast is ook de afstand ts de pixels van belang.
Het verschil ts full hd en hd ready is op een kijkafstand van een 3tal meter echt niet zichtbaar op een 42inch. Ga je groter met een zelfde kijkafstand, dan zie je wel verschil.
Als je de schermgrootte 42 inch bewaart en je gaat dichter, dan zie ook verschil ts full hd en hd ready.
Een grote reclame affiche op straat heeft op een 20m een scherpe foto, ga je dichter dan zie je dat de kleinste beeldelementjes gigantisch groot zijn afgedrukt.
(die aantal meters zijn geen absolute cijfers, maar een indicatie)
Je kan dus stellen dat extra resolutie welkom is, als je de kijkafstand verkleint, of als je de schermgrootte vergroot.
Als je bvb een 65 inch plasma bekijkt in sd en daarnaast in hd, dan zal je vanaf een 10tal meter geen verschil zien ts de twee.
Als je hetzelfde doet met een 42 inch, dan wordt die afstand korter.
Druk je een foto in 10Mpixel af op 10x15cm en 1 in 5Mpixel, dan zal je op die afmeting geen verschil in scherpte zien.
Daarnaast is ook de afstand ts de pixels van belang.
Het verschil ts full hd en hd ready is op een kijkafstand van een 3tal meter echt niet zichtbaar op een 42inch. Ga je groter met een zelfde kijkafstand, dan zie je wel verschil.
Als je de schermgrootte 42 inch bewaart en je gaat dichter, dan zie ook verschil ts full hd en hd ready.
Een grote reclame affiche op straat heeft op een 20m een scherpe foto, ga je dichter dan zie je dat de kleinste beeldelementjes gigantisch groot zijn afgedrukt.
(die aantal meters zijn geen absolute cijfers, maar een indicatie)
Je kan dus stellen dat extra resolutie welkom is, als je de kijkafstand verkleint, of als je de schermgrootte vergroot.
Verwijderd
Maar voor een projector ga je toch al gauw richting de 80 tot 100" voor je scherm. Daar zou je het schil tussen 720p en 1080p op een kijkafstand van 2.5 a 3 meter toch wel redelijk merken?
1080p beamers zijn toch nog even zo'n €1000,- duurder dan 720p beamers, of dat t waard is...?
1080p beamers zijn toch nog even zo'n €1000,- duurder dan 720p beamers, of dat t waard is...?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 17:30 ]
Verwijderd
Op die schermgrootte, met die kijkafstand zal je zeker een verschil merken.
Als de bron natuurlijk ook die resolutie kan uitsturen.
Bij weergave van gewone dvd in een lagere resolutie, komt er scaling bij kijken en dan is het vergelijk veel moeilijker.
Die 1080p projector is dus zeker een goede keuze, als je tenminste ook blu ray of hddvd gaat kijken, of als je games speelt op 360 of ps3.
Voor gewone dvd weergave hoeft dit absoluut geen full hd te zijn.
Een projector heeft liefst een videosignaal in de zelfde resolutie als de projector.
Als de resolutie verschilt, dan wordt er 'geprutst' aan het signaal.
Als de bron natuurlijk ook die resolutie kan uitsturen.
Bij weergave van gewone dvd in een lagere resolutie, komt er scaling bij kijken en dan is het vergelijk veel moeilijker.
Die 1080p projector is dus zeker een goede keuze, als je tenminste ook blu ray of hddvd gaat kijken, of als je games speelt op 360 of ps3.
Voor gewone dvd weergave hoeft dit absoluut geen full hd te zijn.
Een projector heeft liefst een videosignaal in de zelfde resolutie als de projector.
Als de resolutie verschilt, dan wordt er 'geprutst' aan het signaal.
Verwijderd
1080p zal je bij projectoren zeker winst uit gaan halen, in ieder geval bij blu ray en hd dvd. Bij de consoles weet ik het niet zo, de renderen namelijk alle games (op enkele uitzonderingen na) gewoon in 720p (en scalen dan naar 1080p als je dat wilt). Als je een krachtige pc hebt om op te gamen is 1080p wel erg leuk
.
Ik zou trouwens niet de AW10 nemen, die heeft geen lensshift, wat ERG handig is. De Panasonic PT-AX100E (en nu de 200 revisie) zijn erg leuk, net zoals de Epsons in dezelfde prijsklasse (ben de type nummers kwijt).
Ik zou trouwens niet de AW10 nemen, die heeft geen lensshift, wat ERG handig is. De Panasonic PT-AX100E (en nu de 200 revisie) zijn erg leuk, net zoals de Epsons in dezelfde prijsklasse (ben de type nummers kwijt).
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 02:04 ]
Vooral op de PS3 neemt het aantal games in 1080p fors toe, op de 360 valt dat nog tegen.Bij de consoles weet ik het niet zo, de renderen namelijk alle games (op enkele uitzonderingen na) gewoon in 720p (en scalen dan naar 1080p als je dat wilt).
http://www.makeyougohmm.com/ps3-1080p-games/
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Pagina: 1