Wireless kan geen certificaat vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 21.792 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit126
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 19:12
Tweakers,

Ik heb gister bij een klant een Linksys WAG325N wireless router geplaatst.
Alles werkt als een trein, maar bij het opnieuw opstarten van een pc (die draadloos verbonden is)
geeft hij de foutmelding: "Windows kan geen certicficaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld"

Na het herstellen van de verbinding kun je wel verder met internetten..Wireless is WPA-PSK beveiligd.
Verder staan alle instellingen standaard.

mijn vraag: hoe ga ik dit probleempje oplossen?

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 10:55

ajw

Ik denk dat je WPA-Enterprice hebt gebruikt. Met WPA-Personal kun je met allleen een wachtwoord af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net hetzelde met en dlink router. Ik maakt echter gebruik van een WPA/WPA2 - Personal beveiliging en krijg deze melden ook steeds als ik mijn pc opstart. (windows xp)
het duurt dat erg lang tegen deze verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb ook dit probleem; is er iemand die al de oplossing gevonden heeft?

mijn situatie:

Linksys draadloze router WRT300N; laptop Fujitsu-Siemens; windows XP; ingebouwde draadloze netwerkkaart
het netwerk heeft enkele weken feilloos gedraaid (draadloos surfen), maar sinds enkele dagen krijg ik ook de melding "windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld"
het vreemde is dat er wél verbinding is met de router: het icoontje in de taakbalk geeft aan dat ik verbonden ben en dat de signaalsterkte uitstekend is; ik kan ook inloggen op de router
als ik klik op "herstellen" wordt de verbinding verbroken en hersteld en kan ik heel even (enkele seconden) surfen, en dan krijg ik opnieuw de melding
het is ook zo dat ik met een andere laptop wel kan surfen op dat draadloos netwerk

mijn vermoeden is dus dat het aan een instelling van mijn laptop moet liggen (iets van windows?)
ik heb de laatste update van windows geïnstalleerd en ook de router heeft een update gekregen; ik heb de instellingen van de draadloze netwerkkaart gecontroleerd en daar staat dat de netwerkkaart goed werkt

wie-o-wie kan mij helpen?

dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:31:
hallo

ik heb ook dit probleem; is er iemand die al de oplossing gevonden heeft?

mijn situatie:

Linksys draadloze router WRT300N; laptop Fujitsu-Siemens; windows XP; ingebouwde draadloze netwerkkaart
het netwerk heeft enkele weken feilloos gedraaid (draadloos surfen), maar sinds enkele dagen krijg ik ook de melding "windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld"
het vreemde is dat er wél verbinding is met de router: het icoontje in de taakbalk geeft aan dat ik verbonden ben en dat de signaalsterkte uitstekend is; ik kan ook inloggen op de router
als ik klik op "herstellen" wordt de verbinding verbroken en hersteld en kan ik heel even (enkele seconden) surfen, en dan krijg ik opnieuw de melding
het is ook zo dat ik met een andere laptop wel kan surfen op dat draadloos netwerk

mijn vermoeden is dus dat het aan een instelling van mijn laptop moet liggen (iets van windows?)
ik heb de laatste update van windows geïnstalleerd en ook de router heeft een update gekregen; ik heb de instellingen van de draadloze netwerkkaart gecontroleerd en daar staat dat de netwerkkaart goed werkt

wie-o-wie kan mij helpen?

dank!!!
Hoi!

Ik heb precies het zelfde probleem, maar heb het nog niet kunnen oplossen, zou je de oplossing met mij kunnen delen?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Dit al opgelost door iemand? Heb zelf een Dlink 655 met WPA Personal en krijg dezelfde melding. WPA mode is auto, dus WPA en WPA2. WPA encryptie staat op AES.

[ Voor 9% gewijzigd door Operations op 30-07-2008 15:17 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Helpt het verwijderen en opnieuw toevoegen van het wireless netwerk?

