Licentie voor share @ sbs 2003?

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:54
Ik heb even een kort vraagje waar ik al een aantal dagen mee zit, ik installeer namelijk binnenkort een servertje bij een bedrijf met sbs 2003 er op.

Heb ik ook CAL's nodig voor gebruikers die alleen een share willlen benaderen op die server?
Ik heb namelijk aan 5 licentie's voor mail en sql server wel genoeg.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ja dat heb je nodig

elke user die zich authentificeerd heeft een cal nodig.... of je moet al een 'nullsession' share gaan bouwen. dan heb je dat niet nodig omdat je je dan niet authentificeerd bij je server :+

A wise man's life is based around fuck you

• Appie Heijn
Geldt dit dan ook voor gebruikers die de sql server benaderen? Of kun je die ook benaderen zonder in te loggen op het domein.

• Zwelgje
voor sql moet je je ook authentificeren (sql authenticatie of windows authenticatie) dus ja dat geldt dan ook

mischien moet je een je EULA doorlezen :? (no flame intended) je hebt immers bij de installatie op 'accept' geklikt....

• Appie Heijn
Bedankt voor de info. De server draait nog niet vandaar dat ik de eula nog niet gelezen heb. Niet dat ik dat anders wel zou doen maar dat terzijde

• Zwelgje
Appie Heijn schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:19:
Bedankt voor de info. De server draait nog niet vandaar dat ik de eula nog niet gelezen heb. Niet dat ik dat anders wel zou doen maar dat terzijde
puur accept klikken is al voldoen om aan te geven dat je hem gelezen hebt :) en dat als je je niet aan de regels houdt je in overtreding bent.

• Appie Heijn
Powershell schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:53:
[...]

puur accept klikken is al voldoen om aan te geven dat je hem gelezen hebt :) en dat als je je niet aan de regels houdt je in overtreding bent.
Heb je volkomen gelijk in, niet dat ik daar heel zwaar aan til ;) maar het gaat dus gegarandeerd problemen opleveren met authenticeren van gebruikers.

Pagina: 1