Toon posts:

[Vista/XP] Dualboot*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil erg graag Dual Boot metXp en Vista.

Probleem is dat op deze PC al standaard Vista staat en er veel gegevens op staan waardoor formatteren geen optie is. En aangezien ik overal eles dat Xp eerst geinstalleerd moet worden. vroeg ik me af of het niet mogelijk was XP te installeren op een pc waar vooraf al Vista geinstalleerd staat(voor dual boot dus).

Hoe doe ik dit? Zo simpel mogelijk uitleggen aub, want heb al wat problemen gehad hiermee. Ik heb nu 2 partities: 1 met Vista en programmas/gegevens op (120 GB) en 1 lege(net geformatteerd) (30 GB).

Alvast bedankt!

EDIT: Sorry voor de vage titel wilde '[Vista/XP] Dual Boot?' doen en drukte te vroeg op enter. Admin/mod die het ff kan wijzigen? Dank!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 10:50 ]

Verwijderd

Kijk eens hier.

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat had ik dus geprobeerd maar is niet gelukt. Bij de windows XP installatie(boot via CD) instalelert hij en als hij dan reboot kon ik niet meer op starten. kreeg steeds melding: Fout tijdens laden besturingssysteem. Na een dag prutsen kreeg ik m eindelijk weer aan de praat door die partitie weer te formatteeren en vista erop te gooien.

Toen had ik dus 2x Vista, daarna heb ik die schijf weer geformatteerd waardoor ik nu 1x Vista heb, maar ondanks dat heb ik als ik opstart de keuze tussen:
Eerdere Windows
Windows Vista
Windows Vista

Hier een screen van wat VistaBOOTPRO laat zien: http://img299.imageshack.us/img299/9320/54141674wz1.jpg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je nou toch al constant aan het formatteren bent...

Doe het dan gelijk goed en installeer dan eerst XP en daarna Vista, dan wordt XP automatisch opgenomen in de Vista BCD.

Overigens is er genoeg terug te vinden met de search over Dualboots waar je later XP naast zet, alleen moet je dan iets uitgebreidere zoektermen bezigen dan alleen dualboot.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben alleen die andere partitie aan het formatteren dus niet de huidige schijf waar k nu op zit(Vista).