Berichtgeving over games

Pagina: 1
Acties:

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Vandaag lees ik op de frontpage over de demo van VF5 die op xbl is verschenen en ik moet zeggen dat ik even niet meer snap waar het naartoe gaat met de frontpage. Ik snap eerlijk gezegd niet dat een demo al bijna een half jaar in de winkel ligt het nog verdient om op de frontpage terecht te komen. Speciaal als je bedenkt dat er zat demo's worden gereleased van spellen die wel nieuw zijn (Project Gotham Racing, Ratchet and Clank etc...). Die krijgen toch ook niet allemaal een bericht op de frontpage?

Ik vind eigenlijk dat dit soort berichten totaal geen nieuwswaarde hebben en ook eigenlijk gewoon niet op de frontpage horen. PSN wordt iedere week geupdate en xbl ook om de zoveel tijd (?) maar daar hoeft toch ook niet iedere keer een bericht overheen om te vertellen wat er nu weer allemaal is bijgekomen...

Daarom zou ik eigenlijk het volgende willen zeggen: Als je toch perse dit soort berichten op de FP wil zetten doe het dan voor alles. Zet dan een gedeelte op dat zich speciaal richt op games en waar al dit soort nieuws terecht hoort.

Als dat niet kan houdt het dan tenminste bij echt nieuws rond games zoals aankondigingen op de E3 of prijsverlagingen of nieuwe chipsets ed.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Wat je bedoelt met 'een demo al bijna een half jaar in de winkel ligt' is ons werkelijk een raadsel :)

Verder is de gamessectie inderdaad iets waar tegenwoordig hard aan gesleuteld, geknutseld en gebouwd wordt, en dat gaat niet altijd zoals verhoopt. Daar trekken we lessen uit, maar meer kunnen we voorlopig niet doen :)

Dat het géén nieuws is zou ik overigens wel willen ontkennen. Dit spel zou oorspronkelijk niet op de Xbox 360 verschijnen en dat gebeurt nu wel. Aangezien exclusiviteit iets is waar consolefabrikanten graag mee patsen, lijkt ons dat het melden waard.

[ Voor 28% gewijzigd door Yoeri op 12-10-2007 17:30 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• zerokill
Ja maar aangezien dit al minstens 1 keer gemeld is toen capcom (?) aankondigde dat het spel naar de 360 kwam en vervolgens uiteraard in elk bericht waarin stond hoe kut het gaat met de exclusives van sony... Je zou denken dat het op geven moment genoeg is....

Ik wil van dit topic eerlijk gezegd geen huil topic maken over de al dan niet eenzijdige berichtgeving tov sony maar zoals ik al gezegd heb: er is een punt dat ongeveer iedereen wel weet dat VF5 ook op de xbox is.

Het is ieg goed om te horen te horen dat tweakers bewust is dat er iets moet gebeuren en ik kan dan ook niet zeggen dat ik met smart afwacht wat er gaat komen :)

Wat ik ieg bedoelde is dat we het hier over een demo hebben waarvan het volledige spel al bijna een half jaar in de winkel ligt. iets duidelijker :P

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
zerokill schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:41:Wat ik ieg bedoelde is dat we het hier over een demo hebben waarvan het volledige spel al bijna een half jaar in de winkel ligt. iets duidelijker :P
Nou, VF5 voor Xbox 360 is nog niet uit en biedt wel enkele nieuwigheden ten opzichte van de PS3-versie, dus dat klopt niet helemaal, maar je punt is duidelijk en wordt zeker niet genegeerd :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• zerokill
Oke no offence maar ik ga hier toch even dieper op in

Colin Mcrea DIRT was ook half jaar geleden op 360 uitgekomen en komt ook nu pas naar de ps3 maar ook dit spel heeft nieuwigheden gekregen. Of over RB: Vegas die ook later naar de ps3 kwam maar wel met extra's. Ik kan zo nog wel even doorgaan met voorbeelden maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.

Nou is dat opzich niet zo boeiend want meestal zijn deze verandering niet bijzonder groot. In het geval van VF5 is het verschill mss wel iets groter (online mode) maar om hier nou de hele tijd op blijven terug te komen slaat eigenlijk gewoon nergens op. Ik zou bijvoorbeeld van de andere kant weer kunnen kijken naar het feit dat 360'ers een half jaar langer hebben moeten wachten op hun spel.