Toon posts:

[Exchange 2003] Activesync 0x85010014 foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 5.589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een probleem met Activesync d.m.v Direct Push (met SSL) op mijn HTC Touch WM 6.0 (via GPRS) naar mijn Exchange 2003 SP2 Server toe. Het gebeurt vrij regelmatig dat ik de foutmelding 0x85010014 te zien krijg op mijn PDA. Het rare is dat het vaak na een kwartier dan weer ineens goed werkt (zonder zelf actie te
ondernemen, sinds hij ingesteld staat met direct-push). Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Exchange ActiveSync and Outlook Mobile Access errors occur when SSL or forms-based authentication is required for Exchange Server 2003 : Method 2

- Direct Push does not work in Exchange Server 2003 SP2 after you create a secondary virtual directory : Hotfix gedownload en geinstalleerd, geen verandering helaas.

OWA (met form-based authentication) werkt prima

OMA werkt ook prima

SSL certificaat is van startcom (gratis SSL). Root certificate is ook in de PDA geinstalleerd.

Vaak is de oplossing dus of wachten, of een iisreset uitvoeren op de exchange server.

Ik zou echt niet weten wat ik nog kan proberen. Het is uberhaupt raar dat het de ene moment wel doet en dan weer plotseling niet.

Ik heb het trouwens ook op een andere PDA getest (WM5, om de 5 min. sync) en daar gaat het soms ook mis.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Verwijderd

Hallo die Piet, heb jij dit probleem al inmiddels opgelost ? Gezien het feit dat ik met hetzelfde probleem zit buiten het feit dat ik helemaal geen connectie krijg. Echter krijg wel de exacte foutmelding als jij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:33:
Hallo die Piet, heb jij dit probleem al inmiddels opgelost ? Gezien het feit dat ik met hetzelfde probleem zit buiten het feit dat ik helemaal geen connectie krijg. Echter krijg wel de exacte foutmelding als jij.
Nee, helaas. Vaak werkt het wel, maar niet altijd. Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven.

Heb je trouwens die 2 links van MS geprobeerd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien de lege hostheader met poort 80 op de default website veranderd/weggehaald?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

@Pietman:

Nadat ik gisternacht nog even wat heb gezocht en dat vanmorgen door heb gezet ben ik tot een, tot nu succesvolle, oplossing gekomen.
Op verschillende forums kom ik, net als bij jou, dit artikel tegen:
Exchange ActiveSync and Outlook Mobile Access errors occur when SSL or forms-based authentication is required for Exchange Server 2003

In mijn geval heeft het betrekking op de allerlaatste stap waar je die VDir gaat aanmaken en de verwijzing laat doorvoeren in de masSync in je registry.

Hun beginnen de stap dat form based op dat moment moet uit staan, en dit heb ik dan ook gedaan. Daarna heb ik formbased in de exchange wel weer aangezet en tot nu toe blijft het gewoon werken, dus hieruit kan ik op maken dat na de wijziging form based gewoon weer aan kan.
Goed, het mooie nieuws is dat SSL ook dus werkt gezien ik het certificaat vanaf startcom heb geimporteerd in m'n PDA, ca.crt, meen ik dat het heette. Vinkje SSL werkt dus goed.

Wat echter 'nog niet' werkt is de /mobileadmin . Dit komt waarschijnlijk omdat hier de SSL op is toegepast en dat hiermee niet gaat (?). Dat moet ik echter nog even uitzoeken, als jij een tip hebt, graag.

Dus ik beschrijf je even mijn stappen exact zoals ik die gedaan heb vanaf de intallatie van de server tot het artikel in de KB:

1) Installatie Windows 2003 Server Ent.
2) Nodige updates zoals gewoonlijk :).
3) Exchange 2003.
4) Exchange SP2.
5) Exchange Mobile admin.
6) Updaten alles weer.
7) Installatie startcom certificaat conform de website op de 'Default website' dus plaatst zich ook naar de onderliggende.
8) Verwijzing nieuwe VDir, Exchange ActiveSync and Outlook Mobile Access errors occur when SSL or forms-based authentication is required for Exchange Server 2003 ( Helemaal onderaan, bij al die stappen ).
9) Hierna form based weer aangezet.
10) Alles blijkt nu te werken. M.u.z. van de volgende onderwerpen die ik nog moet testen:

- De verzending van een mail en de tijd die hierover heen gaan dat die ge-pushed wordt naar m'n MDA.
- De /mobileadmin of opnieuw installeren of even uitzoeken hoe dat zit omdat sinds SSL erop staat deze het niet meer doet als ik een 'device' wil zoeken.

