Toon posts:

celeron D of p4 willamette?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Heb hier nog een oud pctje staan met een overgeclockte 6600le videokaart 1gig geheugen, maar hier kan ik Overlord niet fatsoenlijk op draaien.
Er zit nu een 1,9 p4 willamette @ 2,1 ghz in, maar ik heb ook nog een 2,26Ghz celeron D liggen die overgelockt kan worden op ong. 2,8 ghz.
Als ik de processor vervang, zal ik daardoor overlord wel fatsoenlijk kunnen draaien?
alvast bedankt :)

PS: ik weet dat ik nog op een systeempje uit de middeleeuwen draai, maar ben aan 't sparen voor een nieuwe :P

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zou zeggen: probeer het uit, en draai wat benches, maar verwacht geen superincreace in performance

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Je hebt hem nog liggen, dus probeer maar uit. Ik ben van oorsprong een celeron-basher door ervaring in het verleden met verscheidene celerons, maar die celeron D is iets nieuwer dan die p4 dus misschien is hij wel beter. En een verschil van 700mhz is over het algemeen in oude systemen wel te merken, ondanks structuur. (overigens, celeron D is toch s775, en p4 willamette s478?)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga 't ff proberen, bedankt voor de replies :)

@gamesusa:
Nope, celeron d is ook in S478 formaat te krijgen :)
http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=1659

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

P4 willamette heeft 256kb L2/400FSB
Celeron D heeft 256kb L2/533FSB

IPC zijn nagenoeg gelijk, met een voorsprong voor de celly denk ik zo, mede door de hogere FSB.

Als je mobo het aankan, Celeron D dus.

Edit: WoW draait super op een Celeron D 2,4 @ 3,6 maar wellicht is dat nogal extreem voor deze proc. S478 trouwens, 845 chipset met 6800 vanilla. Koeling goed regelen en Celeron D's gaan heeeeeel ver.

[ Voor 32% gewijzigd door Cio op 12-10-2007 22:46 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:30

angerfist-yentl

vake bei te bange!

De eerdere Willemetta's waren soms nog slomer als een Pentium 4! daarom hadden ze ook snel een nieuwe core gebouwd

Vake bei te bange

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, had die proc. eerst in een andere pc zitten met een cooler master koeling en toen had ik 'm @ 2,8 met 30 graden idle, dus wss kan ie nog wel een stuk verder.
Ik ga nu ff wat benchmarks draaien, processor verwisselen, en dan kijke welke 't beste is :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee mogelijkheden:

1) zoek vergelijkende benchmark op zoals THG's CPU Charts
2) test zelf met beide CPUs

Je hebt geen van beide gedaan, dan is dit topic voorbarig. Dicht wegens onvoldoende inzet.

Oslik blyat! Oslik!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Dit is wel erg basic en bovendien kun je het prima testen :). Ik zet mijn geld (fictief :P) iig in voor de Intel Celeron D ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.