[PHP] Grafieken word niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik heb een probleem met JPGraph. Het zit zo, ik gebruik Zope in combinatie met JPGraph om grafiekjes weer te laten geven uit een mysql database.

Dit is dus een pagina met acht grafiekjes. Maar nu heb ik dus het probleem dat 7 grafiekjes worden weergegeven maar grafiekje nummer een of twee is niet zichtbaar (Kan afbeelding niet weergeven). Rechter muisknop afbeelding weergeven komt die wel te voor schijn.

Ook is het dus altijd nummer 1 of 2 nooit allebei of meer dan 1 maar een van die twee en dan meestal nummer 2.

Heb overal de nieuweste versies van gedownload, error logs geven niks weer..

Hoe zou dit kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 23:07
Tja, dat kunnen wij hier helaas ook niet ruiken, als het willekeurig is, kan het wellicht komen door cashing, of iets in je stylesheets...

Zonder enige code is het echter lastig bekijken hoe de vork in de steel steek, of een online voorbeeld, zodat de wij hier zelf op onderzoek uit kunnen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Het staat alleen localhost op dit moment.

Maar over de code, die is voor alle plaatjes precies het zelfde, alleen de ene keer selecteer ik id=1 van de tabel in mysql en de volgende keer is dat id=2. Dus dat is juist het vreemde. Het zit niet in de code, was dat maar zo dan had ik het probleem kunnen zoeken.

Ik snap ook best dat het voor jullie lastig is om er iets over te zeggen maar misschien is dit een vaker voorkomend probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

ik zou zeggen zet error logging naar files eens aan en check die error logs op fouten tijdens het genereren van die grafieken :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt haast als een thread safety issue met GD. Heb je een manier om te achterhalen wat er wordt verstuurd op het moment dat er een ongeldige afbeelding wordt getoond? Firebug is hiervoor erg handig :P . Als de verzonden afbeelding 0 bytes is zou ik even kijken naar de configuratie van Apache. Als de ontvangen afbeelding een foutmelding bevat kun je daar verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:13
Volgens mij moet je een aparte .php maken met :
code:
1
2
3
4
5
6
header("Content-type: " . image_type_to_mime_type(IMAGETYPE_PNG));

$sql = "SELECT image FROM table WHERE id='huppeldepup' ";
$res = mysql_query($sql);
$row = mysql_fetch_array($res);
echo $row["image"];

Als je in die zelfde php voor de header ook een andere acho doet werkt de echo $row['image'] niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

en als je de afbeeldingen url's los opent?

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1