[Laptop HP 6710b] USB en Mem-Card Reader problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb sinds kort een laptop type HP Compaq 6710b van het werk.

Dat ding werkt prima, echter heeft hij vaak problemen met de USB en de MEM-card reader.

Telkens als ik via een kabeltje de digitale camera aansluit, hoor ik wel het bekende geluidje dt de laptop de camera heeft gevonden, ook worden alle eventuele drivers etc geinstalleerd, maar vervolgens wordt de camera niet meer weergegeven, erg vreemd allemaal. De USB muis echter wordt wel herkend en werkt prima (van microsoft optical). Ook memory-sticks hebben hetzelfde probleem....9 van de 10 keer worden deze wel herkend, maar niet weergegeven.

Daarnaast zit er o.a. een SD-card reader op, en daarbij heb ik dezelfde problemen. 9 van de 10 keer wordt de SD-card wel herkend, maar niet weergegeven en kan ik er dus ook geen foto's vanaf halen.

Wie kent deze problemen en heeft er eventueel een oplossing voor?

Ik hor het graag. De search heeft nog niet veel opgeleverd, maar ik blijf ondertussen verder zoeken.

• Bartez
iemand??? Of zoiezo iemand die last heeft van weigerende USB poorten en card-readers bij gebruik van SD-cards en USB-Sticks???

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:00
Waarschijnlijk heeft dit te maken met de drive letter die automatisch word gegenereerd. Probeer eens te kijken onder systeembeheer welke letters aan jou hardeschijven en externe schijven is gegeven. Indien er twee gelijke letters zijn zal hij eentje automatisch niet pakken, kwestie van die ene een andere drive letter geven en hij doet het weer.

Succes.

• Bartez
er worden niet 2 dezelfde letters weergegeven in systeembeheer. Op een of andere manier wordt hij wel herkend in windows Xp adv een geluidje, maar vervolgens wordt er niks meer weergegeven. Ook SB-Sticks enzo werken dus niet, alleen de USB muis en dat soort apparaten. Het lijkt er dus op dat plug and play data sticks of cards niet gelezen worden......

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-01 12:15
Ik had hetzelfde probleem, en de oplossingsrichting van PCMedic klopt wel degelijk.

Via Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer, de USB stick een andere letter toegekend, en ineens werd hij wel herkend.

Thanks ! _/-\o_