Toon posts:

IP cam voor paardenstallen

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Om onze paardenstallen in de gaten te houden wil ik een aantal (draadloze) ip cams installeren die vervolgens rechtstreeks (dus niet via een pc als tussenstation) bereikbaar zijn via internet, al dan niet voorzien van een username/password (om zo bijv. ook pensiongasten tijdens bevalling van hun paard een 'dedicated' cam toe te kunnen kennen). Daarnaast dient e.e.a. ook als 'bewakingscamera', waarbij ik bijv. 6 cams tegelijk real-time wil kunnen monitoren in een mooi overzichtsschermpje.

Mijn vragen:

- wat heb ik hiervoor nodig (behalve dan een stevige internetverbinding)? Dus zaken als routers, software, etc.
- is draadloos 'betrouwbaar' genoeg qua beeldoverdracht?
- hoe zijn de ervaringen bijv. met 'low-budget' merken als Sitecom of Eminent (lees ik veel over in de diverse forums)?
- kan ik oude bewakingscamera's gebruiken cq ombouwen voor dit doel?

Hoor het graag!

Groet.

Tom

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ik jou was zou ik eens bij de producten van Axis rond gaan kijken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 08:19
kijk eens op

http://www.axis.com/nl/

had je zelf ook kunnen vinden met google...

edit : spuit &H0B

[ Voor 10% gewijzigd door elhopo op 12-10-2007 10:44 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hou wel rekening met de upload. Ik neem aan dat de stallen in buitengebied staan waar weinig breedbandverbindingen mogelijk zijn.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 11:24
Zoals hierboven gezegd heeft Axis mooie producten. Wij hebben ze hier op het werk ook. Bandbreedte kun geheel afregelen in de cam dmv. resolutie en als je MPEG4 gebruikt kun je zelfs de hele encoding structuur aanpassen.
Ook heeft axis applicaties voor monitoring voor bewaking en zelfs warnings als er bepaalde gebieden worden betreden.

Discoveries are made by not following instructions.

Verwijderd

Topicstarter
Allen vast dank voor de snelle reacties!

Axis had ik ook al voorbij zien komen, maar probeer toch eerst nog even te kijken of ik voor iets minder geld tot een bruikbare oplossing kan komen...

En nog meer dank voor de diverse doorverwijzingen! Ik ben blijkbaar niet de enige die zich in dit onderwerp wil/is gaan verdiepen... had ik kunnen weten natuurlijk ;)

T.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 11:08 ]

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 11:24
Linksys heeft volgens mij ook IP camera's. Axis heeft ook goedkopere ipcams de 207 bijv. maar die kunnen niet zoomen e.d. wel hebben ze met die cams vaak acties als 4 kopen 3 betalen o.i.d.

Discoveries are made by not following instructions.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals TrailBlazer duidelijk maakt is hier al aanzienlijk meer over geschreven. Het is op GoT de bedoeling dat je *eerst* zelf op zoek gaat en dan pas een topic opent. Bovendien verwachten we een stuk meer inzet in een topicstart dan "dit is wat ik wil doen, lossen jullie het maar voor me op."

Dicht wegens te weinig zoekwerk/inzet

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.