[vista]problemen drivers door videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Korte situatieschets:

-stroom is uitgevallen
-stroom erop gezet, pc bleef dood
-na voedingcheck (doorverbinden juiste draadjes) blijkt de voeding dood te zijn, die gaat RMA
-andere voeding geleend, maar die is maar 350W en dat is te kort om mijn videokaart te voeden.
-oude pci voodoo3 kaart in de pc gestopt, werkt, maar met 16 kleuren (4 bits)

De situatie is dan dan veel software weigert te werken. (internet gerelateerd) Firefox werkt nog wel, maar IE kan geen pagina openen en hangt al bij het openen van de homepage. Ook mn FTP server draait niet meer en MSN wil niet werken. Skype daarentegen draait gewoon. Outlook blijft hangen omdat hij denk ik de servers niet meer kan vinden. USB sticks worden niet meer herkend, maar de USB muis wel. Bij eigenschappen van deze computer zegt Vista dat de chipset onbekend is, de cpu onbekend.

Systeem:
-C2D E6600
-Gigabyte GA-P35-DS3P
-4 GB ram (DDR2 800)
-HD2900XT videokaart
-Vista Business x64
-Antec Sonata II 450W smartpower

extra PCI videokaart: Voodoo3 16 MB

Zijn er mensen die wel vaker allerlei errors kregen doordat bijv de videokaart niet ondersteund wordt? Of lijkt het er op dat ook mn moederbord is overleden? Ik was er helaas niet bij toen het mis is gegaan. Ik kan dus ook verder weinig meer zeggen dan bovenstaande. Software als sisoft sandra zijn ook niet te starten. Allerlei andere software werkt wel gewoon, zoals windows sidebar en dat soort, op dit moment, nutteloze software.

Iemand opties zodat ik meer te weten kan komen?

edit: Wat is het risico als ik het toch probeer met die voeding en mijn radeon 2900xt? Als het enige risico een bootprobleem is, dan is het natuurlijk het proberen waard..

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 12-10-2007 15:42 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
niemand een idee? ook niet of ik het toch stiekem niet kan proberen met mn radeon 2900xt videokaart?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat niemand een idee heeft zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat je dit in Processors. Moederborden en Geheugen post, terwijl je vragen over videokaart (VB) en voeding (OH) gaan :o

Mbt de voeding kun je in het "welke voeding heb ik nodig"-topic in OH meer dan genoeg teruglezen. Mbt videokaart - tja, je overige problemen klinken alsof meer dan alleen videokaart gaar is, maar ik move toch even naar VB, want er is voorzover ik me kan herinneren geen topic geweest over Vista met totaal non-supported videokaarten. Kan nog leuke discussie uit voortkomen :)

Move PMG -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:10:
Dat niemand een idee heeft zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat je dit in Processors. Moederborden en Geheugen post, terwijl je vragen over videokaart (VB) en voeding (OH) gaan :o

Mbt de voeding kun je in het "welke voeding heb ik nodig"-topic in OH meer dan genoeg teruglezen. Mbt videokaart - tja, je overige problemen klinken alsof meer dan alleen videokaart gaar is, maar ik move toch even naar VB, want er is voorzover ik me kan herinneren geen topic geweest over Vista met totaal non-supported videokaarten. Kan nog leuke discussie uit voortkomen :)

Move PMG -> VB
De move is te begrijpen, maar je post niet, want volgens mij begrijp je mijn post helemaal niet, en waarom zal ik je puntsgewijs even laten zien:
1. Ik hoef niet te kijken naar wat voor voeding ik nodig heb. Mijn voeding is defect geraakt en zal dmv een RMA procedure wel weer vervangen worden door een ander. De vraag is alleen of dat het enige defecte produkt is. Daarom wil ik de rest van de hardware testen, alleen ik heb niet meer dan een 350W voeding tot mijn beschikking.

2. De videokaarten die ik nu probeer, de voodoo3 en nog een oudje, werken prima, maar alleen niet in dit systeem. Ik gebruik deze 2 om de tijdelijke 350W te kunnen gebruiken zodat ik mijn systeem kan testen. Die voeding kan alleen de hd2900xt normaal gesproken niet aan. Maar mijn videokaart is waarschijnlijk niet gaar.

3. De reden dat ik het in PGM post is omdat er allerlei failures zijn met functies die op het moederbord zitten..

De enige extra vraag die ik stel of ik het eventueel wel kan proberen. Aangezien ik met die voeding niet hard ga gamen en de kaart dus alleen maar in 2d modus zal gebruiken.

En ja, de vraag is wel of er sprake is van allerlei problemen door alleen de videokaart(en).

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 14-10-2007 20:56 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Toch maar met mn radeon 2900xt geprobeerd. De software problemen blijven. Zelf begin ik het vermoeden te krijgen dat windows live care de grote boosdoener is. Het beschermt de pc, maar het start niet meer goed op en dat zou goed de reden kunnen zijn dat allerlei services falen te werken. Ik ben op dit moment een reinstall aan het doen en het systeem lijkt al veel beter te werken.