Gezien ik vanwege de frustratie waarschijnlijk een hele hoop over het hoofd ga zien, hoop ik dat jullie rustige blik mij verder kan helpen.
Allereerst wat relevante specs:
Windows Vista Home 32bit
Sapphire ATI Radeon 850 XT
LCD Acer AL1751
Eergisteren heb ik bij het opstarten van mijn PC een probleem gekregen. Waar normaal het Vista logo diende te verschijnen, viel nu mijn scherm uit met de melding "no signal".
Na een reboot met veilige modus en GoT doorzocht te hebben, was het advies;
verwijder de oude drivers
reboot
Zo gezegd, zo gedaan. En inderdaad, Vista startte door, herkende mijn X850 en installeerde de drivers. Maar...
De resolutiekeuzes blijven beperkt tot 800x600 en 1024x768.
Ik ben vanaf dat moment van alles gaan proberen;
-De laatste drivers gedownload (Cata 7.9)
-Met Driver Cleaner Pro alles restjes verwijderen
-Opnieuw installeren drivers (standaard vga, vista laten detecteren, nieuwste Cata etc)
...maar het probleem blijft bestaan. Is dit een bekend / simpel probleem, waar ik door mijn frustratie de oplossing niet meer voor zie? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
edit: Extra toevoeging
Bij het verwijderen van de drivers springt mijn resolutie -wel- naar hogere instellingen.
Allereerst wat relevante specs:
Windows Vista Home 32bit
Sapphire ATI Radeon 850 XT
LCD Acer AL1751
Eergisteren heb ik bij het opstarten van mijn PC een probleem gekregen. Waar normaal het Vista logo diende te verschijnen, viel nu mijn scherm uit met de melding "no signal".
Na een reboot met veilige modus en GoT doorzocht te hebben, was het advies;
verwijder de oude drivers
reboot
Zo gezegd, zo gedaan. En inderdaad, Vista startte door, herkende mijn X850 en installeerde de drivers. Maar...
De resolutiekeuzes blijven beperkt tot 800x600 en 1024x768.
Ik ben vanaf dat moment van alles gaan proberen;
-De laatste drivers gedownload (Cata 7.9)
-Met Driver Cleaner Pro alles restjes verwijderen
-Opnieuw installeren drivers (standaard vga, vista laten detecteren, nieuwste Cata etc)
...maar het probleem blijft bestaan. Is dit een bekend / simpel probleem, waar ik door mijn frustratie de oplossing niet meer voor zie? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
edit: Extra toevoeging
Bij het verwijderen van de drivers springt mijn resolutie -wel- naar hogere instellingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 15:51 ]