Novell in thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-01 16:28
Is het mogelijk om Novell Netware te installeren op een server-computer, bij mij thuis in het netwerk.
En dat je dan met de andere computers kunt inloggen op deze server (met novell client 4.91) en dat je zo internet krijgt en iedere user een eigen map met bestanden?

Als iemand weet of dit mogelijk is , en of iemand misschien een beter oplossing heeft om dit te kunnen waarmaken, zou ik het graag willen horen!

Ik heb zegmaar de Novell 6.5 cd's van novell.com (de trial dus) gedownload, alleen weet ik niet of je hier van moet booten, omdat je alleen maar een novell deploy manager krijgt te zien.

Geld is geen factor, qua prijs van besturingssysteem. Ook de serverspecificaties zijn goed genoeg...

[ Voor 8% gewijzigd door pruimenpit op 12-10-2007 16:28 ]

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

stefklep

((Stefklepje))

Ik zou zeggen ga het proberen. Spelend wijs leer je het meest.

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 11:50
Novell cd in de server steken en booten maar..

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 19:50
waarom perse met novell ?
inlogen op een server, home folders en internet delen kan ook prima met bijvoorbeeld linux of een windows 2000 / 2003 server.

Novell is een apart besturingssysteem, dus als je dat op je server wil hebben draaien zal je vanaf de novell cd's moeten opstarten, pas hierbij wel even op, novell heeft zijn eigen bestands systeem, dus alles wat er nu mogelijk al op je server staat is weg, of niet meer benaderbaar.

(werk zelf als een sysop op een school met novell, en ik kan nu niet zeggen dat het een server OS is wat ik voor thuis gebruik voordelen zie hebben)

[ Voor 14% gewijzigd door eXcyle op 13-10-2007 12:40 ]

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-01 16:28
Ik heb nu opgestart van de Novell cd's ... maar hij is dan 5 minuten bezig en dan zegt hij DHCP niet gevonden en reboot hij... heel raar.

Ik heb overigens ook windows server 2003 geprobeerd op mijn gewone computer (op aparte partitie)
Maar hierdoor zijn er ook problemen onstaan:

[WINXP] Windows XP ziet mijn hardeschijven als 10 GB.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 20:42

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik weet niet hoor, maar is het niet handiger als je een ding per keer gaat testen ?

En voor dingen als Novell lijkt het me handig je er eerst een beetje in te lezen alvorens je gaat installeren.

Just my 2cts...