Toon posts:

Windows XP Home bewerken zonder opnieuw instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een nieuwe PC. Heb in ze in de winkel hem in mekaar laten zetten + Windows laten instaleren zodat ik gelijk aan de slag kon als ik hem had. Nou kijk ik in m'n systeem, en zag geen problemen, maar alleen de PC staat geregistreerd op mijn eigen achternaam. Daar waren zowel mijn vader (die ook wel belangstelling had) als ik niet erg blij mee. Maar toen ik zei dat ik Windows wel opnieuw kon instaleren flipte hij 10x.

Dus ik opbellen naar de winkel:

'Mijn PC staat geregistreerd op mijn eigen naam en daar ben ik niet zo blij mee, kan ik dat veranderen?'

- 'Nee.'

'Echt met geen mogelijkheid?'

- 'Nee.'

'Ook niet als ik Windows opnieuw instaleer?'

- 'Ja dan kan het wel.'

Met de verkoper kwam ik dus niet erg ver. Mijn vader zegt dat als ik Windows opnieuw instaleer dat hij de licensie (en dus 100 euro) kwijt is. Maar ik wil alles behalve dat dat er op blijft staan. Ik zit dus met de handen in het haar. Ik wil persee dat ik kan veranderen op wie z'n naam ie geregistreerd is (uit privacy). Maar Windows opnieuw instaleren ga ik alleen in uiterste nood overwegen. Ik moest ook al een poosje op de computer wachten terwijl ik dus geen PC bij de hand had (kon niet op de ouwe) dus ik wil 'm ook liever niet terug naar de winkel brengen.

Heeft iemand een idee hoe ik er voor zorg dat hij niet meer op mijn achternaam geregistreerd staat? Alvast bedankt!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Goed (onsamenhangend) verhaal, dus kan je het volgende iets duidelijker uitleggen:
1. Heb je een installatie CD + licentie van de winkel gekregen?

2. Waar zie je dat de PC op jouw naam staat geregistreerd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Mijn vader zegt dat als ik Windows opnieuw instaleer dat hij de licensie (en dus 100 euro) kwijt is.
Vertel hem maar dat dat je reinste onzin is :) Je bepaalt een licentie per installatie per PC, dat betekent inderdaad dat je het OS éénmaal mag installeren. Let wel: éénmaal tegelijk. Je mag dus niet met één licentiecode dezelfde XP twee-, drie- of honderdmaal op één PC naast elkaar (multi-boot) installeren, maar je kunt wel gewoon Windows verwijderen en opnieuw installeren.

De naam is te vinden bij de eigenschappen van Deze Computer, ook te vinden als Systeem in het configuratiescherm.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 12-10-2007 17:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat bedoel je eigenlijk met geregistreerd staan? Overigens waarom is het zo'n probleem dat in Windows jouw eigen naam is opgegeven? Heb je iets te verbergen? :?

Maar oke zoek gewoon eens in het register (registry), best mogelijk dat je daar het een en ander kunt terug vinden. ;)

Overigens zal mij niet verbazen dat bij activatie van Windows XP dergelijke gegevens al bij Microsoft is aangekomen, maar waarom dit echt een probleem zou zijn zou ik niet weten. Privacy.... ?

P.s. Ik hoop wel dat de winkel netjes de installatie CD + key heeft meegeleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 12-10-2007 17:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan zonder problemen je Windows opnieuw installeren. Waar je vader het vandaan haalt dat je je licentie verliest is zeer bijzonder, dat gebeurt namelijk niet. Aangezien je alleen de registratie naam wilt wijzigen, op je het register en zoek je op de exacte naam die er staat. Start > Uitvoeren > regedit [enter/ok]. Menu Bewerken > Zoeken en dan onderaan het vinkje Volledige Naam aanzetten (hoeft niet, maar kan wel, is misschien wat sneller met de juiste waarde vinden). Zodra je het gevonden hebt, kan je die waarde aanpassen door er 2x op te klikken.

Dit had je ook via de search kunnen vinden en op de Microsoft site. En Google heeft ook zat hits.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De sleutel staat trouwens hier:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\RegisteredOwner, op eigen risico te bewerken in regedit zoals Hero Of Time al zegt.

\/ spuit 11 :P

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 12-10-2007 17:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:40
Je pc opnieuw installeren hoeft niet persé. In het register kan je dit wijzigen.

Let wel, altijd eerst een backup maken voordat je iets in het register veranderd! :Y

start regedit en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Currentversion

Wijzig het veld RegisterdOwner naar wat je wil.

edit: Er waren al mensen voor mij :+

[ Voor 7% gewijzigd door ljsquare op 12-10-2007 17:56 ]

Laurens-Jan Merkx

Verwijderd

Topicstarter
Jep, gelukt! Hartstikke bedankt voor de hulp.
Pagina: 1