Goeiedag,
Zit hier met een probleem.
In mijn configuratie heb ik 4 schijven:
1. Raptor WD 74GB (OS-schijf)
2. Samsung 320GB (Data)
3 Samsung 320GB 2x raid0 (Opslag)
Soms valt er een hardeschijf uit. Het systeem hang twee tellen en ik hoor m opspinnen. Soms gebeurt dit 3uur niet en soms heb ik t 4 maal in 10 minuten.
Nu weet ik dus niet welke schijf het kan zijn.
Ook had ik gister op mijn raidconfig. een systeem fout. Ik kon de schijf wel 'openen' maar mijn volume bleek leeg.
Tevens is mijn systeem van een ernstige fout gered na dat deze bij het opslaan van data op mijn raidconfig. van diverse programma's. (is eerste keer)
Hoe kan ik mijn defecte schijf herkennen?
Ik heb niet de mogelijkheid om de pc open te maken. Misschien volgende week. Wil het namelijk eerst softwarematig proberen.
Bij voorbaat dank!
Zit hier met een probleem.
In mijn configuratie heb ik 4 schijven:
1. Raptor WD 74GB (OS-schijf)
2. Samsung 320GB (Data)
3 Samsung 320GB 2x raid0 (Opslag)
Soms valt er een hardeschijf uit. Het systeem hang twee tellen en ik hoor m opspinnen. Soms gebeurt dit 3uur niet en soms heb ik t 4 maal in 10 minuten.
Nu weet ik dus niet welke schijf het kan zijn.
Ook had ik gister op mijn raidconfig. een systeem fout. Ik kon de schijf wel 'openen' maar mijn volume bleek leeg.
Tevens is mijn systeem van een ernstige fout gered na dat deze bij het opslaan van data op mijn raidconfig. van diverse programma's. (is eerste keer)
Hoe kan ik mijn defecte schijf herkennen?
Ik heb niet de mogelijkheid om de pc open te maken. Misschien volgende week. Wil het namelijk eerst softwarematig proberen.
Bij voorbaat dank!