There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't...
Je kan wel snelkoppelingen verwijderen, maar ik denk niet dat je daar op doelt.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik ben misschien niet helemaal duidelijk:
Het gaat er niet om dat dingen niet gezien mogen worden. Ik heb geen geheimen
Het is namelijk zo dat ik 1 internet account wil en 1 produceer account.
Voor het produceer account wil ik geen internet en geen antivirus.
Voor het internet account juist wel maar niet de produceersoftware.
Puur voor prestatie en niet voor privacy
Is dit misschien wat duidelijker?
[ Voor 5% gewijzigd door DynamicDennis op 12-10-2007 20:41 ]
There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't...
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
gewaarwordingshorizon
I second thatbeascob schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:01:
zou dualboot misschien werken?
thanks voor de suggesties!
Als je op Windows een programma installeert installeer je het voor iedereen, al kan je wel bepaalde programma's blacklisten heb ik begrepen. Al heb ik geen flauw idee hoe dat moet
[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 13-10-2007 05:03 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
De netwerkverbinding kun je wel zo instellen dat anderen (andere accounts) er geen gebruik van kunnen maken.
Persoonlijk zou ik gewoon de virusscanner killen als je iets wilt produceren (maakt dat echt zo veel uit? je kan toch ook instellen dat hij niet onverwachts gaat scannen of updaten? Dat updateprobleem heb je namelijk ook met Windows zelf als je niks insteld).
[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 13-10-2007 05:47 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat is inderdaad zo met domains, maar ik wil het graag op mijn workgroup installatie.Exorcist schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:38:
Dan kom je al snel op een server met active directory e.d., aparte profielen?
Het probleem is dat Norton 360 dit dus niet toelaat. Misschien een overstap naar een andere antivirus/firewall.Marzman schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 05:45:
Persoonlijk zou ik gewoon de virusscanner killen als je iets wilt produceren (maakt dat echt zo veel uit? je kan toch ook instellen dat hij niet onverwachts gaat scannen of updaten? Dat updateprobleem heb je namelijk ook met Windows zelf als je niks insteld).
Vroeger had ik op mijn XP de mogelijkheid om te kiezen bij een installatie "alleen voor deze gebruiker" installeren. Die mogelijkheid krijg ik helaas niet meer.
Tip: gebruik AVG Free. Zet de periodieke scan uit, maar laat de on-access scan aan. Stel de updates in dat deze automatisch en op de achtergrond gebeuren, en je merkt niet eens dat je een virusscanner hebtDynamicDennis schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 08:43:
[...]
Dat is inderdaad zo met domains, maar ik wil het graag op mijn workgroup installatie.
[...]
Het probleem is dat Norton 360 dit dus niet toelaat. Misschien een overstap naar een andere antivirus/firewall.
Of je die optie krijgt is volledig afhankelijk van het installatieprogramma.Vroeger had ik op mijn XP de mogelijkheid om te kiezen bij een installatie "alleen voor deze gebruiker" installeren. Die mogelijkheid krijg ik helaas niet meer.
Wat je ook zou kunnen doen, is de snelkoppelingen verplaatsen van de All Users startmenumap naar die van de individuele gebruiker, zodat de andere gebruikers die snelkoppelingen niet zien.
Nu nog het feit dat ik applicatie maar voor 1 gebruiker wil installeren. Er moet hier toch een alternatief voor zijn in plaats van AD?
Ik kan me vergissen maar ik dacht dat het enige 'effect' daarvan was dat de entries in het startmenu maar in de map van de betreffende gebruiker geïnstalleerd worden?DynamicDennis schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 08:43:
Vroeger had ik op mijn XP de mogelijkheid om te kiezen bij een installatie "alleen voor deze gebruiker" installeren. Die mogelijkheid krijg ik helaas niet meer.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik google me suf en lees me te pletter maar kan nergens een bevredigend antwoord vinden helaas
Sometimes you need to plan for coincidence
Na een herstart starten de programma's inderdaad niet op maar ook op het andere account starten ze niet meer op. msconfig pakt dus globaal alles aan.
[ Voor 9% gewijzigd door DynamicDennis op 14-10-2007 09:36 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 18:21 . Reden: t:\Documents and Settings\$USER$\Start Menu ]
Verwijderd
Ik ben blij dat julie meedenken en een dualboot gaat het waarschijnlijk ook wel worden maar wil dit gewoon graag uitzoeken.
Zou dit niet met "Group policy" te realiseren zijn?