Livebox + WL500G deluxe...

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Ik zit nu al tijden met het volgende probleem: Als ik de ethernetkabel van mijn livebox, in mijn router stop (ETH1 -> WAN). En mijn ethernetkabel van mijn PC in LAN1 van de router heb zitten, doet het internet het totaal niet. Ook niet na meerdere malen resetten van Livebox en/of router.

Stop ik daarintegen de ethernetkabel van mijn livebox, in een andere routerpoort (ETH1 -> LAN1), dan is er wel internetverbinding, alleen na "onbepaalde" tijd, ben ik 'm kwijt. En is de enige manier om te herstellen, het resetten van de Livebox, en dat werkt. Helaas begint dit de laatste tijd steeds vaker te worden, en daarom vraag ik dus of er meerdere mensen met dit probleem zijn, en/of men daar een antwoord op heeft.

Uitgesloten is mijn pc, want als deze direct met de livebox in verbinding staat, er niets aan de hand is.

Korte Stats:
WL500g.Deluxe Router
Met volgende instellingen:

WAN Connection Type: Static IP
WAN Connection Speed: 100mbs full duplex
WAN IP Setting
IP Address: 192.168.1.33
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
WAN DNS Setting
Get DNS Server automatically? No
DNS Server1: 194.134.5.55
DNS Server2: 194.134.5.5
System Setup - Operation Mode: Router

Ik ben dus bang dat ik hier een foutje in heb gemaakt. Firmware van router is up-to-date: 1.9.2.7 (oleg)

Ik hoop genoeg gegevens te hebben gegeven, en dat er een mede-tweaker is, die in het zelfde schuitje heeft gezeten, anders hoor ik het graag :)

[ Voor 1% gewijzigd door Neodymium op 29-08-2015 21:50 . Reden: Naam geanonymiseerd ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Verwijderd

Ip-adres conflict. Je livebox en router gebruiken waarschijnlijk deze pool om ip-adressen uit te geven. Vb: je livebox geeft ip adress uit beginnend met 192.168.xx.xx en je router ook. Dit zal problemen geven, wijzig de ip adres pool van de dhcp server in de router.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:30:
Ip-adres conflict. Je livebox en router gebruiken waarschijnlijk deze pool om ip-adressen uit te geven. Vb: je livebox geeft ip adress uit beginnend met 192.168.xx.xx en je router ook. Dit zal problemen geven, wijzig de ip adres pool van de dhcp server in de router.
Ik was even vergeten het volgende er ook bij te zetten :)

DCHP server Router: off
DCHP server Livebox: on

Moet ik dan die van de Livebox uitzetten??

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 11:42

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:30:
Waarom zou dat problemen opleveren, daar is het toch een router voor? De range aan de WAN kant maakt imho niks uit. De eigenlijke vraag is waarom je een router achter een router zou willen zetten. Ik zou de WL500g gebruiken als switch, door 'm met 1 van de LAN poorten op de Livebox aan te sluiten. En dan moet je idd wel de DHCP van de wl500g uitzetten. Daarna een keertje ipconfig /release, gevolgd door ipconfig /renew zodat ie een IP krijgt van de Livebox en je bent good to go.

[ Voor 11% gewijzigd door SeatRider op 13-10-2007 10:55 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
SeatRider schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:53:
[...]

Waarom zou dat problemen opleveren, daar is het toch een router voor? De range aan de WAN kant maakt imho niks uit. De eigenlijke vraag is waarom je een router achter een router zou willen zetten. Ik zou de WL500g gebruiken als switch, door 'm met 1 van de LAN poorten op de Livebox aan te sluiten. En dan moet je idd wel de DHCP van de wl500g uitzetten. Daarna een keertje ipconfig /release, gevolgd door ipconfig /renew zodat ie een IP krijgt van de Livebox en je bent good to go.
Stop ik daarintegen de ethernetkabel van mijn livebox, in een andere routerpoort (ETH1 -> LAN1), dan is er wel internetverbinding, alleen na "onbepaalde" tijd, ben ik 'm kwijt.

Maar hoe is dat dan te verklaren??

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Luukland schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:17:
[...]

Stop ik daarintegen de ethernetkabel van mijn livebox, in een andere routerpoort (ETH1 -> LAN1), dan is er wel internetverbinding, alleen na "onbepaalde" tijd, ben ik 'm kwijt.

Maar hoe is dat dan te verklaren??
Geen idee. Wat is ie kwijt? Heeft je PC geen IP adres meer? Geen DNS? Tot waar kun je pingen?

