Toon posts:

[MacBook] heel traag draadloos internet

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week heel traag draadloos internet op mijn macbook. Zowel op school als thuis en een vriend van mij die een macbook pro heeft, heeft bij mij thuis gewoon normaal draadloos internet. Ik heb het met zowel mozilla firefox als met safari.

Ik heb trouwens chello classic met een linksys router.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 15:33 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ruis onderdrukking aanstaan?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Wel geprobeerd maar geen verschil met of zonder.

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 21:34
Misschien veel andere routers in je buurt die op het zelfde (default?) kanaal staan? Ik had hiervan last, kanaal geswitched, nu geen last meer. (Ruisonderdrukking overigens uit).

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb je misschien coconutwifi (of iets dergelijks) aanstaan, in het verleden waren daar issues mee die je performace behoorlijk mee omlaag halen

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 21:34
Of KisMAC / andere wifiscanners, daar gaat je AirPort ook traag mee. (Ervaring, KisMAC vergeten uit te zetten :D)

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Mijn eerste reactie:
Wifi finder tools.
Dit heeft bij mij altijd problemen opgeleverd.
Denk inderdaad aan coconut wifi finder, perian enz.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 07:36
Wat doet perian met wifi? Afaik is dat een codec pack.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hij bedoelt waarschijnlijk iStumbler, dat heeft net als Perian een icoontje van een Zwitsers zakmes. ;)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Kijk eens naar je ontvangst signaal. En of het constant langzaam gaat, of dat het meer drops zijn. Ik heb zelf nogal last van het laatste. Komt mede door de brakke driver sinds versie 10.4.8. Echter bij veel mensen loste 4.10 het probleem op, dus alles up-to-date?

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik heb precies hetzelde. Ook chello en zo'n compacte linksys router. Wat bij mij gek genoeg helpt is het schermpje internetverbinding openen en dan wat door de venstertjes heen en weer gaan.

Dit klinkt te achterlijk voor woorden alleen werkt het om een vreemde reden wel. Ik heb hier een jaar geleden een keer een topic over geschreven dat ik het met mn iMac had.

Succes.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 15:18
Kom het de laatste tijd vaker tegen en dan is het eigenlijk altijd dat er een aantal dingen op hetzelfde kanaal staan te poepen, ik zie hier thuis 15 netwerken en de meeste zitten allemaal op 7 of 11 en maar klagen bij Ballebek dat het niet werkt of ik wil komen kijken...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1