@home sluit poort 80?

Pagina: 1
Acties:

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 12:48

zwik

randomized

Topicstarter
Ik heb nu van twee mensen gehoord dat ze van buiten niet op hun webserver op poort 80 op een @home lijntje zitten kunnen. Heeft @home gewoon een storing of hebben ze stilletjes poort 80 geblokkeerd?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Als er op dit moment een webserver op zwik.homelinux.org zou moeten draaien (je avatar laadt niet hier), dan is het inderdaad geblokkeerd:
code:
1
2
3
4
[graver@poweredge ~]$ telnet zwik.homelinux.org http
Trying 84.27.109.184...
telnet: connect to address 84.27.109.184: No route to host
telnet: Unable to connect to remote host

[ Voor 5% gewijzigd door GraveR op 12-10-2007 13:15 ]

• Hoicks
  • Laatst online: 07:02

Hoicks

Techno!

Ik zit ook bij @home en ik kan nog steeds prima bij mijn webmail komen van Kerio. Die draait ook op poort 80.

http://www.joylab.nl (verwijst naar mijn @home ip)

Als ze poort 80 zouden (gaan) blokkeren, dan ben ik weg bij @home. Anders werkt mijn pushmail ook niet meer.

[ Voor 35% gewijzigd door Hoicks op 12-10-2007 13:25 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 30-11 09:11
HTTP en HTTPS staan nog gewoon open voor zover ik kan zien...

Verwijderd

Mijn maat Jelmer-AMD kan ook niet op zijn server komen..

Verwijderd

@home is zowiezo crap,nieuwsgroepe is niks telefonie is niks tv is niks,alleen het internet is nog goed,maar hier staat poort 80 ook nog open

owja service is ook niks :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 18:31 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:30:
@home is zowiezo crap,nieuwsgroepe is niks telefonie is niks tv is niks,alleen het internet is nog goed,maar hier staat poort 80 ook nog open

Wat een overbodig bericht zeg. Ik kan van buiten nog steeds prima op mijn server.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Murcielago schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

Wat een overbodig bericht zeg. Ik kan van buiten nog steeds prima op mijn server.
overbodig ja,heb ik gelijk ja ;)

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Hier is die niet gesloten.
kon vandaag nog steeds in Winamp remote komen opschool en hij gebruikt standaard poort 80

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Dus waarschijnlijk is het ergens een vage storing ofzo?

Of is het alleen in de regio 's-Hertogenbosch (en omstreken)?

[ Voor 37% gewijzigd door zwik op 13-10-2007 01:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:30:

TV is priam hier, internet is prima, nog nooit een enkel probleem gehad sinds dat ik @home heb. Mja, we wonen in NL dus als er iets mis gaat is de service direct bagger.

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
hehehe. Is het een provider? Dan is het toch bagger....

Vind het ook een beetje overdreven gebash, maar goed. Ik heb 2 webservers draaien op 2 verschillende @home aansluitingen, 1 in Groningen en 1 in Zwolle, ze doen het beide. Zeker weten dat je niet een fout mbt instellingen hebt gemaakt.

*Ja maar het heeft gewerkt, hoor ik je dan zeggen.

Geen updates die roet in het eten gooien. Lokaal kan je er wel bij? van @home naar @home kan je er ook bij?
IP dat we mogen bezoeken pingen tracen whatever?

Can`t live without the mods

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Ehm, aan het telnet voorbeeldje zie ik dat de domainname gekoppeld is aan het @Home ip?
Niet echt handig lijkt mij. @Home heeft tegenwoordig dynamische ip adressen. Liggende aan wanneer je lease verloopt of je router (Belkin 1 keer in het uur en @home sluit deze af vanwege het feit dat ze teveel load genereren op de DHCP server tot de klant een fix heeft voor zijn probleem, dan wordt deze aangesloten) een nieuwe ip begint op te vragen.

Solution: koppel je domain aan CCxxxxx-a.groni1.gr.home.nl OF CPxxxxx-b.tilbu1.tl.home.nl.
Je ip wordt daar automatisch aan gekoppeld, dus geen kopzorgen meer over lease trouble. :P

Anyways, ik denk dat degene die problemen hebben gewoon een nieuw ip hebben gekregen. ;)
Poort 80 blokkeren? funny. Dan zou je thuis ook geen internet meer hebben :P

ps. jah, ik weet zeker dat poort 80 niet geblokkeerd is. Ik werk zelf NOG (tot 1 december, dan ga ik naar Sogeti) bij @home op het hoofdkantoor. Ik heb in het verleden al veel uitgezocht en contact gehad met het netwerkbeheer. Dus ik weet wel wat er wel en niet gebeurd, en dit doen ze echt niet. En de reden dat ik contact heb met die jongens is omdat ik alles inclusief EttH ondersteun.

[ Voor 19% gewijzigd door LogiForce op 13-10-2007 02:12 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Bergen
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

LogiForce schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 02:08:
Poort 80 blokkeren? funny. Dan zou je thuis ook geen internet meer hebben :P
Mwah, dat is maar net hoe je het configureert. Er zit nogal een verschil tussen nieuwe verbindingen en established verbindingen.

Als je bijvoorbeeld in iptables doet...
code:
1
2
iptables -A INPUT -p tcp --dport 80 -m state --state NEW -j DROP # (of REJECT, wat jij wil)
iptables -A INPUT -p tcp --dport 80 -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

...dan zit poort 80 potdicht voor nieuwe binnenkomende verbindingen, maar retourverkeer van HTTP-requests komt gewoon door. En zo kan @Home dat ook gewoon configureren. Dus tja, verdiep je eens in packetstates. ;)

(normaal doe je dat niet zo, dan gebruik je een default policy, maar dit was ter illustratie)

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 13-10-2007 05:57 ]

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Bergen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 05:54:
[...]
Mwah, dat is maar net hoe je het configureert. Er zit nogal een verschil tussen nieuwe verbindingen en established verbindingen.

Als je bijvoorbeeld in iptables doet...
code:
1
2
iptables -A INPUT -p tcp --dport 80 -m state --state NEW -j DROP # (of REJECT, wat jij wil)
iptables -A INPUT -p tcp --dport 80 -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

...dan zit poort 80 potdicht voor nieuwe binnenkomende verbindingen, maar retourverkeer van HTTP-requests komt gewoon door. En zo kan @Home dat ook gewoon configureren. Dus tja, verdiep je eens in packetstates. ;)

(normaal doe je dat niet zo, dan gebruik je een default policy, maar dit was ter illustratie)
Ok, true. Ik zal me er eens in verdiepen. Ik zal ff DD-WRT op mijn linksys zetten (als mijn pa niet weer begint te zeiken dat internet down is... annoying... parents :P )

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

zwik schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:51:
Dus waarschijnlijk is het ergens een vage storing ofzo?

Of is het alleen in de regio 's-Hertogenbosch (en omstreken)?
Geen idee, maar ik zit ook in regio den bosch en hier werkt poort 80 nog prima. Dus ik denk dat de oorzaak elders (bij jou?) ligt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter waarom het niet meer werkte. Via UPnP is er een poortje in de lijst terecht gekomen van redirects naar een ander IP. Case solved :+ .

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Het gaat om een Linksys wrt54-gl met dd-wrt v23 sp2.
Pagina: 1