draadloos netwerk, welke apparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:01

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
net een huis gekocht en wil mijn internet graag draadloos gaan maken. Ik heb een 20Mbs verbinding via Orange (livebox).

Het is een nieuwbouw huis met veel beton, gelukkig niet heel erg groot dus de afstanden zullen niet al te groot zijn.
Ik lees veel zaken over Mimo e.d. dat je hier een goede verbinding mee hebt, klopt dit?

Wat is nou goede apparatuur? ik heb geen ongelimiteerd budget, een 120 euro voor een router moet mogelijk zijn? En dan een pci kaartje in mijn desktop?

Ik zag dat sitecom wel een leuke mimo router heeft (wl-153), maar hoor dan weer negatieve verhalen over het merk qua stabiliteit e.d.

Help mij! :+

I intend to live forever. So far, so good.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sitecom zou ik inderdaad niet doen, dat is geen merk dat goed bekend staat voor wat betreft stabilteit.

Of MIMO (of wireless N) zin heeft voor jou is de vraag. Wanneer je alleen wat wilt internetten en geen grote bestanden overzet kun je veel goedkoper uit zijn met een linksys WRT54GL (ongeveer 60 euro). Dat is een prima 54MBps router.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ik ben wel een groot verbruiker ;)
downloaden, streaming e.d.

Het probleem is dat ik geen mogelijkheid zie om een utp kabel te leggen, vandaar draadloos.

[ Voor 70% gewijzigd door IkWilbert op 12-10-2007 16:21 ]

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Linksys WRT54GL is een prima en zeer stabiele router (let er wel op dat je de GL versie koopt en niet de G) in combo met draadloze kaartjes van Linksys (=Cisco) en je bent klaar.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
En toch niet proberen om 1 kabel oid te trekken? Wired is zeker fijn, naast het draadloze gemak!
En met een nieuwbouwhuis kun je m.i. toch juist makkelijk wat sleuven/gaten etc (laten) maken??
Of je gebruikt de leidingen die er toch al zullen zijn?

En Linksys is m.i. beter dan Sitecom. Netgear heb ik ook goede ervaringen mee!

Greetz MrBaaco

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Linksys WRT54GL is zeker ook geschikt voor grootverbruik, enig nadeel is dat hij geen 802.11N ondersteund maar verder een super stabiele router!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
MrBaaco schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:27:
En toch niet proberen om 1 kabel oid te trekken? Wired is zeker fijn, naast het draadloze gemak!
En met een nieuwbouwhuis kun je m.i. toch juist makkelijk wat sleuven/gaten etc (laten) maken??
Of je gebruikt de leidingen die er toch al zullen zijn?

En Linksys is m.i. beter dan Sitecom. Netgear heb ik ook goede ervaringen mee!
Het huis is al af, de vorige bewoners hebben er een korte tijd ingewoond... ik zie helaas echt geen mogelijkheid om een kabel te krijgen waar de pc komt te staan.

Die Linksys WRT54GL is ook niet echt duur :)
En dan dit pci kaartje erbij?
WMP54G: PCI Card 802.11g

[ Voor 7% gewijzigd door IkWilbert op 12-10-2007 16:58 ]

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Hallo,

Ik zit met een zelfde situatie. Alleen ik krijg dan maandag de sleutel en de vraag is of ik met de router die genoemd is ook een goede verbinding heb met een belkin wireless G usb network adapter? en een sitecom wl-113 wireless usb network adapter. Op dit moment weet ik nog niet waar de router geplaatst moet worden en omdat ik bij mijn ouders de ervaring heb dat niet alles even lekker gaat draadloos ben ik bang om een verkeerd product te kopen.

bij mijn ouders staat de router van verstel in de woonkamer, onder de bank en had ik geen of hele slechte ontvangst op zolder. (betonnen muren en plafonds). Ik zit straks in een dergelijk huis met 2 verdiepingen (dus geen zolder) waarbij de router op de begane grond zal staan en de beide pc's / laptops op de verdieping staan. Kan ik dan ook die genoemde linksys router prima gebruiken?

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:35
ik heb niks te klagen hoor over mijn Sitecom wl-153.
ik heb nog geen uitval gehad van m'n draadloze signaal, en die moet door 2 beton muren heen.
er zit een laptop een wii en een nas op m'n draadloze signaal maar werkt ercht perfect.
ik woon 3 hoog en in de schuur heb ik nog 90% bereik.

het is ook maar net of je een merk voorkeur hebt.
maar voor merken als sweex en trust zou ik verweg blijven ieder geval.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

IkWilbert schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:20:
Ik ben wel een groot verbruiker ;)
downloaden, streaming e.d.

Het probleem is dat ik geen mogelijkheid zie om een utp kabel te leggen, vandaar draadloos.
er zijn vaak zat mogelijkheden

ik zie regelmatig loze leidingen die ik zo kon gebruiken
of je traakt een draad me met de telfoonleiding/tv antene
of via de steigleiding naar zolder achet de schotten
gat van de meterkast naar de trapkast .....

had je daar al aan gedacht ?
vaak kan er een heleboel

verder (draadloos) , 2 verdiepingen is regelmatig net niet/ net wel te doen
zelf heb ik ook 2 cheap ass routers als ap in gebruik. die verbonden zijn via de steigleiding achter de meterkast

Iperf

• comatoast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik zou voor de Linksys WRV200 gaan.
Heb er zelf erg goede ervaringen mee, prijs komt niet boven de 60,- en heeft MIMO, VLAN en DMZ zodat je reikwijdte van andere accesspoints (die repeating ondersteunen) zou kunnen vergroten.
Buiten is de afstand die behaald kan worden erg goed, ik kan gewoon met de laptop internetten als ik 21 huizen verderop op de bank zit :) .. bij mij is binnen alles van hout dus daar kan ik geen nuttige info over geven met betrekking tot beton

link http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Op basis van onder andere dit topic heb ik een aantal maanden geleden de wrv200 gekocht. ook vanwege het 'enorme bereik' dat genoemd wordt. Nu heb ik na een aantal maanden eindelijk internet waardoor ik de router nu ook gebruik en ik moet zeggen: ik ben eigenlijk nogal teleurgesteld in het ontvangstbereik. Voorheen kon ik op internet via de router van de buren van onze buren (2 huizen verderop). Daar heb ik nu een betere ontvangst van als ik met de laptop in de woonkamer zit dan van mijn eigen linksys die hierboven op de eerste verdieping staat. Is het signaal dan toch zo zwak? weliswaar de muren en betons zijn van plafond, maar daar heeft het signaal van de buren van onze buren 3x zoveel mee te maken en toch is de ontvangst van dat signaal beter. dus vooralsnog ben ik teleurgesteld in deze router.

Verwijderd

Het signaal van een antenne van een draadloze router is donutvormig en verspreidt zich dus vooral volgens een horizontaal vlak. Misschien dus dat de draadloze router van de buren ongeveer op dezelfde hoogte zit van waar jij zit. Bij mij merkte ik sterk verschil als ik mijn router beneden op een hoge kast (bijna tegen plafond) plaatste om op kamer draadloos verbinding te hebben...
Pagina: 1