[VISTA] Wil niet automatisch verbinden met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Sinds kort draai ik vista business 32 bit. Ik heb nu het volgende probleem:

De eerste keer dat ik met mijn pc verbinding maakte met een draadloos netwerk was op een andere locatie dan waar mijn pc nu staat. Verbinden met het netwerk aldaar was geen probleem en wanneer ik vista opnieuw opstartte werd er automatisch verbinding gemaakt met dit netwerk.

Nu staat mijn pc ergens anders en maak ik verbinding met een ander netwerk. Dit lukt wel maar na herstarten van vista wordt er niet automatisch verbinding gemaakt. Ik moet het handmatig doen. Ook niet als ik in de instellingen van het netwerk aangeef dat dit wel dient te gebeuren.

Opvallend is het volgende: het draadloze netwerk waar ik ooit voor het eerst op inlogde, maar die nu niet meer binnen mijn bereik is, blijft in mijn "manage wireless networks' lijst bovenaan staan, met de hoogste verbindingsprioriteit. Als ik deze verwijder staat het netwerk na herstarten van de pc gewoon weer bovenaan in de lijst.

Iemand een idee hoe ik dit kleine doch irritante probleem kan oplossen?

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een stomme vraag misschien, maar gebruik je gesignde drivers? Zo ja kun je gewoon bij Microsoft klagen :)

Zo nee, dan is de kans niet afwezig dat het aan de netwerkkaartdrivers ligt, ik heb hier zelf ook problemen mee ondervonden..

[ Voor 38% gewijzigd door Mathijs1 op 12-10-2007 21:31 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Dat is een instelling, zo op te lossen:
1) Ga naar je Network and Sharing Center
2) Klik links op "Manage wireless network"
3) In de lijst met draadloze netwerken, klik rechts op het netwerk in kwestie
4) Kies "Properties"
5) Zet het vinkje bij "Connect automatically when this network is in range"

Als het goed is verhelpt dat je probleem ;)

We are shaping the future

• Funk414
Alex) schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:34:
Dat is een instelling, zo op te lossen:
1) Ga naar je Network and Sharing Center
2) Klik links op "Manage wireless network"
3) In de lijst met draadloze netwerken, klik rechts op het netwerk in kwestie
4) Kies "Properties"
5) Zet het vinkje bij "Connect automatically when this network is in range"

Als het goed is verhelpt dat je probleem ;)
Dat heb ik dus allemaal al goed ingesteld. Maar vista doet er niets mee. Wel vreemd dus ook dat als ik dat andere netwerk heb verwijderd het na opstarten toch steeds weer in staat en met de hoogste prioriteit...

• Funk414
Ik heb het probleem verholpen door de Asus WiFi AP-Solo software opnieuw te installeren. Veel dank voor jullie hulp!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik je nog een 3rd party tool of draait die er nog naast? Bij een klasgenoot van me kwam hetzelfde voor, maar niet bij herstart, maar bij een herscan van de wireless omgevingen. Hij had problemen met het verbinden met het school netwerk. Door de tool uit te schakelen kon de overige netwerken verwijdert worden en kwamen niet meer terug. Het netwerk waar hij mee wilde verbinden werkte ook gewoon.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 00:02
Funk414 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:11:
Ik heb het probleem verholpen door de Asus WiFi AP-Solo software opnieuw te installeren. Veel dank voor jullie hulp!
Kun jij de software gebruiken van die ap solo? Of bedoel je gewoon de driver. Want als ik die software wil starten gaat tie meteen het menu minimaliseren.
Pagina: 1