Dus tot nu toe blijkt het goed te werken, ben benieuwd naar jou.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

oma werkt wel goed ook met je mobile device?

[ Voor 97% gewijzigd door mindcre8r op 17-10-2007 07:22 ]

Bears and Bulls

Verwijderd

Ja, werkt keurig.

Zowel als ik eerst een vpn aanzet naar de server waarover hij synct als zonder vpn, beide werken zeer goed.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:01:
Misschien de lege hostheader met poort 80 op de default website veranderd/weggehaald?
Sorry voor mijn late reactie, had het nogal druk laatste dagen.

Ik heb een redirect aangemaakt in IIS voor mijn exchange owa. Mijn exchange owa zit op https://domein.nl/exchange. Hiervoor heb ik een "nieuwe" website aangemaakt onder mijn default website die naar de exchange pagina doorverwijst. Host header hierin is: mail.domein.nl

Onder mijn default website heb ik inderdaad geen host header value ingevoerd, moet dit dan? Website zelf is namelijk goed te bereiken.

@nvizzle:
Als ik zo jou stappen doorneem dan heb ik het eigenlijk precies hetzelfde gedaan. Alleen het stuk van mobileadmin ben ik jou even kwijt. Bedoel je de activesync virtual dir?

Op de default website heb ik SSL uitgeschakeld. Alleen op de onderliggende virtual dirs (die van belang zijn voor exchange) heb ik het aangevinkt.

Wanneer het werkt komen de mailtjes trouwens wel bijna meteen binnen (niet langer dan 10 seconden meestal)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 20:06 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Mocht iemand anders in de toekomst tegen dezelfde foutcode aanlopen:

bij mij was het probleem (W2K3 Enterprise + Exchange 2003) dat SSL vereist was op de virtual directory "/Microsoft-Server-ActiveSync". Standaard staat de optie "require SSL" op die virtual directory niet aan, maar door eerdere troubleshooting was die aangezet maar dat moet dus niet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

ik heb het probleem met de 0x85010014 ook.

Heb https uitgezet dus poort 80 staat alleen open.

Hij maak nu verbinding met http://mail.domein.nl/exchange

Via internet is alles netje bereikbaar /Exchange /microsoft-server-activensync

Certificaten uitgeschakeld

ISA 2000 server draait erop.

virtual directory aangemaakt helpt ook niet.

ik kom geen stap verder

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:12
Wat voor certificaat heb je geinstalleerd op je telefoon/pda ?
En welke windows versie draait daarop ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:33:
ik heb het probleem met de 0x85010014 ook.

Heb https uitgezet dus poort 80 staat alleen open.

Hij maak nu verbinding met http://mail.domein.nl/exchange

Via internet is alles netje bereikbaar /Exchange /microsoft-server-activensync

Certificaten uitgeschakeld

ISA 2000 server draait erop.

virtual directory aangemaakt helpt ook niet.

ik kom geen stap verder
SP2 er al geinstalleerd?

Verwijderd

er zijn geen certificaten geinstalleerd om te voorkomen dat dat het probleem is.

sp2 ga ik zo even installeren

Verwijderd

sp2 geinstalleerd maar geeft geen resultaat

isa 2000 probleem??

owa werkt wel goed

• X-Master
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02-2025
Welke authentication methods staan er aan in je iis:

Kun je anders volgende proberen. in iis op de website OMA bij authentication Integrated Windows authentication aanzetten. Digest uitzetten en zorgen dat basic aan staat?
Vervolgens NET STOP W3SVC & START W3SVC.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:51:
sp2 geinstalleerd maar geeft geen resultaat

isa 2000 probleem??

owa werkt wel goed
Aparte VDir gemaakt voor Active Sync? (ookal gebruik je voor OWA standaard geen SSL)

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

doet http://bladiebla.com/oma het ook?
bij werkte dat ook niet op dat moment.

als bovenstaand klopt voer dan dit artikel uit.

Bears and Bulls

Pagina: 1