Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote Install/Use (vb Dameware Agent)

Pagina: 1
Acties:

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 10:57
Wat ik graag zou willen weten is hoe ik vannuit VB.NET(of c#) een executable op een remote machine (Windows 2000 / XP / Vista) kan opstarten zonder 3e party tools.

Bijvoorbeeld Dameware installeerd een agent op een remote pc. Hoe doen zij dat. Welke services aan de Windows kant reageren hierop. Hoe doe ik datzelfde vannuit .NET, eventueel API calls.

Guru's bedankt.

Oh ja ik heb het wel snel nodig :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Relaxed2000 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:55:
Wat ik graag zou willen weten is hoe ik vannuit VB.NET(of c#) een executable op een remote machine (Windows 2000 / XP / Vista) kan opstarten zonder 3e party tools.

Bijvoorbeeld Dameware installeerd een agent op een remote pc. Hoe doen zij dat. Welke services aan de Windows kant reageren hierop. Hoe doe ik datzelfde vannuit .NET, eventueel API calls.

Guru's bedankt.
Heb je zelf al wat informatie gevonden? Welke is dat en welke informatie mis je nog? We gaan er hier vanuit dat je eerst zelf aan het zoeken gaat en dat je aangeeft (!) wat je nu zelf hebt gevonden etc. Als je Programming Beleid eens door wilt lezen (en dan met name Programming Beleid - De Quickstart) dan weet je wat we hier van je verwachten.
Oh ja ik heb het wel snel nodig :)
Kom op zeg. Het is hier een discussie forum en geen McDonalds waar je ff snel een oplossing kan scoren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Relaxed2000
Ik heb van alles gevonden maar alleen gebasseerd op 3th party tools. (remotecommand ed.) Ik ben op zoek naar een hint/tip welke me verder kan helpen. Uiteraard hoeft het geen pasklare oplossing te zijn.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Met een active directory (in een LAN dus) kan je wel dmv het startup script software naar clients pushen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Relaxed2000
Wat ik graag zou willen is het Direct opstarten oftewel On-the-fly runnen. Het gaat mij erom dat wat bijv. Dameware doet, ik ook kan doen. Ik weet niet welke service aan de client kant benaderd wordt om dit te realiseren. En wat ze gebruiken om deze service aan te spreken. (RPC ?)

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 15:04
Voor het uitvoeren van remote commando's vanuit dameware wil damware eerst de "Dameware NT Utilities Service" installeren.
Dus het gebeurd niet geheel automatisch.

Maar het aanmaken van een remote service is redelijk eenvoudig. (denk ik)
Kopieer de executables naar de remote server/werkstation. Pas het register aan dusdanig dat de service word aangemaakt op de server/werkstation. Start deze service. (Uiteraard zorgen dat je admin rechten hebt op remote computer).
Misschien dat een Antivirus programma dwars kan liggen.

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 10:33
Maar hoe worden die Dameware NT ulil services geinstalleerd? Dat is vast wat TS bedoelt.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Dat gebeurt toch via (MS)RPC?

• Relaxed2000
Is denk ik idd MS Rpc, Maar hoe roep ik dat dus aan vannuit VB.net of C#.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 15:04
Begin eens hier: Remote Procedure Call
Daar staan C Samples
Pagina: 1