XP (uit het hoofd):
- Start > Control Panel > Network Connections > Rechtermuisklik op 'Wireless Network Connection' > Tabblad 'Wireless Networks' > Desbetreffende netwerk uit de lijst verwijderen
- Opnieuw aanmelden (en key invoeren) bij het netwerk

Vista:
- Start > Control Panel > Network and Internet > View Network Status and Tasks > Manage Wireless Networks > Wireles Network kiezen > Remove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Controleer eens het tabblad Verificatie van het desbetreffende draadloze netwerk :) Ik heb eens dezelfde berichten gekregen toen IEEE 802.1X-verificatie aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
r0b schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:48:
Helpt het verwijderen en opnieuw toevoegen van het wireless netwerk?

XP (uit het hoofd):
- Start > Control Panel > Network Connections > Rechtermuisklik op 'Wireless Network Connection' > Tabblad 'Wireless Networks' > Desbetreffende netwerk uit de lijst verwijderen

Vista:
- Start > Control Panel > Network and Internet > View Network Status and Tasks > Manage Wireless Networks > Wireles Network kiezen > Remove
Nee dat helpt niet en Rave17 daar zal ik is naar kijken.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of je bent (illegaal) aangelogd of je bedrijfsnetwerk/perongeluk ander netwerk

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
fish schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:19:
of je bent (illegaal) aangelogd of je bedrijfsnetwerk/perongeluk ander netwerk
Nee dat is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcix
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zelfde probleem hier. Windows geeft een bericht dat het certificaat niet gevonden is, terwijl er helemaal geen certificaat nodig is bij WPA(2)-PSK.

Op linux werkt het helemaal niet, daar krijg ik wat meer debug informatie trouwens. Mijn router (D-Link DIR-635) stuurt EAP packets terwijl dat niet zou mogen. Het ligt dus waarschijnlijk aan de routers, en niet aan windows of de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is hier al een oplossing voor?

EDIT:

Ik heb thuis dus exact dezelfde problemen. Echter, mijn Thinkpad draait probleemloos wanneer WPA Personal aanstaat, de Medion craptop van pa daarentegen niet. Nu kan ik WPA voor the time being wel uitzetten, maar liever niet natuurlijk! ik heb overigens een linksys WRT54G2

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem kan optreden wanneer je router WPS (Wi-Fi Protected Setup) ondersteunt en je client niet (Windows XP en Vista ondersteunen WPS niet op dit moment, ondersteuning moet dus komen van de software die met de client werd meegeleverd). WPS werkt op eenzelfde manier als 802.1X, vandaar dat Windows het netwerk kan aanzien voor een met Radius Server.

Als je geen clients hebt die WPS ondersteunen is de simpleste oplossing om WPS uit te schakelen in de instellingen van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, maar die staat al uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smilehunter
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 17:35
Hier nog iemand met hetzelfde probleem (in combinatie met linksys router). Onbeveiligd of met wep beveiliging kan ik prima connectie maken, waarbij je er wel voor moet zorgen dat IEEE 802.1X-verificatie uit staat (danku Rave17).

Maar zodra ik ook maar iets met WPA probeer wordt het onmogelijk en blijft windows zeuren over een certificaat. Het tablad verificatie is bij WPA standaard niet beschikbaar dus hier kan het niet aan liggen.

Het lijkt er inderdaad op dat linksys automatisch gebruik maakt van WPS zoals loquax zegt en dat de laptop hier niet mee overweg kan. Zodra ik namelijk WEP gebruik geeft de router de melding dat WPS uitgeschakeld wordt en dat werkt het...

Ik ben natuurlijk niet tevreden met een WEP beveiliging (we weten allemaal hoe makkelijk dat te kraken valt :P) dus ga nog wel even verder prutsen. Als iemand anders de oplossing in de tussentijd vindt hoor ik dat graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick!

Bij mij werkte het automagisch ineens. Ik heb geen idee wat ik heb gedaan, maar het werkt helemaal feilloos nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een paar uur zitten .... :'(
Linksys wireless N-draft adapter met Sitecom router.

