[vista] Automatisch afspelen interne HD elke paar minuten.

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 08:18
Heb nu Vista (home premium) voor een paar weken en vele, vele problemen later, blijven er nog steeds de nodige over.

Tijdens het werken op de computer, hoor ik een interne hardeschijf elke 2 tot 10 minuten opspinnen en verschijnt het menu: ‘Automatisch afspelen’. Dit is vervelend, omdat het systeem dan ook even voor een paar seconden vast zit en je het menu weer moet wegklikken. Ook heel vaak hoor ik het opspinnen zonder de popup menu.

Nu weet ik wel dat ik automatisch afspelen helemaal uit kan schakelen, maar soms is het wel handig.

Wie weet waarom alleen deze hardeschijf dat steeds doet en hoe ik het uit kan zetten?
Ik heb drie hardeschijven, allen SATA.
Hoge prestaties in energie beheer.

To do list (onvolledig):
- Favorieten toevoegen werkt niet, alleen met beveiligde modus uit.
- Instellingen Internet worden niet vastgehouden
- Beeldstuurprogramma crashed regelmatig
- Inloggen werkt altijd pas na tweede keer op beveiligde websites
- Externe hardeschijven werken niet allemaal.
- Veilig afsluiten externe hardeschijven niet aanwezig.
- Systeem soms erg traag met verspringende cursur.
- Soms erg traag systeem in Word.
- Tijdelijke bestanden IE niet bereikbaar
- Indeling computer werkblad veranderd
- Automatische opstart bestand, maar toch niet in map opstarten aanwezig

[ Voor 3% gewijzigd door honey op 12-10-2007 20:22 ]

• honey
Iemand nog een suggestie?

Automatisch afspelen heb ik uit, maar om de 5 a 10 minuten bevriest het systeem voor een paar seconden en hoor ik de hardeschijf aan gaan.

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
hey,
misschien een virusscanner aan?
heb je een virtual disk? zit hier wat in en staat daar automatisch afspelen uit?
als dat allemaal niet zo is:
doe eens n hd check? misschien is ie kapot?

• honey
Milenko schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:55:
hey,
misschien een virusscanner aan?
heb je een virtual disk? zit hier wat in en staat daar automatisch afspelen uit?
als dat allemaal niet zo is:
doe eens n hd check? misschien is ie kapot?
Virusscanner McAfee staat altijd aan, maar heeft niks te zoeken op deze schijf als ik andere dingen doe.
Geen virtaal disk.
HD check gedaan en met Seagate HD tool geen fouten en SMART staat alles op max.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 09:23
Hier doet Vista dat ook terwijl ik heb uitgezet dat er iets uitgeschakeld moet worden in het energieschema.

Het grappige is alleen dat het elke keer een andere hardeschijf betreft. Voor de rest geen langzaam systeem alleen dat ik af en toe een hardeschijf uit/in slaap stand hoor gaan en even later weer opspint.

[ Voor 26% gewijzigd door sjorremans op 16-10-2007 00:59 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• honey
sjorremans schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:56:
Hier doet Vista dat ook terwijl ik heb uitgezet dat er iets uitgeschakeld moet worden in het energieschema.

Het grappige is alleen dat het elke keer een andere hardeschijf betreft. Voor de rest geen langzaam systeem alleen dat ik af en toe een hardeschijf uit/in slaap stand hoor gaan en even later weer opspint.
Het vervelende is dat de muis even voor een paar seconden bevriest, anders kon het me niet veel schelen.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 09:23
honey schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:43:
[...]

Het vervelende is dat de muis even voor een paar seconden bevriest, anders kon het me niet veel schelen.
Ik heb het inmiddels opgelost door te kiezen voor het performance schema in het energiebeheer, sindsdien hoor ik geen hardeschijf meer opspinnen of uitgaan laat maar zeggen.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• honey
sjorremans schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:03:
[...]

Ik heb het inmiddels opgelost door te kiezen voor het performance schema in het energiebeheer, sindsdien hoor ik geen hardeschijf meer opspinnen of uitgaan laat maar zeggen.
Ik heb (en had al) hoge prestaties geselecteerd, of heb je nog andere aanpassingen gemaakt?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb hier ook last van gehad en velen met mij. Het kwam in veel van deze gevallen door de performance update van Vista een tijdje terug:

KB938979.

Uninstall deze update en het probleem is weg :) Logischerwijs doet dit probleem zich alleen voor als je meerdere harde schijven in je pc hebt zitten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• honey
Wat mij opvalt is dat de hardeschijf even voor een seconde verdwijnt van het scherm 'computer'. Daarom ziet hij het elke keer als een nieuwe media en wilde hij 'automatisch afspelen'.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16

Klippy

Still Game

Ik schop deze toch even omhoog.
Want ik heb hetzelfde en ik vind er meer topics over hier op GoT.

Die Update heb ik echter niet geïnstalleerd staan hier....
Heb het geloof ik ook pas sinds vandaag en ik had het zeker weten niet toen Vista helemaal clean was (zaterdag avond pas erop gezet en updates laten draaien).

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• honey
Ik heb de schijf vervangen voor een 500MB Samsung HD. Het lijkt nu niet meer voor te komen, dus het is deels merk afhankelijk. Ik moet nog meer ervaring opdoen, dus zeker weet ik het nog niet.

Toch vreemd dat ik met mijn Vista 'upgrade' een schijf heb die het helemaal niet meer doet en deze oude schijf die steeds opspint. 8)7
Pagina: 1