Toon posts:

Moederbord. Asus A8N-VM CSM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn moederbord start steeds op met een Realtek RTL8110SC Boot Agent en ik weet niet wat ik daaraan moet doen. Maar ik wil tog zowieso een nieuw moederbord.
Ik ga denk ik voor dit moederbord: Asus A8N-VM CSM (tenzij jullie een betere weten met 4×Sate of meer en Socket 939 en onboard VGA).
Ik heb al een stuk of 20 winkels afgelopen en ben hem nog niet tegengekomen (Alleen Cubercomputers.nl), heb gegoogled en ben hem nog niet tegengekomen. Maar ik wil meerdere winkels zien waar hij op staat om de prijzen te vergelijken.
Weten jullie misschien een winkel waar hij te koop is ?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
Dit moederbord wordt al een tijdje niet meer geleverd, aangezien het om een Socket 939 moederbord, welke alweer een hele tijd vervangen zijn door de AM2 socket

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Hartstikke bedankt,
Maar ik heb een 939 CPU, pas gekocht, dus moet ik ook een 939 moederbord...
En is AM2 nou echt beter dan 939 ?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:03:
Ok,
Hartstikke bedankt,
Maar ik heb een 939 CPU, pas gekocht, dus moet ik ook een 939 moederbord...
En is AM2 nou echt beter dan 939 ?
Qua prestaties nauwelijk, maar DDR2 RAM is goedkoper dan DDR. Dus dat maakt wel een verschil. Verder zijn er voor socket AM2 snellere CPU's verkrijgbaar.

[ Voor 1% gewijzigd door PeaceNlove op 13-10-2007 14:08 . Reden: kleine nuance ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Zoals jij zegt.
Ik heb nu het volgende gekocht:

Athlon 64 X2 5000+ Eur: 109
Asus M2NBP-VM CSM Eur: 79
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit Eur: 59

Das tog aardig goed ?!

Nou heb ik het volgende probleem, het 2 GB DDR2-800 geheugen van G.E.I.L. werkt niet.
Ik krijg biepjes als ik mijn computer aanzet. Dus heb ik er ander DDR2-800 geheugen in gedaan en werkt het wel. Het verschil is dat het G.E.I.L. geheugen 2.1 Volt is en het andere 1.8 volt is. Nou ben ik eens gaan zoeken voor nieuw geheugen, 4GB G.E.I.L. Geheugen gevonden dat 1.9 volt is. Maar dat is van marktplaats dus niet te testen. En ook kan ik nergens in het boekje van mijn moederbord vinden wat hij ondersteunt. Wie weet iets wat voor mij van belang is ?

GR Arjen

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hoe bedoel je dat precies? Welk geheugen het moederbord ondersteunt? Of welk voltage ondersteunt wordt?
Het meeste geheugen wordt meestal wel ondersteunt. Uitzonderingen daargelaten. Het enige probleem kan zijn dat je de geheugen-spanning niet hoog genoeg kan zetten, door de sumiere instellingen in het bios.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt,
Ik had ook gelijk een nieuw topic aangemaakt, en het is nu "verholpen" door de spanning op Automatisch te zetten, alleen is het 2e strookje kapot, dus morgen ff terug naar Alternate.
Maar in ieder geval heel erg bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 15:58 ]

Pagina: 1