memtest86 v1.7 resultaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• bke23
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb me een paar maanden dit geheugen gehaald maar de laatste tijd krijg ik veel vastlopers in windows.
Dus heb ik maar eens een memtest gedaan met dit als resultaat http://i238.photobucket.c...f186/bke23/memtestpic.jpg

Met de test krijg ik dus 11errors, scheelt er nu wat met het geheugen of is dat normaal?
Is het de moeite om het terug te brengen naar de winkel voor garantie of krijg ik hiervoor gaan nieuw geheugen.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 13:41

Sjaak_Afhaak

Bleh!

1 error is vaak al teveel. Als je nog garantie hebt: omruilen. print voor de handigheid dit screenshot uit voor de winkel, dat scheelt ze zelf tijd. (sommigen zijn te lui, of hebben er geen tijd voor, en nemen dan genoegen met je printje).
Modbreak::X

Sommigen zijn ook te lui om *EERST* de settings van het geheugen te controleren voordat ze met een perfect werkende reep op hoge poten terug gaan naar de leverancier |:(

Eerst handmatig alle instellingen goed zetten conform de specs van het geheugen (met name de voltage, aangezien dit niet automatisch gebeurt bij normaal geheugen). Dan ook zorgen dat alleen het nieuwe geheugen in het systeem is, en nogmaals testen.

Als het dan nog steeds niet werkt, controleer de QVL van het moederbord. Misschien is het geheugen gewoonweg niet compatibel ermee. Mocht het wel in de QVL staan, dan pas mag je constateren dat het geheugen defect is.

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 12-10-2007 11:18 ]

Hier staat tekst

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Elke error is er één teveel dus er is inderdaad een probleem. Controleer wel of je geheugeninstellingen correct zijn (timings, snelheid en spanning) want overklokt geheugen kan ook fouten geven natuurlijk.

Verder kunnen de fouten ook veroorzaakt worden door de geheugencontroller of het cachegeheugen in de processor maar de meest voorkomende oorzaak is RAM geheugen.

Voordat je naar de winkel rent zou ik wel even achterhalen welk latje de fouten geeft. Test het eens met één latje per keer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar goed, bovenstaande had je met een beetje eigen inzet en FAQlezerij zelf ook kunnen vinden. Daar komt bij dat deze topicstart van geen kanten voldoet aan de eisen die we stellen. Kijk eens in het PMG Beleid , kijk dan in de topicstart. Zoek de verschillen. Wegens totale gebrek aan specs van zowel geheugen als rest van het systeem dicht.

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 12-10-2007 11:18 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.