Omdat we Tweakers zijn:
Ben bezig mijn A6T over te clocken:
Asus A6T - AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz
2048 MB DDRII 667
nVidia GeForce Go 7600GT 256MB
100 GB 5400rpm
15,4"
Eerst wil ik graag me Videokaart overclocken omdat ik hier de meeste informatie over kan vinden.
Ten tweede wil ik graag mijn processor overclocken.
Als iemand toevallig een linkje heeft naar bruikzame info over overclocking > AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz heel graag !
Problemen > Het is een laptop
Graka Default:
Engine: 450 Mhz
Memory: 400 Mhz
Doel:
Engine: 500 Mhz ( Gekozen omdat het een mooi getal is, helaas net iets te hoog )
Memory: 450 Mhz
Eind Resultaat:
Engine: 490 Mhz
Memory: 440 Mhz
Kan helaas niet hoger, dit omdat RivaTuner een waarschuwing geeft en ik het dan toch probeer met Powerstrip maar ik dan Artifacts/vervomingen krijg. Tevens wordt de Graka lekker warm...ik weet niet precies hoe warm echt warm/heet is ?
Idle = 60-65 Graden ( Alleen windows )
Normaal = 70-75 Graden ( Na het spelen van GRAW 2 / CSS )
Overclocked = 80-83 Graden ( Na het spelen van GRAW 2 / CSS )
Ik ondervind nu bij het spelen niet echt problemen, mijn ventilator echter wel want die blaast op volle toeren. Ik merk dat ie na 70 Graden nog een stapje harder gaat blazen. Beetje jammer dat ie niet wat sneller harder gaat blazen, dit zou wat temperatuur schelen.
Heb SpeedFan geinstalleerd maar die ziet geen Fans, zal komen omdat het intern is, ik kan hiermee dus niks aanpassen, Via RivaTuner staan ze allemaal op 100%.
Heeft iemand anders misschien een programma wat wel leest/werkt ?
Heb 3DMark'03 gedraaid ging van 4700 naar 5120 = 10% verbetering.
Wil graag jullie:
- Mening
- Verbeterpunten
- Kritiek
- Feedback
Wat is 'goed' & wat is 'slecht' ?
Ben bezig mijn A6T over te clocken:
Asus A6T - AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz
2048 MB DDRII 667
nVidia GeForce Go 7600GT 256MB
100 GB 5400rpm
15,4"
Eerst wil ik graag me Videokaart overclocken omdat ik hier de meeste informatie over kan vinden.
Ten tweede wil ik graag mijn processor overclocken.
Als iemand toevallig een linkje heeft naar bruikzame info over overclocking > AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz heel graag !
Problemen > Het is een laptop
Graka Default:
Engine: 450 Mhz
Memory: 400 Mhz
Doel:
Engine: 500 Mhz ( Gekozen omdat het een mooi getal is, helaas net iets te hoog )
Memory: 450 Mhz
Eind Resultaat:
Engine: 490 Mhz
Memory: 440 Mhz
Kan helaas niet hoger, dit omdat RivaTuner een waarschuwing geeft en ik het dan toch probeer met Powerstrip maar ik dan Artifacts/vervomingen krijg. Tevens wordt de Graka lekker warm...ik weet niet precies hoe warm echt warm/heet is ?
Idle = 60-65 Graden ( Alleen windows )
Normaal = 70-75 Graden ( Na het spelen van GRAW 2 / CSS )
Overclocked = 80-83 Graden ( Na het spelen van GRAW 2 / CSS )
Ik ondervind nu bij het spelen niet echt problemen, mijn ventilator echter wel want die blaast op volle toeren. Ik merk dat ie na 70 Graden nog een stapje harder gaat blazen. Beetje jammer dat ie niet wat sneller harder gaat blazen, dit zou wat temperatuur schelen.
Heb SpeedFan geinstalleerd maar die ziet geen Fans, zal komen omdat het intern is, ik kan hiermee dus niks aanpassen, Via RivaTuner staan ze allemaal op 100%.
Heeft iemand anders misschien een programma wat wel leest/werkt ?
Heb 3DMark'03 gedraaid ging van 4700 naar 5120 = 10% verbetering.
Wil graag jullie:
- Mening
- Verbeterpunten
- Kritiek
- Feedback
Wat is 'goed' & wat is 'slecht' ?
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9