Toon posts:

[XP] Geluid volume

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp niet waarom dit gebeurt maar ik zal een poging doen om het uit te leggen...
Je hebt rechts beneden op je taakbalk toch al die icoontjes.
Daar heb ik een icoontje staan voor mijn muziekvolume...
Niet dat dat een probleem is maar soit.
Soms gaat mijn volume (ik weet niet wanner of waarom) ineens 30-40% lager, dit gebeurt altijd als ik toevallig geen geluid afspeel, maar ik merk dat dan omdat ik mijn installatie luider moet zetten.
Ik vraag me af waarom dit gebeurt en of ik dit door een instelling altijd op 100% kan laten staan?

Bedankt en groetjes :D

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gaat het schuifbalkje van je volume dan ook omlaag? Schakel evt. eens wat toetsenbord-hotkeys uit, zoals volume etc. (indien je dat hebt).

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:07:
Gaat het schuifbalkje van je volume dan ook omlaag? Schakel evt. eens wat toetsenbord-hotkeys uit, zoals volume etc. (indien je dat hebt).
Die gaat dan effectief naar beneden...
Ik heb een laptop met hotkeys, maar die werken niet meer na mijn herinstallatie... Maar dat was daarvoor ook al... Dus snap het ni goe!!
Mss een ingebouwde functie voor iets :s

snap er niets van
Ik heb een HP dv5285ea

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Gebruik je toevallig Powerdvd? Ik heb ook wel eens gemerkt, dus uit eigen ervaring dat dat het enigste programma is wat mijn geluidsinstellingen overruled. Volume Control schuifbalkje staat helemaal omlaag + Vinkje bij mute all, maar zodra ik bijv iets opstart in powerdvd en ik daar het geluidsvolume op bijv 50% zet begint mijn laptop met geluid produceren. Iets vergelijkbaars kan ook bij jouw aan de hand zijn?
(wilde gok hier)

Verwijderd

Topicstarter
LightTwi schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 04:29:
Gebruik je toevallig Powerdvd? Ik heb ook wel eens gemerkt, dus uit eigen ervaring dat dat het enigste programma is wat mijn geluidsinstellingen overruled. Volume Control schuifbalkje staat helemaal omlaag + Vinkje bij mute all, maar zodra ik bijv iets opstart in powerdvd en ik daar het geluidsvolume op bijv 50% zet begint mijn laptop met geluid produceren. Iets vergelijkbaars kan ook bij jouw aan de hand zijn?
(wilde gok hier)
PowerDVD staat niet op mijn Laptop omdat ik daar vroeger nogal problemen mee had (voor de herinstall).
Ik kan me geen programma inbeelden dat zoiets doet... omdat ik amper alternatieve programmas gebruik die geluid produceren (films, muziek).
Ik gebruik winamp maar die staat opzich altijd op 100%

Mijn geluid gaat willekeurig soms naar beneden, ik merk het wel nooit, dus mss héél traag (in uren of dagen). En het is altijd de "Wave" schuifbalk...
Misschien helpt dat al wat meer?

Groetjes

Verwijderd

Misschien een vreemde reactie, maar ik heb dit ooit met een screensaver gehad. Die zette alles op mute.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat voor output gebruik je bij je audio programma's? Omdat je Wave volume verandert, zou ik denken dat je alles op WaveOut hebt staan en niet op DirectSound. Ik heb wel eens gehad, dat toen ik een midi bestand afspreelde (maakte niet uit waarmee) het volume na het afspelen van midi op 50% stond, terwijl ik niets had aangepast (zelfs het volume van het gebruikte programma bleef op 100 staan).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:20:
Wat voor output gebruik je bij je audio programma's? Omdat je Wave volume verandert, zou ik denken dat je alles op WaveOut hebt staan en niet op DirectSound. Ik heb wel eens gehad, dat toen ik een midi bestand afspreelde (maakte niet uit waarmee) het volume na het afspelen van midi op 50% stond, terwijl ik niets had aangepast (zelfs het volume van het gebruikte programma bleef op 100 staan).
Ik denk hetzelfde probleem te hebben, maar ik heb even bij winamp gekeken en de plugin om met Directsound af te spelen is geselecteerd dus daar ligt het dan ook weer niet...
Aan de screensaver ligt het zeker ook niet (heb die ouderwetse sterren).

Het is nu geen ramp, maar ik vind het gewoon raar!
Pagina: 1