Beste mede Tweakers,
Vandaag ben ik dan toch maar aan het testen geslagen.
De unattended installatie van Windows XP met SP3.
Gebruikte softwares:
- Orginele Windows Xp SP2 cd.
- Service pack 3 Build 3205
- Nlite (voor de integratie)
- MS Virtual PC (Voor de grote test)
Nou loop ik tegen het volgende probleem aan:
Als ik SP3 heb ge-integreerd dan geeft deze bij tijdens de Text-mode setup van XP de melding dat deze het bestand "plugin.ocx" niet kan kopieren.
Vervolgens wordt mijn volledige "Winsif" overgeslagen, want alles moet weer worden ingevuld en geselecteerd.
Als ik namelijk Win XP SP2 installeer en dan SP3 eroverheen dan gaat alles "goed".
Ja "goed", omdat XP dan geen updates meer vind via de MS update pagina. (Op de DotNet's en removal tool na dan).
Daarnaast is IE7 ook nog niet geinstalleerd (maar dat kan nog ff een bugje zijn natuurlijk, of uberhaupt nog niet geintegreerd in SP3)
Ik heb al gegoogled of ik iets kon vinden qua release notes, maar kom zo even niets vinden.
Nu mijn vragen:
1. Wat zou het kopieer probleem kunnen veroorzaken?
2. Heeft iemand toevalig de release notes nog liggen? Dan kan ik nalezen wat er evt. nog voor bekende issues zijn.
3. Wat zijn jullie installatie ervaringen?
Ps. Of SP3 goed is of niet, dat laat ik liever even uit dit topic. Anders wordt het een veel te groot topic.
Dit gaat meer even over de installatie en de evt. problemen hierbij.
Vandaag ben ik dan toch maar aan het testen geslagen.
De unattended installatie van Windows XP met SP3.
Gebruikte softwares:
- Orginele Windows Xp SP2 cd.
- Service pack 3 Build 3205
- Nlite (voor de integratie)
- MS Virtual PC (Voor de grote test)
Nou loop ik tegen het volgende probleem aan:
Als ik SP3 heb ge-integreerd dan geeft deze bij tijdens de Text-mode setup van XP de melding dat deze het bestand "plugin.ocx" niet kan kopieren.
Vervolgens wordt mijn volledige "Winsif" overgeslagen, want alles moet weer worden ingevuld en geselecteerd.
Als ik namelijk Win XP SP2 installeer en dan SP3 eroverheen dan gaat alles "goed".
Ja "goed", omdat XP dan geen updates meer vind via de MS update pagina. (Op de DotNet's en removal tool na dan).
Daarnaast is IE7 ook nog niet geinstalleerd (maar dat kan nog ff een bugje zijn natuurlijk, of uberhaupt nog niet geintegreerd in SP3)
Ik heb al gegoogled of ik iets kon vinden qua release notes, maar kom zo even niets vinden.
Nu mijn vragen:
1. Wat zou het kopieer probleem kunnen veroorzaken?
2. Heeft iemand toevalig de release notes nog liggen? Dan kan ik nalezen wat er evt. nog voor bekende issues zijn.
3. Wat zijn jullie installatie ervaringen?
Ps. Of SP3 goed is of niet, dat laat ik liever even uit dit topic. Anders wordt het een veel te groot topic.
Dit gaat meer even over de installatie en de evt. problemen hierbij.
Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD