Ik zit nu al tijden met het volgende probleem: Als ik de ethernetkabel van mijn livebox, in mijn router stop (ETH1 -> WAN). En mijn ethernetkabel van mijn PC in LAN1 van de router heb zitten, doet het internet het totaal niet. Ook niet na meerdere malen resetten van Livebox en/of router.
Stop ik daarintegen de ethernetkabel van mijn livebox, in een andere routerpoort (ETH1 -> LAN1), dan is er wel internetverbinding, alleen na "onbepaalde" tijd, ben ik 'm kwijt. En is de enige manier om te herstellen, het resetten van de Livebox, en dat werkt. Helaas begint dit de laatste tijd steeds vaker te worden, en daarom vraag ik dus of er meerdere mensen met dit probleem zijn, en/of men daar een antwoord op heeft.
Uitgesloten is mijn pc, want als deze direct met de livebox in verbinding staat, er niets aan de hand is.
Korte Stats:
WL500g.Deluxe Router
Met volgende instellingen:
WAN Connection Type: Static IP
WAN Connection Speed: 100mbs full duplex
WAN IP Setting
IP Address: 192.168.1.33
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
WAN DNS Setting
Get DNS Server automatically? No
DNS Server1: 194.134.5.55
DNS Server2: 194.134.5.5
System Setup - Operation Mode: Router
Ik ben dus bang dat ik hier een foutje in heb gemaakt. Firmware van router is up-to-date: 1.9.2.7 (oleg)
Ik hoop genoeg gegevens te hebben gegeven, en dat er een mede-tweaker is, die in het zelfde schuitje heeft gezeten, anders hoor ik het graag
Stop ik daarintegen de ethernetkabel van mijn livebox, in een andere routerpoort (ETH1 -> LAN1), dan is er wel internetverbinding, alleen na "onbepaalde" tijd, ben ik 'm kwijt. En is de enige manier om te herstellen, het resetten van de Livebox, en dat werkt. Helaas begint dit de laatste tijd steeds vaker te worden, en daarom vraag ik dus of er meerdere mensen met dit probleem zijn, en/of men daar een antwoord op heeft.
Uitgesloten is mijn pc, want als deze direct met de livebox in verbinding staat, er niets aan de hand is.
Korte Stats:
WL500g.Deluxe Router
Met volgende instellingen:
WAN Connection Type: Static IP
WAN Connection Speed: 100mbs full duplex
WAN IP Setting
IP Address: 192.168.1.33
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
WAN DNS Setting
Get DNS Server automatically? No
DNS Server1: 194.134.5.55
DNS Server2: 194.134.5.5
System Setup - Operation Mode: Router
Ik ben dus bang dat ik hier een foutje in heb gemaakt. Firmware van router is up-to-date: 1.9.2.7 (oleg)
Ik hoop genoeg gegevens te hebben gegeven, en dat er een mede-tweaker is, die in het zelfde schuitje heeft gezeten, anders hoor ik het graag
[ Voor 1% gewijzigd door Neodymium op 29-08-2015 21:50 . Reden: Naam geanonymiseerd ]
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)