Computer dood na standby modus?

Pagina: 1
Acties:

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01 16:57
Ik wou zojuist mijn pc starten, maar die deed helemaal niks meer. Terwijl hij gisterenavond het nog 'perfect' deed (draai windows dus dat is nooit perfect). Hij wil niet eens meer starten. Wat voor mij duid op een kapotte voeding. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat het door de standby modus komt. Maar ik heb echt geen idee. (Antec voeding van 500 watt, wat volgens mij dus gewoon goede kwaliteit is)

Draaide op een systeempje van

e6600
7900gtx
1gb ddr2
2x 500gb hd
g15 + g5
Asus P5WD2E-premium

Ik hoop dat iemand het weet, het zou ook nog aan het moederbord kunnen liggen maar ik heb geen andere voeding om te testen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:37

Theo

moederbord

als je de voeding zelf opstart door de groene en zwarte draad van de voeindg kort te sluiten (zolang ze kortgesloten zijn zal de voeindg aanstaat), gebeurt er dan wel iets?

Heb je ook al geprobeerd even de voeding te resetten door deze even van de stroom af te halen? Heb je ook je systeem kaal opgestart?

(had dit bericht ook al gepost in je andere topic, net voordat je de TS aanpaste.)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Ocean86
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-01 23:09
Wat heb je zelf al gedaan om te testen?

Gaan de fans draaien als je de pc aan probeert te zetten? Krijg je piepjes te horen?
Brandt er een lampje op je mobo dat aangeeft dat er spanning op staat?

• jorde
<<Fout gequote, kan mijn bericht niet verwijderen>>

[ Voor 94% gewijzigd door jorde op 12-10-2007 13:24 ]

• jorde
Gaan de fans draaien als je de pc aan probeert te zetten?NeeKrijg je piepjes te horen?nee
Brandt er een lampje op je mobo dat aangeeft dat er spanning op staat?Ja, groen lampje aan de onderkant van me mobo

als je de voeding zelf opstart door de groene en zwarte draad van de voeindg kort te sluiten (zolang ze kortgesloten zijn zal de voeindg aanstaat), gebeurt er dan wel iets? Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar ik ga nu even naar de draden zoeken. Moet ik hiervoor de voeding zelf open schroeven? (ben echt een electronica 'noob' om het zo te zeggen)

Heb je ook al geprobeerd even de voeding te resetten door deze even van de stroom af te halen?ja, geen nut. ongeveer 1 minuut eraf gehad Heb je ook je systeem kaal opgestart?Dit houd in? alleen mobo en moederbord?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:37

Theo

moederbord

Als je de voeding loskoppel van het moederbord en je steekt een paperclip in de 24 pins stekker op zo'n manier dat de groene kabel wordt doorverbonden met één van de zwarte zal de veindg aangaan. Je kan op dier manier (en alleen op die manier) testen of je voeding werkt. Het is wel belangrijk om de 24 pins (en de losse 4 pins stekker) op het mobo los te koppelen.

Een systeem kaal opstarten is in jouw geval een mobo met geheugen, cpu, cpucooler, videokaart en een HD. Doet hij dan nog niets dan koppel je de schijf los.

Nu met WP, PV, EV en PC

• jorde
Nou het is gelukt, het is dus de voeding. Want er komt me toch een lucht uit als ik hem aanzet om van te braken. Iig bedankt, ik denk dat ik hem maar gewoon retour stuur.
Pagina: 1