Hoi GoT'ers. 
Na al zo'n halfjaar een dikke C2D PC te hebben wil ik nu toch wel eens beginnen met overclocken, ik kocht namelijk de onderdelen daar rekening mee houdende.
Nu is het dan bijna zo ver, nog wat voorbereidingen voor ik ook maar wat ga doen.
Specifications
Cooler Master CM Stacker 830
Grote kast, geoptimaliseerd voor luchtkoeling
Front: 1 x 120mm in het HD-bracket
Side: 4 x 120mm in het zijpaneel
Ceiling: 1 x 120mm
Rear: 1 x 120mm
DFI Infinity 975X/G
Ondersteboven gemonteerd, voor de GPU
Noctua NC-U6 Chipset Cooler
Intel C2D E6600
Batch: L652B112
Koeling: Dedicated Zalman Reserator 2
OCZ DDR2 PC2-6400 Special Ops Edition Urban Elite *EOL
OCZ2SOE800URB2GK
Kan de white paper/specs sheets niet vinden, very annoying.
Cooler Master eXtremePowr 430w [RS-430-PCAR- / RS-430-PCAP]
430w lijkt me nogal zwak, niet echt verstand van voedingen maar voorlopig kan dit nog wel toch?
XFX 7600GT Fatal1ty PV-T73G-U1D4
Bij nader inzien (op DYI-street) wel erg veel pasta gebruikt, heel veel meer aangezien het toch beter zo moet? Linkeh.
Temps
Idle

Stressed na 1 uur en 15 minuten Orthos en documentatie

Stressed na uur en minuten Orthos en documentatie doorspitten

Is 60 graden niet te weinig overhead voor overclocken? Nog aan het kijken op GoT en Google naar max. temps voor de E6600. Via het onderstaande topic en de post ben ik gekomen op de volgende .pdf. Hier's de Intel® Core™2 Extreme Processor X6800Δ and Intel® Core™2 Duo Desktop Processor 6000Δ and E4000Δ Sequences Datasheet.
0mfg, vind ik het volgende: Table 29. Thermal Profile (Intel® Core™ Duo Desktop Processor E6000 Sequence with
4 MB L2 Cache)
65w max temp = 60.1.
Wat moet ik hier nou mee? 
Document gevonden op Google, via het Core 2 Duo IHS (Integrated Heat Spreader) problemen-topic en deze TweakerNummer in "Core 2 Duo IHS (Integrated Heat Spreader..."-post
Verder ben ik de DFI Infinity 975 X/G Overclocking Guide van Technodanvan weer aan het doornemen, probleem was dus dat ik de white paper van m'n geheugen dus niet kan vinden.
Hopelijk vinden jullie dit een leuk topic en alle raad en advies is welkom, slotjes echter niet.
Na al zo'n halfjaar een dikke C2D PC te hebben wil ik nu toch wel eens beginnen met overclocken, ik kocht namelijk de onderdelen daar rekening mee houdende.
Nu is het dan bijna zo ver, nog wat voorbereidingen voor ik ook maar wat ga doen.
Specifications
Cooler Master CM Stacker 830
Grote kast, geoptimaliseerd voor luchtkoeling
Front: 1 x 120mm in het HD-bracket
Side: 4 x 120mm in het zijpaneel
Ceiling: 1 x 120mm
Rear: 1 x 120mm
DFI Infinity 975X/G
Ondersteboven gemonteerd, voor de GPU
Noctua NC-U6 Chipset Cooler
Intel C2D E6600
Batch: L652B112
Koeling: Dedicated Zalman Reserator 2
OCZ DDR2 PC2-6400 Special Ops Edition Urban Elite *EOL
OCZ2SOE800URB2GK
Kan de white paper/specs sheets niet vinden, very annoying.
Cooler Master eXtremePowr 430w [RS-430-PCAR- / RS-430-PCAP]
430w lijkt me nogal zwak, niet echt verstand van voedingen maar voorlopig kan dit nog wel toch?
XFX 7600GT Fatal1ty PV-T73G-U1D4
Bij nader inzien (op DYI-street) wel erg veel pasta gebruikt, heel veel meer aangezien het toch beter zo moet? Linkeh.
Temps
Idle

Stressed na 1 uur en 15 minuten Orthos en documentatie

Stressed na uur en minuten Orthos en documentatie doorspitten

Is 60 graden niet te weinig overhead voor overclocken? Nog aan het kijken op GoT en Google naar max. temps voor de E6600. Via het onderstaande topic en de post ben ik gekomen op de volgende .pdf. Hier's de Intel® Core™2 Extreme Processor X6800Δ and Intel® Core™2 Duo Desktop Processor 6000Δ and E4000Δ Sequences Datasheet.
0mfg, vind ik het volgende: Table 29. Thermal Profile (Intel® Core™ Duo Desktop Processor E6000 Sequence with
4 MB L2 Cache)
65w max temp = 60.1.
Document gevonden op Google, via het Core 2 Duo IHS (Integrated Heat Spreader) problemen-topic en deze TweakerNummer in "Core 2 Duo IHS (Integrated Heat Spreader..."-post
Verder ben ik de DFI Infinity 975 X/G Overclocking Guide van Technodanvan weer aan het doornemen, probleem was dus dat ik de white paper van m'n geheugen dus niet kan vinden.
Hopelijk vinden jullie dit een leuk topic en alle raad en advies is welkom, slotjes echter niet.