Toon posts:

[XP] File sharing werkt half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een prima werkend netwerk hier (standaard opstelling: "router op internet, de computers op de router"). Alleen de sharing op mijn laptop werkt niet goed. Ik kan de mappen die ik gedeeld heb wel zien, maar ik kan er niet in komen. Het heeft gewoon gewerkt, maar nadat ik allerlei database programma's had geïnstalleerd (die er onderhand al weer af zijn) kreeg ik geen toegang meer.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals firewalls uit zetten en simple file sharing uitschakelen, maar het mocht niet baten. Ik kan vanaf mijn laptop trouwens wel gewoon op andere computers komen via windows file sharing.

Zie ik iets simpels over het hoofd of is hier meer aan de hand?

Verwijderd

Wat voor foutmelding krijg precies je als je erin probeert te komen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:02:
Wat voor foutmelding krijg precies je als je erin probeert te komen?
Ik heb op het moment alleen een xbox - laptop netwerk. En als ik er vanaf mijn xbox op probeer te komen word er om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Ik kan mij herrineren dat ik vanaf een windows pc de foutmelding "geen toegang" krijg.

Verwijderd

rechten instellen misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Staat op "iedereen".
edit:
Ik heb wel eens gelezen dat "iedereen" niet altijd werkt, maar volgens mij is dat alleen als je een schijf naar NTFS hebt geconverteerd, en die van mij is altijd NTFS geweest.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 10:36 ]

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:28

Marc H

- - Is wakker - -

Kijk eens naar de file rechten op de gesharede folder

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie opeens ook dat ik het niet helemaal correct heb beschreven. Ik heb mijn D schijf gedeeld, en ik kan hier wel in komen, maar de bestanden die hier op staan kan ik gewoon niet openen (geen foutmelding, daar doet XBMC niet aan), en als ik een map probeer te openen wordt er om gebruikersnaam en wachtwoord gevraagt. En dat terwijl ik de groep "iedereen" volledig beheer heb gegeven.
Pagina: 1