Bij werkt de eerste van de tips van Computeridee:
"Gaat u – indien aanwezig – eens naar het tabblad 'Verificatie' van de LAN-eigenschappen toe en kijkt u eens naar de optie 'IEEE 802.1X-verificatie voor dit netwerk instellen' (zie afbeelding) . Wat gebeurt er als u het vinkje voor die optie weghaalt? :) Als u – zoals uw FAQman verwacht – deze optie niet te zien krijgt, dan moet u het op datzelfde niveau zoeken en waarschijnlijk zult u dan iets soortgelijks tegenkomen bij de driver van de WiFi-netwerkkaart of op de WiFi-router. Uitschakelen dus... Kijkt u ook eens naar de WPA-instellingen? Staan die op 'Enterprise'? Daar moet u dan 'Personal' van maken. Om te kijken of u op de juiste plek aan het werk bent, moet u eens downgraden naar de WEP-beveiliging, want dan weet u het zeker."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick ... sorry maar heb hetzelfde probleem nadat ik gisteren een Belkin N-Router heb geinstalleerd.

Ik krijg hier ook steeds de melding dat windows naar een certificatie vraagt en dit zowel op mijn laptop als op mijn met wifi voorziene mediacenter-PC.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de gegevenscodering.
Ik heb die nu nl. aangepast naar TKIP .... voorheen stond ie op AES en kreeg ik dus steeds die meldingen.
Ook in de Belkin N-router heb ik het aangepast naar TKIP ....

Ik lijk nu toch geen meldingen te krijgen.
Is er iemand die kan bevestigen dat dit de oplossing zou kunnen zijn :?

edit :

niet dus .... windows begint weer te zagen. Probleem dus nog niet opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelfde probleem. Het b box van belgacom, heb pc juist geformateerd en nu krijg ik dit bericht. kan toch niet zijn dat niemand een oplossing heeft. heb dat probleem vroeger ook als een gehad dan was het opgelost met sp3 van windows te installeren. had er vroeger al contact voor opgenomen met belgacom en hp maar niemand wist een oplossing. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoland
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02-2021
Rave17 heeft de oplossing idd gevonden. Ook bij mij gaf mijn netwerk ineens die melding en ik ben gaan kijken naar de eigenschappen van mijn draadloos netwerk > tabblad verificatie en daar stond dat plots aangevinkt. Uitvinken dus en tweemaal op ok klikken, enkele seconden geduld é voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pope0r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2024
probleem opgelost door verificatie uit te schakelen, dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:52:
Kick ... sorry maar heb hetzelfde probleem nadat ik gisteren een Belkin N-Router heb geinstalleerd.

Ik krijg hier ook steeds de melding dat windows naar een certificatie vraagt en dit zowel op mijn laptop als op mijn met wifi voorziene mediacenter-PC.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de gegevenscodering.
Ik heb die nu nl. aangepast naar TKIP .... voorheen stond ie op AES en kreeg ik dus steeds die meldingen.
Ook in de Belkin N-router heb ik het aangepast naar TKIP ....

Ik lijk nu toch geen meldingen te krijgen.
Is er iemand die kan bevestigen dat dit de oplossing zou kunnen zijn :?

edit :

niet dus .... windows begint weer te zagen. Probleem dus nog niet opgelost.
Bij belkin routers is het bijna zeker het probleem dat je de wps nog aan hebt staan

Afhankelijk van je model+versie heb je bij de security settings ook de optie te kiezen tussen WPA/WPA2,WPA only of WPA2 only. kies daar dan wpa only ipv wpa/wpa2.

[ Voor 8% gewijzigd door Brackpc op 11-07-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57

WTM

Ik had 't zelfde gedonder met een D-Link DIR-655 router. Na het uitzetten van WPS was ik er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassievb
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 25-03 13:52
Hallo ik heb pasgeleden een oude laptop xp met een nieuwe router ( zyxel T-54) verbonden. Om wifi werkend te krijgen heb ik WPA3-SAE/WPA2-PSK in de router op alleen WPA2-PSK gezet. Daarna werkte het ik had ook bij verticatie IEEE 802.1X-verificatie uitgevinkt. WPS staat ingeschakeld in de router. De windows is XP sp3.

Succes, groetjes Bas v b
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.