Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe groot zijn source codes?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik wil graag weten hoe groot of source codes doorgaans zijn.

Hoe groot zijn de sources van bijvoorbeeld een groot spel op een pc? (Midtown Madness autorace spel)
Hoe groot is de source van dingen zoals Nero cd-brandprogramma.

Kan iemand mij een idee geven?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat hangt toch helemaal af van de type applicatie. Er zijn wel wat mensen hier die bijvoorbeeld wat kunnen uitweiden over specifieke Playstation spellen, maar de grootte hangt geheel van de ontwikkelomgeving af en de type applicatie :)

Met welk doel wil je dit weten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
BtM909 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:50:
Met welk doel wil je dit weten?
Hij wil weten welke 'source code' downloads in zijn favoriete P2P programma de meeste kans hebben om echt te zijn? :+ Dan moet je er nog even rekening mee houden dat soucecodes best goed te comprimeren zijn :>

Er zijn echt té veel factoren. Er is ook geen rekensommetje om de grootte van de sourcecode af te leiden uit het formaat van de executeable o.i.d. ;) De enige manier om een goede indicatie te krijgen van die twee programma's die je noemt is contact opnemen met de ontwikkelaar... en ik betwijfel of die je het willen gaan vertellen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Dat ligt natuurlijk helemaal aan het (soort) programma.

Download eens wat code van open source projecten, bv de sourcecode van de laatste Firefox, die is gecomprimeerd al 36519 KB.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik kan een programma schrijven wat 1+1 uitrekend. Daarvan kan ik de source minder dan een kB maken, maar ook meer dan een MB. Dus het ligt er (net als het type, zoals /me BtM909 zei) ook aan hóe je het dan schrijft. Welke taal wellicht, of je op een phpdoc/javadoc achtige manier documenteert, etc etc...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ergens tussen een paar bytes en een paar honderd Gigabytes. Da's zo'n beetje alles wat je erover kunt zeggen zonder dat je ons voorziet van meer (specifiekere) informatie. En dan nog zie ik er het nut niet zo van. Maar ik wijs je wel met alle plezier op onze Quickstart; we zien hier graag wat eigen inzet en je (erg brede) vraag dumpen valt daar niet onder ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.