Toon posts:

Vista: Internet via de router

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een bekend probleem. Ik heb al veel gezocht en veel gevonden alleen weinig oplossingen helaas.

De oude situatie:
Het internet gaat naar de router (een Digiconnect). Van de router gaat een kabeltje naar een XP PC en een draadloze verbinding naar een XP laptop. Netwerk werkt en internet werkt op beide computers.

De huidige situatie:
Het internet gaat naar de router (een Digiconnect, mogelijk een compatibiliteitsprobleem met Vista?). Van de router gaat een kabeltje naar een (nieuwe) Vista PC en een draadloze verbinding naar een XP laptop. Netwerk werkt en internet werkt alleen op de XP laptop.

Ping van Vista komt aan op laptop, maar niet op router. Ik kan met Vista niet in de routerinstellingen komen. Met de XP laptop lukt dat wel. Netwerk in vista doet het dus wel. Het is een simpele router waar weinig in te stellen is. TCP (ipv6 ??) had ik al uitgeschakeld. Zonder firewall heb ik geprobeerd. Allebei geen succes.

IP instellingen heb ik automatisch gezet en werkte niet. Nu heb ik ze zelf opgegeven en het werkt nog niet.

Vista geeft bij het netwerkcentrum een onbekend netwerk aan en een rood kruis door de internetverbinding.

Iemand een idee?