Hoi,
Ik heb geen ruimte meer op mn pc. Mn raptors zijn zo goed als vol. Daarom wil ik één extra schijfje kopen.
Nu ben ik niet meer zo in het hardware gebeuren. Daarom vraag ik jullie advies.
Aller eerst mijn vraag, ik wil natuurlijk SATA2, het is tenslotte de nieuwste. Maar zit er op alle SATA2 schijven NCQ (en al die andere sata2 features)? Of is het per hardeschijf anders.
Eisen:
Min 250 GB
Prijs 60-80 euro
16MB cache
En belangrijkste voor mij: Stilte.
Nu weet ik dat Samsung zeer bekend is met stille schijven maar weet het nog steeds niet zeker. Heb de product reviews hier gelezen en daar komt seagate met zn 7200.10 wel beter uit.
Dus,
Hitachi= geen ervaring
Samsung= stil
Western digital= garantie, heb zelf goede ervaringen mee (bijv mn raptors), en huidige desktop schijven schijnen ook ong evenveel geluid te maken als samsungs.
Seagate= beste prestatie (althans aantal ''procenten'')
Maxtor= geen optie voor mij. Moet stil zijn.
====
Heeft deze schijf 16 of 8 mb cache:
Samsung HD321KJ
Want op meeste webshops staat er 16MB maar op samsung site staat er dat het 8 mb heeft.
Ik heb geen ruimte meer op mn pc. Mn raptors zijn zo goed als vol. Daarom wil ik één extra schijfje kopen.
Nu ben ik niet meer zo in het hardware gebeuren. Daarom vraag ik jullie advies.
Aller eerst mijn vraag, ik wil natuurlijk SATA2, het is tenslotte de nieuwste. Maar zit er op alle SATA2 schijven NCQ (en al die andere sata2 features)? Of is het per hardeschijf anders.
Eisen:
Min 250 GB
Prijs 60-80 euro
16MB cache
En belangrijkste voor mij: Stilte.
Nu weet ik dat Samsung zeer bekend is met stille schijven maar weet het nog steeds niet zeker. Heb de product reviews hier gelezen en daar komt seagate met zn 7200.10 wel beter uit.
Dus,
Hitachi= geen ervaring
Samsung= stil
Western digital= garantie, heb zelf goede ervaringen mee (bijv mn raptors), en huidige desktop schijven schijnen ook ong evenveel geluid te maken als samsungs.
Seagate= beste prestatie (althans aantal ''procenten'')
Maxtor= geen optie voor mij. Moet stil zijn.
====
Heeft deze schijf 16 of 8 mb cache:
Samsung HD321KJ
Want op meeste webshops staat er 16MB maar op samsung site staat er dat het 8 mb heeft.