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
SeatRider schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

Geen idee. Wat is ie kwijt? Heeft je PC geen IP adres meer? Geen DNS? Tot waar kun je pingen?
Als ik dan het ip van de router intyp: 192.168.1.33, dan doet de router het gewoon. Typ ik het ip van de livebox: 192.168.1.1 in, dan kan er geen verbinding worden gemaakt. Na een reset van de livebox, kan er ineens weer geinternet worden, en ook de livebox (192.168.1.1) is weer toegankelijk.

Ik denk dat het probleem is te danken aan, een verkeerde keuze van mij, welke van de onderstaande zou ik moeten kiezen??:

Cable Modem or other connection type that gets IP automatically.
ADSL connection that requires username and password. It is known as PPPoE.
ADSL connection that requires username, password and IP address. It is known as PPTP.
ADSL or other connection type that uses static IP address.
Telstra BigPond Cable Modem Service.

Ik heb nu de 4e, maar het kan dus zijn dat ik daar al fout zit....

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Niemand die me kan helpen??

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Luukland schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:23:
Korte Stats:
WL500g.Deluxe Router
Met volgende instellingen:
System Setup - Operation Mode: Router
Wat zijn hier de overige opties? Zoals ik al eerder zei, zou ik de WL500g niet als router instellen. Je Livebox is ook al een router, dat kan gaan conflicteren.

WL500g via een van de LAN poorten verbinden met Livebox en zorgen dat ie niet meer als router (maar als switch/accesspoint) werkt.

En kicken binnen 24 uur doen we hier niet!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:13:
[...]

Wat zijn hier de overige opties? Zoals ik al eerder zei, zou ik de WL500g niet als router instellen. Je Livebox is ook al een router, dat kan gaan conflicteren.

WL500g via een van de LAN poorten verbinden met Livebox en zorgen dat ie niet meer als router (maar als switch/accesspoint) werkt.
Indien ik de router instel als: operation mode: Accespoint, dan ben ik mijn internetverbinding helemaal kwijt. De enige andere mogelijkheid is de operation mode: Home Gateway, maar dat lijkt me ook niet de juiste...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Luukland schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:18:
[...]

Indien ik de router instel als: operation mode: Accespoint, dan ben ik mijn internetverbinding helemaal kwijt.
Ja en toch zou dat 'm moeten zijn. Sluit je de Livebox wel aan via LAN1? Verbindt je PC via wireless of via een van de overgebleven 3 LAN poorten?

Als je de WAN poort van je WL500g niet gebruikt werken de LAN1-LAN4 poorten gewoon als switch, dus dan zou je PC een IP adres moeten krijgen van de Livebox, DHCP moet daar dus aan staan.

[ Voor 19% gewijzigd door SeatRider op 14-10-2007 10:26 ]

• GH45T
  • Laatst online: 15-03 10:00
Krijg je wel een ip als je de WL-500g deluxe als accespoint insteld?

Heb hier de WL500g (eerste versie) achter een Speedtouch 510 draaien en de WL-500g staat gewoon in accespoint mode. De wan poort wordt dan ook een LAN poort.

Let wel op, waarschijnlijk wil de WL-500g via DHCP een ip adres krijgen van je livebox. Dit kun je het best statisch instellen in dezelfde range als de Livebox

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

GH45T schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:27:
Krijg je wel een ip als je de WL-500g deluxe als accespoint insteld?

Heb hier de WL500g (eerste versie) achter een Speedtouch 510 draaien en de WL-500g staat gewoon in accespoint mode. De wan poort wordt dan ook een LAN poort.

Let wel op, waarschijnlijk wil de WL-500g via DHCP een ip adres krijgen van je livebox. Dit kun je het best statisch instellen in dezelfde range als de Livebox
De WL500g kan gewoon een IP adres krijgen van de livebox, je moet alleen wel zo instellen dat ie dat automatisch doet, nu staat ie nog op fixed IP.

Dus: Livebox moet als DHCP server werken, WL500g als DHCP client ("IP automatisch verkrijgen").

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Ik heb de livebox altijd in LAN1 zitten, en mijn PC in LAN4. DCHP server livebox & router staan uit, ik heb iedereen op het netwerk een eigen ip gegeven. De livebox heeft altijd 192.168.1.1. En de router heb ik het IP van 192.168.1.33 gegeven... Als ik nu zeg: Accespoint, dan ben ik mijn internet helemaal kwijt. En is de livebox (dmv intypen in browser 192.168.1.1) ook niet meer toegankelijk.

Ik zal de DCHP server van de Livebox ff aanzetten. En dan de router op accespoint zetten :). FF kijken of dat werkt :)

EDit: Finally succes, nu nog maar hopen dat het het blijft doen, en niet dat het internet er weer uit wordt gegooit. Bedankt voor de hulp, en mocht het weer fout gaan, dan zal ik dit topic weer bovenhalen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Neodymium op 14-10-2007 10:35 ]

Pagina: 1