Installatie nieuwe pc wil maar niet lukken.

Pagina: 1
Acties:

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 00:28
Ik heb een gedeeltelijk nieuwe pc samengesteld, en stuit op een probleem tijdens de installatie.

De ene keer blijft hij hangen in het scherm waar de hardware wordt gecontroleerd, en de keer daarna komt ie niet verder dan het scherm daarna waar je net voorbij het windows Xp logo bent en de daadwerkelijke installatie begint.

Ik heb de volgende configuratie samengesteld. Gedeeltelijk uit een oude configuratie waar een asus moederbord in zat en een Dual core E6600.

Moederbord: GigaByte GA-X38-DQ6
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6850
Geheugen: OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (komt uit een oude systeem)
Videokaart: MSI 7900GTO 512 MB (komt uit mijn oude systeem)
Harde schijf: Western Digital Raptor 74 GIG 10.000RPM
Voeding: Antec Phantom PEC 500 Watt.

Ik heb de volgende dingen gedaan.

- Ander geheugen gebruikt standaard kingston geheugen (probleem bleef)
- Andere harde schijf (probleem bleef)
- Een van de twee geheugen repen geplaats.
- Alle overbodige bekabeling losgetrokken.

Nog steeds blijft de pc elke keer hangen in het 39 minuten scherm. Rechtsonder staat de cursor stil.

Nou blijft volgens mij het enige over, en dat is dat de processor kapot is of het moederbord.
Aangezien hij wel door de hardware controle komt lijkt het mij de processor.

Hoe kan ik nou nagaan of het inderdaad de processor is?

Of hebben jullie een ander idee?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter helemaal door, en voer de verschillende testen uit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Trek eens onnodige hardware er stuk voor stuk uit en/of schakel onnodige features van het moederbord een voor een uit, dan bedoel ik dingen als onboard USB, Firewire, LAN, etc. Mogelijk dat je dan ontdekt dat het ineens wel verder gaat.
Je kunt dan later altijd nog het uitgeschakelde of verwijderde stuk hardware later weer introduceren tot het systeem wanneer het volledig geïnstalleerd is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.