Ik ben op zoek naar een service/plugin (of wat dan ook) waarmee ik OWA kan openen in Thunderbird, zodat ik niet handmatig de webmail hoef te openen.
De website van MozillaZine helpt me een beetje op weg. Maar niet voldoende om het probleem op te lossen.
Hier mijn bevindingen adhv deze methoden:
https://subdomein.bedrijf.nl/exchange/roel.jansen@bedrijf.nl
Op deze manier (en vele anderen) heb ik al geprobeert om in te loggen op mijn bedrijfs OWA configuratie. Maar ik blijf authenticatiefouten krijgen binnen alle software.
Ik draai voor onze configuratie (op het werk) een Apache server, die via MOD_PROXY de OWA op IIS beschikbaar maakt voor mijn gebruikers. Dit is 100% redirect, dus headers/loginmethode veranderd niet. Alle requests naar /exchange/ en /exchweb/ worden netjes naar IIS doorgestuurd.
Waarom wil ik OWA naar POP3? Ik test dit met mijn werk account (heb geen andere OWA draaien ergens), op mijn werk "zou ik" POP3 kunnen aanzetten. Dit gaat echter niet voor het doel netwerk waar ik de OWA2POP wil laten draaien.
Kijk ik ergens overheen (verkeerde settings, ondanks duidelijk lezen van kleine beetje documentatie dat er is)? Of is er alsnog meer software beschikbaar (of misschien een Thunderbird plugin)?
Ik vind wel meer mensen met het zelfde probleem, maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden. Na 6 uur zoeken/proberen hoop ik dat iemand me voor is geweest, en weet in welke richting ik moet zoeken.
MozillaZine - configuring Outlook OWA to work with Thunderbird ...
De website van MozillaZine helpt me een beetje op weg. Maar niet voldoende om het probleem op te lossen.
Hier mijn bevindingen adhv deze methoden:
- FreePOPs - Deze werkt nog niet met OWA. Ik heb wel wat posts op het forum gevonden, maar niet de juiste waar de plugin te vinden is. Ook is hij niet op de plugin pagina te vinden. Veel welke je kan gebruiken voor andere webmails, maar niet voor Outlook Web Access.
Er was wel een owa.lua bestand, maar deze is verplaatst (owa.lua moved to davmail.lua). - POP2OWA - Deze software geeft een foutmelding (LogingFBA -> X-OWA-Version headder missing, welke zover ik kon vinden in de webmail, is deze ook niet verzonden). Ook krijg ik (ondanks correcte informatie) de volgende melding binnen Thunderbird: Mail server respond: Unable to conect with mailbox (ja "conect" is goed over geschreven).
- Verder ben ik enige tijd bezig geweest om ook MrPostman te gebruiken/configureren. Deze gaat uit van een andere username dan die ik gebruik. Ik moet mijn volledige mailadres opgeven (incl @domein.nl), echter is mijn gebruikersnaam totaal anders.
Mijn loginnaam in ActiveDirectory is roel, waar mijn volledige naam Roel Jansen is. Het mail adres wat ik wil uitlezen is roel.jansen@bedrijf.nl. Ik heb met alle login namen geprobeert (roel@bedrijf.nl, roeljansen@bedrijf.nl, roel.jansen@bedrijf.nl) die het zou kunnen gebruiken.
https://subdomein.bedrijf.nl/exchange/roel.jansen@bedrijf.nl
Op deze manier (en vele anderen) heb ik al geprobeert om in te loggen op mijn bedrijfs OWA configuratie. Maar ik blijf authenticatiefouten krijgen binnen alle software.
Ik draai voor onze configuratie (op het werk) een Apache server, die via MOD_PROXY de OWA op IIS beschikbaar maakt voor mijn gebruikers. Dit is 100% redirect, dus headers/loginmethode veranderd niet. Alle requests naar /exchange/ en /exchweb/ worden netjes naar IIS doorgestuurd.
Waarom wil ik OWA naar POP3? Ik test dit met mijn werk account (heb geen andere OWA draaien ergens), op mijn werk "zou ik" POP3 kunnen aanzetten. Dit gaat echter niet voor het doel netwerk waar ik de OWA2POP wil laten draaien.
Kijk ik ergens overheen (verkeerde settings, ondanks duidelijk lezen van kleine beetje documentatie dat er is)? Of is er alsnog meer software beschikbaar (of misschien een Thunderbird plugin)?
Ik vind wel meer mensen met het zelfde probleem, maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden. Na 6 uur zoeken/proberen hoop ik dat iemand me voor is geweest, en weet in welke richting ik moet zoeken.
MozillaZine - configuring Outlook OWA to work with Thunderbird ...