Toon posts:

Traag internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen merk ik dat mijn verbinding erg traag is. Internet pagina's laden soms traag en test bestanden van mijn provider (xs4all) en bbned komen met hooguit 200kb/s binnen, soms zelfs maar 80kb/s. Vreemde is alleen dat wanneer ik bestanden van usenetserver haal met 10 connecties via SABnzb dit wel met de volle 640kb/s gaat :?
Helpdesk van xs4all gebeld maar die kunnen niks vinden, lijn was goed. Technische medewerker opperde dat het probleem in mijn netwerk moest zitten, liet me ook nog winsock fix draaien wat niks uithaalde. Nu gebruik ik een WAG200G en heb hier zowel mijn pc als laptop afzonderlijk van elkaar op geprikt maar ze geven allebei hetzelfde resultaat, kan het lijkt mij niet aan de pc liggen. Linksys toen eraf gehaald en mijn oude speedtouch 510 ertussen gezet, eerst weer de pc erop en daarna de laptop. Maakte geen verschil, kan het lijkt mij ook niet aan de linksys liggen. Met adaware, spy bot en bitdefender scans gedaan, probleem blijft. Ook andere kabels geprobeerd en de splitter ertussen uitgehaald maar telkens hetzelfde, traag. Xs4all kan niks voor me doen, weet iemand hier raad mee?

Vandaag naar een vriend geweest met hetzelfde abo, mijn modem daar aangesloten met mijn eigen kabels op mijn eigen laptop. Daar krijg ik wel de volledige snelheid, dit heb ik gemeld bij xs4all maar die blijven volhouden dat de lijn goed is en niks voor me kunnen doen, wat moet ik hiermee? Je wordt daar gewoon niet serieus genomen :?

xs4all basic
Linksys WAG200G

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schop hem even omhoog, info is aangepast

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Overboeking?
Waarschijnlijk is er een 'grootverbruiker'bij je in de buurt gekomen die de lijn zwaar belast. Aangezien consumer ADSL meestal 1:20 overboekt is wordt de snelheid dus niet gegarandeerd.
Kort door de bocht heb je pech, wat langer door de bocht zou je bij xs4all het bovenstaande kunnen laten checken en evt. een waarschuwing uitdeling ivm overtreding van de fair use policy.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag weer naar xs gebeld en uiteindelijk bij de gratie god's een technisch medewerker aan de lijn gehad die contact heeft met KPN. Eerste instantie kon hij niks vinden, mijn lijn wordt nu een paar dagen gemonitord door de kpn.