Toonregelaar optie gezocht in/voor Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,

Heb een 2.1 speakersetje gekocht voor mijn pc echter de bassen dreunen veels te veel.
Nu kan ik nergens een optie vinden om het laag wat terug te schroeven in Vista.
En ook mijn audiodriver heeft deze optie niet.
Bestaat er een tooltje waarmee ik dit wel mogenlijk maak?

Alles wat ik kon vinden via google of werkte niet of moest je voor betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door melly op 12-10-2007 18:48 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welk 2.1 setje is dit? De meeste die ik ken hebben toch zo'n mooie knop achterop de sub.. :Y)

Een amp zit trouwens volgens mij ook in Vista niet. Voor je muziek kun je het iig wel in je speler instellen, en voor films ook wel, maar niet voor de algemene geluiden.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

in control panel en dan bij sounds (geluiden denk ik) dan luidsprekers, rechter knop, properties en 1 van de tabbladen :)

I love watercooling

• melly
Na wat zoeken heb ik idd. de mogenlijkheid gevonden om de sub wat terug te schroeven.
Dit heeft bij echter geen effect omdat mijn sub. niet rechtstreeks aangestuurd wordt.
Ik zal echt een amp. tooltje moeten hebben waarmee ik de frequenties kan instellen.

(en ja...die knop achter op de sub heb ik ook,maar op minimaal staat hij nog veels teveel te bonken)

[ Voor 16% gewijzigd door melly op 12-10-2007 19:07 ]

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
[Logitech X-530] Mijn bas blijft drummen. hier een soortgelijk topic. Hier heeft een andere geluidkaart geholpen

• melly
Andere kaart vind ik wel wat ver gaan :)
Dan breng ik eerder deze set speakers terug.
Overigens is een andere kaart geen eens mogenlijk omdat de sloten niet toegankelijk zijn door mijn 8800GTS :(
Ben dus aangewezen op mijn onboard geluidschippie.

Het betreft trouwens de Logitech Z3.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
melly schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:06:
(en ja...die knop achter op de sub heb ik ook,maar op minimaal staat hij nog veels teveel te bonken)
Dan heb je óf een enorm gare set, óf vreemde oren, óf je muziek is fout, óf je sub staat te dichtbij/te direct.

En ik denk dat het het laatste is. De meeste mensen zetten een subwoofer direct in hun richting, terwijl je hem juist zo moet zetten dat je niet hoort waar het vandaan komt, en je er ook niet recht naast zit. Op een plank boven je bureau, of onder je bureau dus. En de 2 speakers uiteraard wel (wat meer) direct.

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 12-10-2007 19:49 ]

• melly
Na wat revieuws te lezen blijkt dit een veel gehoorde klacht te zijn van deze set.
Geluid is kwalitatief goed maar het laag overheerst teveel.
Jammer...mocht iemand nog een tool weten waarmee ik de frequenties kan regelen van het geluid (zodat ik het laag wat meer dicht kan draaien) dan hoor ik dit erg graag.
Anders rest mij niets anders dan de set terug te brengen.

Verwijderd

Subwoofer niet te dicht bij de muur zetten scheelt meestal al een hoop, en als dat niet genoeg is prop je een sok of een flinke dot vette watten in de reflex-poort.

• melly
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:42:
Subwoofer niet te dicht bij de muur zetten scheelt meestal al een hoop, en als dat niet genoeg is prop je een sok of een flinke dot vette watten in de reflex-poort.
Nee...sub staat geheel vrij en tevens op spikes.
Is een gesloten kast dus kan de baspoort niet vol proppen.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Er zit toch een knopje achterop de sub waarmee je het laag ook nog wat kan regelen? Die al geprobeerd? (nevermind, las net pas dat je dat knopje al wel gebruikt had, net overheen gelezen:S)

[ Voor 29% gewijzigd door bartvl op 13-10-2007 15:33 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• melly
;)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Probeer gewoon de equalizer van bijv Winamp of Windows Media Player in te stellen anders ?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Je besteld in een resturant toch ook geen nasi om het daarna te verpesten met maggie? De Z3 is gewoon niks voor jou, terugbrengen dus :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1