2900xt en temps aflezen

Pagina: 1
Acties:

• UnLiMiTeD_T
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-03 11:29
Ik ben sinds vandaag in bezit van een Asus 2900xt,

het enigste probleem is dat ik de temps nergens kan vinden van dit monster..

Bij AtiTool geeft ie aan dat : The Kernel Mode Driver niet naar behoren werkt.

Ik gebruik Windows Vista Ultimate x64

Bij CCC kan ik tevens nergens temps vinden..

Iemand enig idee hoe ik wel temps af kan lezen in Ultimate x64 ?

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 13:07
Ik zit hier met hetzelfde 'probleem'. Zelfde kaart (van sapphire) en ook windows vista ultimate x64. Ik heb ook nog niks gevonden.

• UnLiMiTeD_T
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-03 11:29
Lastig.. erg lastig.. Want zo kan ik totaal niet in de gaten houden wat mijn temps zijn..

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07 16:30
Met rivatuner (de nieuwste) 2.05, kan je een sub menu vinden waar "hardware monitoring" staat. (in het zelfde straatje waar je ook je clocks kan verhogen)

Bij mij werkt het iig perfect :)

www.frees-it.com

• jochemh
wow!! gelijk uitgeprobeerd, alles werkt.Maar als ik mijn fan op 100 % zet, maakt ie bijna 5000 rpm, met een ongelooflijk hard geluid!!! Hoort dat wel? 't lijkt namelijk wel of er een vliegtuig opstijgt ofzo. :P Zo heb ik hem ook nog nooit gehoord, ik denk meestal rond de 40 % max.

edit: nog een vraagje, tot hoever zou je deze kaart ongeveer kunnen overklokken, en heeft dat veel zin? En hoe zit het met de 'auto fan speed control rules' ? Kan ik die ook aanpassen? Ik wil namelijk de drempel waarde van 50 naar 57 graden brengen voor 31 % ventilator snelheid. Die is namelijk een stuk stiller dan op 31 %.

[ Voor 51% gewijzigd door jochemh op 13-10-2007 09:51 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jochemh schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:36:
wow!! gelijk uitgeprobeerd, alles werkt.Maar als ik mijn fan op 100 % zet, maakt ie bijna 5000 rpm, met een ongelooflijk hard geluid!!! Hoort dat wel? 't lijkt namelijk wel of er een vliegtuig opstijgt ofzo. :P Zo heb ik hem ook nog nooit gehoord, ik denk meestal rond de 40 % max.
Op 100% is het inderdaad een vreselijke herrie, je hebt zelfs moeite met elkaar te verstaan.
De fan zit meestal onder load tegen de 31% aan volgens mij, en idle 25% (dacht ik) en dit is aan de hand van de temps, maar zo is het bij mij meestal, hoger dan 31% is die nog nooit gekomen, en dit is echt ook al een verschil, namelijk tussen onhoorbaar en blazen.
edit: nog een vraagje, tot hoever zou je deze kaart ongeveer kunnen overklokken, en heeft dat veel zin? En hoe zit het met de 'auto fan speed control rules' ? Kan ik die ook aanpassen? Ik wil namelijk de drempel waarde van 50 naar 57 graden brengen voor 31 % ventilator snelheid. Die is namelijk een stuk stiller dan op 31 %.
Ligt aan de kaart, geen enkele HD2900XT is hetzelfde. En als je dit zou doen, dan zou het wel wat FPS meer kunnen produceren (aan de hand van de game).

De fan speed kan je inderdaad manueel instellen, heb ik ook gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 13-10-2007 18:13 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• jochemh
MensionXL schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:12:

Op 100% is het inderdaad een vreselijke herrie, je hebt zelfs moeite met elkaar te verstaan.
De fan zit meestal onder load tegen de 31% aan volgens mij, en idle 25% (dacht ik) en dit is aan de hand van de temps, maar zo is het bij mij meestal, hoger dan 31% is die nog nooit gekomen, en dit is echt ook al een verschil, namelijk tussen onhoorbaar en blazen.

De fan speed kan je inderdaad manueel instellen, heb ik ook gedaan.
Ja dat wil ik dus ook, want die 6 % maakt heel veel uit, maar hoe moet dat dan onder vista X64? Met RivaTuner lukt het bij mij niet namelijk. (dat tabelletje kun je niet aanpassen bij de fan tab)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-07 22:31
AMD GPU clock tool kan deze temps wel uitlezen. Eventjes googlen, ben zelf al vergeten waar ik het progsel vandaan heb :)
Pagina: 1